Tenker det er på tide norske myndigheter kryper ut av musehullet og gjør det samme
Putin går fullstendig “Adolf” mens han gjemmer seg i bunkeren sin i Ural-fjellene.
Jeg håper han har tatt med “inhalatoren” sin, og at den er ladd.
Skal vel være effektivt mot radioaktivitet også så kanskje en flaske eller to med Safedes også?
Nå hvor denne krigen synes å trekke ut i tid takket være heltemodig innsats fra et tøft folkeferd, burde Ukrainas president offisielt trekke søknaden til NATO-medlemskap under påskudd om ingen militær involvering derfra nå hvor Ukraina trenger det som mest. Det kunne ha gitt Putin en mulighet til å trekke seg ut uten å komplett tape ansikt. Det er nok ekstremt viktig for ham.
For nå kan det bli enda styggere fremover. Bykrig og kampvillige sivile med automatvåpen vil sende sjokkbølger gjennom verden, for alle drapene streames direkte. Forhåpentlig skjønner også Putin at dette ikke er holdbart. Men er han like besatt på Ukraina som man skal ha det til og fortsetter slakten over lengre tid, vil Vesten antakeligvis måtte gripe inn på et tidspunkt med medfølgende risiko for en utslettende krig.
Jeg tror uansett ikke Russlands befolkning vil tolerere store sivile ukrainske tap og ikke minst egne soldater over tid. Kanskje det er slik vi ser enden på Putin.
Men å trekke søknad om NATO-medlemskap for hele UA kan bli for stort tap av ansikt på vestlig side.
Derfor tenker jeg at en fradeling av en bit i øst, der det likevel angivelig bor flest RU-vennlige, samtidig som vest får velge sin vei, er et av få mulige alternativer. Det vil gi Putin en liten seier. Det bør være mulig å svelge denne kamelen for vesten, hvis det er dette folket i øst faktisk ønsker.
Men samtidig, inntil man snakker sammen igjen, og ser faktiske endringer, så må vesten få inn mer militær støtte, slik de nå gjør. RU har de siste ukene demonstrert ganske klart at man ikke kan stole på deres ord. Derfor vil vest ha behov for en form for sikkerhetsgaranti (fra NATO) i tilfelle avtaler brytes.
Postet før? Får håpe det er sannhet i noe av dette.
Sannheten er krigens første offer.
Det blir spennende å se hva som kommer ut etterhvert.
Den er postet før. Tipper noe er sant, noe er fake.
Russland har nok amnunisjon, dumme granater og dumme bomber. Men de har lite av presisjonsvåpen. Det siste er ingen hemmelighet og man så det samme i syria også.
70.000 kaldblodige og brutale Tsjetsjenske soldater på vei til hovedstaden rapporterer nrk på direkten. - en opptrapping.
Russland har mange gode sjakkspillere.Puten er ikke blant dem.Matt i første trekk!
En fantastisk bra oversikt over hendelser i Ukraina:
Der ja. Litt mindre pinlig å være norsk.
19:08
Støre åpner for å sende militært utstyr til Ukraina
Statsminister Jonas Gahr Støre (Ap) vil revurdere om Norge skal sende militært utstyr til Ukraina.
Det er ikke snakk om skarpe våpen, men annet militært utstyr som Ukraina kan ha bruk for, sier Støre til NRK.
Stortinget vedtok i 1959 at norskproduserte våpen og ammunisjon ikke skal selges til områder der det er krig eller fare for krig.
Tyskland har hatt en tilsvarende praksis, men åpnet i dag opp for at tredjeland kan eksportere tyskproduserte våpen til ukrainerne
Det er mye snakk om sanskjoner mot Russland, men hva med Hviterussland og Tsjesjenia? De må også eksluderes fra Swift ASAP, utsettes for dataangrep osv. Jeg ville også vurdert å bome flyplasser osv. i disse landene, eller i hvert fall klippet diverse internettkabler osv.
Definitivt bedre en i går, hjelper lite med hjelm på hodet og tomme magasiner
Tror ikke Putin har noe annet valg enn å forsette det han har begynt dessverre.
Han har allerede tapt mye økonomisk, politisk, omdømmemessig, militært osv. Om han taper krigen også er hans dager talte.
Å «vinne»(hva nå en seier skulle være» i Ukraina er Putins eneste og siste håp nå. Han er et såret dyr trengt opp i et hjørne. Hvis han ydmykes i Ukraina frykter jeg han kan miste det totalt
Holy shit!