Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Er det bekreftet at dette er russisk materiell?

1 Like

Det er sannsynlig. Men jeg er redd det ikke stopper der. Av sikkerhetshenysn bør man helst ikke slippe inn publikum uten at alle er kroppsvisitert, og det bør settes opp barrierer som hindrer fysiske angrep, noe som kan bli praktisk vanskelig.
Vi er i en såpass ekstrem situasjon, der det bygges opp mye følelser og hat, at det vil bli uforsvarlig å avholde idrettsarrangementer med representanter for RU. Om jeg var utøver som ikke veldig klart tar avstand fra RUs krigføring i UA, så ville jeg holdt meg hjemme.

2 Likes

Det er en twitter kanal som legger ut veldig mange bilder og videoer fra ukrainsk side. Teksten fra tweet over er denne :

3 Likes

Nei, ta dette med en klype salt. Dette kan være hva som helst. Det er flere enn Ukraina og Russland som er aktive med krigføringen. De øvrige operere med informasjon innenfor cyber for å kneble moralen til Russland. Det står ingenting om hva Russland gjør.

4 Likes

Er vel en typisk russisk kolonne dette.

Hva er en tyupisk russik kolonne. På CNN kunne en reportere rapportere om ødelagt ukrainsk materiell på vei inn mot Kyiv, så jeg tenker at det er viktig at alle slike “gladmeldinger” verifiseres.

3 Likes

Tror Putin sin plan er å ta ut lederskapet i Ukraina med Spetsnaz.

Regulere tropper er der bare som fyllmasse og «støy» for å binde opp ressurser mens elitestyrkene gjør jobben.

Så får vi se om Putin lykkes med den planen

Men hva vil i så fall skje etterpå? Svært få nasjoner vil anerkjenne en regjering innsatt av Russland, og i hvert fall ikke det store flertallet av det ukrainske folk. Skal Russland stå i Ukraina for alltid?

Jeg kan ikke se den siste videoen hans, siste han lastet opp er 1 måned gammel.

Er han blitt sensurert?

(Fant videoen andre plasser og virket som en temmelig uskyldig sak…!)

Flere grunner. En er denne

3 Likes

Ser det er tegnet en Z som russerne bruker. Samtidlig kan det se ut som den er tegnet på feil vei også men det er tagget over.

Hvis ikkje den “z” symboliserer zelenskyj og er en slags øremerking for hva påskuddet angår så spiser eg hatten min. Det må jo være det?

Godt folk som han her er tilgjengelig for jobben.

Kan se ut som om han setter inn noen som er mye værre

Hvis det skal være kriteriene så har NATO-land allerede angrepet Russland så det holder.

Det var slik myndighetene i USA fikk det amerikanske folk til å joine første verdenskrig.

Akkurat de samme taktikkene, bare uendelig mye mer sofistikert, brukes i dag.

2 Likes

Hvorfor ikke ?

Medvedev trugar også med å beslagleggja alle pengane og verdiane til utlendingar og utanlandske selskap i Russland.

Det kjøres på i alle bauger og kanter. Tar ikke for god fisk at dette ender med det første

1 Like

Bra. Det betyr at ingen vil investere i Ru i fremtiden.

7 Likes

Det er ikke uten grunn at Støre nå går ut med dette.
De nyhetene og bildene vi nå får se, vil gjøre det vanskelig å ha russisk tilknytning uten å ta klart avstand fra det russiske regimet og krigføringen i UA.

Støre: Holder Putin ansvarlig – men ber om at sinnet ikke rettes mot russerne som folk

– Vi holder det russiske lederskapet ansvarlig for det som skjer. Jeg tror ikke russere ønsker denne typen krig mot Ukraina, som er et broderfolk for dem. Det er viktig at vi i Norge nå opptrer på en ordentlig måte, sier Norges statsminister Jonas Gahr Støre i et intervju med TV 2 lørdag formiddag.

– Det bor russere i Norge, og er russiske barn i norske skoler og barnehager. De skal vi ta vare på. De står ikke ansvarlige for den handlingen som Putin nå står ansvarlig for, understreker Støre.

3 Likes