Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

1 Like

Russland har i hvert fall demonstrert at hÊren og luftvÄpenet deres er en vits i forhold til det NATO kan gjÞre med sitt moderne utstyr og bedre organisering.

1 Like

Vet ikke helt jeg, de har tatt mye av Ukraina pÄ bare 2 dager. Om ikke de er avanserte har de i hvert fall slagkraft. Og uansett hvor gamle og dÄrlige vÄpen de har, sÄ har de nukes til Ä utslette verden og ubÄtene til Ä utfÞre det.

2 Likes

Det virker som Russland sliter med Ä ta kontroll over luftrommet rundt Kiev og Ukraina hadde i utgangspunktet et veldig dÄrlig luftvÄpen. NATO ville dominert luftrommet og brukt den fordelen til Ä ta ut alt av Russiske kjÞretÞy pÄ bakken.

Sikker pÄ at ikke NATO ville ventet og sett an situasjonen til de var halveis inne i Tyskland? :stuck_out_tongue:

Neppe. Og NATO bÞr og vil nÄ Þke styrkene i Þst.

1 Like

Hvis US bygget en militÊrbase i 2017 og de tror RU ikke fÄr dette med seg sÄ vet ikke jeg hvem som er naiv i dette tilfelle.

2800 russian soldiers down. 180.000 to go

Russerne som nÄ er langt inne i Ukraina begynner nÄ Ä bli slitne etter 2 dÞgn uten sÞvn.
Sov godt :slight_smile:

4 Likes

Putin sier nÄ at det ikke er den Ukrainske hÊren dem kriger mot, men paramilitÊre nasjonalister. :laughing: Det tror vel dere pÄ.

3 Likes

Han sier ogsÄ at Ukrainske soldater mÄ styrte regjeringen da de gÄr pÄ narkotika. FÄr bare hÄpe at hans ord slÄr tilbake pÄ han selv, og at russiske soldater gjÞr kort prosses ,og styrter putin.

3 Likes

Putin ber ukrainske soldater om Ä begÄ mytteri

– Det vil bli lettere for oss Ă„ komme til enighet om dere tar makten i egne hender, sier Russlands president Vladimir Putin til det ukrainske militĂŠret ifĂžlge Reuters.

Han ber ukrainerne om Ä legge ned sine vÄpen. Samtidig beskriver han Ukrainas president Volodymyr Zelenskyjs regjering som en gjeng med «narkotikamisbrukere og neo-nazister», gjengir The New York Times.

Yikes
 For en nisse hé?

3 Likes

Putin tar alltid smÄ sannheter og later som de er hovedsaken. Det er noen sivile som har tatt til vÄpen, men mesteparten er under Ukrainsk flagg, da Ukraina har bevÊpnet de som vil kjempe for landet. NÄr det er sagt er selvsagt hÊren det som Russland kjemper mot hovedsakelig.

2 Likes

Vent, kanskje Putin har blitt lurt av de russiske propaganda-botsene? :open_mouth: :stuck_out_tongue:

3 Likes

NÄ stÄr ikke verden til pÄske.

13 Likes

Hvis dette ikke er bredt sÄ er det sikkert bare symbolsk fra kinesisk side. Jeg er skeptisk i hvert fall.

Ja det var lov og hÄpe at kina ville ta avstand i fra putin sine sovjet drÞmmer. Da kina selv vil snart ta Taiwan.

3 Likes

Et fÞrste tegn pÄ at ALLE snur seg vekk fra Russland
?:thinking:

1 Like

Edit kl 20:52: Stoltenberg sier i intervju fredag kveld at NATO-land vil stÞtte UA med vÄpen. Det er bra.
Korrigerer/fjerner derfor min kommentar her hvor jeg stiller spÞrsmÄl ved hans tidligere formulering om NATOs stÞtte.

Om dette stemmer er putin sine dager snart over.

1 Like