Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Polen har visst gitt klarsignal til å gi Ukraina fast-line til fullt EU-medlemsskap.

Vil det gjøre det mindre viktig med NATO-medlemskap* om Ukraina blir medlem av EU, kan det da gi Putin en mulighet til å trekke seg uten å tape ansikt?

*Ja jeg vet selvsagt at NATO-medlemsskap er noe helt annet og ja det er for å forsvare militært osv (så spar deg).

Av med silkehanskene.

2 Likes

Glossary of summaries - EUR-Lex.

Det blir mye av det samme. EU har også en forsvarspakt. Ww3 sjanse. Nei takk. :see_no_evil:

1 Like

Usikker, men NATO er rosinen i pølsen. EU består også av sikkerhets og forsvarssamarbeid, men er ikke i nærheten av så veletablert som NATO.

Kanskje det er en løsning for å unngå eskalering.

1 Like
2 Likes

Samtidig er det NATO-medlemsskap Russland har motsatt seg, så det kan kanskje gi Putin en utvei.

Dessverre er nok testosteron og stolthet blitt en del av denne faenskapen.

Unngå? Jeg følger ikke logikken her. Sett fra russerenes side er det i hvert fall å helle bensin på bålet.

Med rundkalott. Det er hardcore.

1 Like

Må være store tap av liv for foregår, lang flere enn det som kommer frem. Har sett en del videoer på Twitter.

Helt klart. Premisset mitt var basert på at Putins uttalelser omhandlet NATO, og USA som antagonist.

Litt “kjedelig” å henge i lufta uten mulighet til å styre mens du blir skutt på? :see_no_evil:

5m/s ca på vei ned. Vanskeligere enn du tror. Luftvern med tempering (air burst) er effektivt.

TV2 nå: Norge sender flere styrker til Lithauen i morgen. Dette øker avskrekkingsefekten og størrelsen på tripwire.

1 Like

Jeg tenker ingen egentlig ønsker atomkrig og gjerne vil finne en utvei som får dem til å komme ut av dette med hevet hode. Siden NATO er det Russerne har motsatt seg, vil Putin kanskje godta EU-medlemsskap så lenge det ikke blir snakk om Nato, si at ok da er den saken avgjort og trekke seg ut (men beholde Donbas og Luhansk for å vise seg kanskje). Russland har da vist at de er villige til å ta drastiske steg, de har vist at vesten ikke skal kødde for mye med dem. Ukraina har fått raskere EU-medlemsskap (de har blitt holdt utenfor en stund), vesten har fått solgt en hel haug av våpen og fikset gode priser å plukke opp aksjer. Win win, bortsett fra de sivile selvsagt.

:sweat_smile:

Edit: Var noe med etterbrennere over nabolaget nylig men dette var det eneste interessante jeg fant på Flighradar.

Fallskjermjegere er visstnok ikke fallskjermer likevel…

1 Like

Drep sivile til de overgir seg tenker jeg. Grusomt.

Gir menkng chafs eller hva de kalles. Anti AA

Helt forkastelig det vi er vitne til nå. Det håper jeg alle her inne er enig i.

5 Likes

Dette er ikke plan a for å si det sånn. Rt dot com var rimelig hard på at Ukraina hadde gått etter sivile id uavhengige områdene. Da blir det litt hardt å bortforklare bombing.

… Eller var det fly med fallskjermtropper?

7 Likes