Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Kan du ikke ta rettssystemet på alvor?

Søksmålene er datert 10. mai. Det er enda ikke gått gjennom retten. Mener du at man ikke tar rettsystemet på alvor hvis man setter seg inn i en sak før den er behandlet av rettsystemet?

Jeg mener at på et eller annet tidspunkt så bør man gi opp. Jeg ville tenkt at 60+ nederlag i retten kunne gitt en indikasjon på hvor holdbart dette er.

1 Like

Det har du lov å mene. Jeg mener derimot at disse påstandene kan være verdt å studere nærmere. Dette er - så langt jeg har fått med meg - første gang de tekniske mekanismene for den angivelige stemmebyttingen blir lagt frem.

Jeg antar at du mener de tekniske beskrivelsene er oppkonstruert og bevisst svindel. I så fall ville jo det vært av offentlig interesse og interessant å få avklart også.

1 Like

Det ansvarlige og konservative partiet Høyre.

2 Likes

Slik jeg leser testen så forsøkte man å bytte om på to av id’ene for å vise at man kunne flytte stemmene for en kandidat/parti til et annet. Dette fikk man ikke til men stemmene man forsøkte å flytte ble tellende som underkjente stemmer i det ene systemet mens i det andre fikk man feil.
Det at modifisering av id’er uten at man fikk feilmelding og programmet stanset mener man så er bevis for at programmet ikke fungerte som det skulle og man krever innsyn i kildekoden.

Kort oppsummert (personlig mening) så greide de ikke å påvise at det var mulig å jukse men fant en unnskyldning til å få forsøke å få tilgang til kildekoden for å kunne påvise potensielt juks.

Sånn på den andre siden. Er ikke stor sett disse stemmene kontrolltelt både en og to ganger?

1 Like

Alt folk vet i Norge er at vi svømmer i penger og bør gi bort alt for å redde verden så fort som mulig.

1 Like

Hvis de kan bevise at kildekoden som ble brukt er av denne typen, og bevise at resultatene kun er mulig ved jukse-innstillinger, så tror jeg de kan ha en sak, gitt at de når gjennom i rettssystemet og deretter i media.

Vanligvis bruker man visstnok checksum validering i slike prosesser som beviser hvilke kildekode var i bruk.

Men ser ut som det kan bli vanskelig å få tak i den. https://mobile.twitter.com/jeremyduda/status/1392930878825717762?s=19

Ellers er jo siste nytt at det hevdes at databaser skal være slettet før de overlevering av maskinene:

Statement by Donald J. Trump, 45th President of the United States of America

A devastating letter written by Arizona Senate President Karen Fann on voting irregularities, and probably fraud, in Maricopa County during the 2020 Presidential Election. Even the database was illegally deleted after the subpoena to produce the information.

Senate President Fann has invited Maricopa County officials to a public hearing on May 18 to allow them the opportunity to try to explain what happened to the missing databases, ballots, and other significant issues.

The Fake News and Lamestream Media is doing everything they can not to cover this major story. They just refuse to talk or report about it. They don’t want the United States or World to see what is going on with our corrupt, third world election.

Read the full letter here.

Kan bli spennende å følge med på fortsettelsen her.

Tror dere dette leserinnlegget er ekte.

En mor som tror på alle konspirasjonsteoriene som finnes. Anonym skribent.

Fake eller ikke?

2 Likes

Det er jo umulig å si. At det er noen som tror på alt av konspirasjonsteorier er jo helt sikkert.

Det er jo klart at det finnes sånne mennesker, så hvorfor skulle ikke noen nordmenn også være sånn?

Det blir jo til slutt en religion.

Ikke bare tror hun på alle konspirasjonteorier som finnes, hun tror til og med på konspirasjonsteorier som ikke finnes. For øvrig ekstremt sjelden at Aftenposten gjør seg så mye flid med layout og grafikk på et vanlig leserinnlegg.

Virker svært lite troverdig.

Som hva da?

Om du hadde lest om miljøet inni han koronafornekterens låve, hadde du hatt null problemer med å tro på det.

3 Likes

Mye flid? xD Du vet de har en mal for den typen saker som er lik relativt ofte og de putter bare inn nye bilder i den malen ikke sant? :slight_smile:

At Joe Biden er død, for eksempel. (Hæ?)

For meg fremstår innlegget som nok et forsøk på å fremstille alle som stiller spørsmål ved tiltak og vaksiner som gale - ved å sammenligne legitim kritikk med all verdens sprøe teorier.

6 Likes

Meh denne linken fra mars funker ikke så man må manuelt manipulere den:

https : // www. newshub .co.nz/home/world/2021/03/strange-optical-illusion-has-conspiracy-theorists-claiming-joe-biden-is-dead.html

Others suggested Biden, 78, was actually sick or dead - and he had been replaced by a body double; or that he’s not at the White House at all because he’s not President, a popular false theory amongst adherents of the far-right QAnon movement. One person even suggested he was a hologram.

Gravde litt i denne saken, og det er en helt åpenbar spøk som ultra-demokratene i Newsweek selvfølgelig har valgt å ta på alvor. De skriver jo til og med i artikkelen at han “påstår” at det var en spøk.

image

Men tydelig at artikkelforfatteren har lest den samme artikkelen og bestemt seg for å bruke den som et eksempel i innlegget sitt.

Det er absolutt ingen som tror at Joe Biden er død og at Donald Trump fremdeles er president.

1 Like

Dette startet som en 4chan hoax så vidt jeg vet, men altså, det gjorde teorien om at “Ok symbolet” er ett symbol for rasehat også - og det ble jo tatt opp som en “seriøs greie” og plutselig var det forbudt å bruke det.

Jeg tror absolutt at noen tror at Joe Biden er død, og at en slem pedofil elite som holder satanistiske ritualer og drikker barneblod styrer USA i hemmelighet. Virker som en helt typisk QAnon konspirasjonsteori i mine øyne.