Korrekt, og den politiske retningen er stort sett å rimelig blindt støtte hva din egen politiske side sier. Fox støtter republikanere, CNN demokrater, osv, og det er rimelig blindt. Tolkningen om hva som har skjedd osv er ofte ganske identisk i medier og hva ledende politikere på “din” side mener.
Og med tanke på at mange hendelser ofte kan tolkes på mange forskjellige måter, så er det ganske åpenbart at politikere og media i USA samarbeider i stor grad om å indoktrinere folket i den “riktige” tolkningen - uansett om det er venstresiden eller høyresiden .
Man ser også at veldig mange medier på hver side har de samme “talking points” som de kaller det. Som er den erklærte “sannheten” for hver side for tiden. Og disse endres over tid. Så at man i en lengre periode latterliggjør påstander fra republikanere, selv om de potensielt er sanne, i ett valgår - det er helt naturlig.
For min del er det rimelig uviktig hvor viruset oppsto, men jeg stoler selvfølgelig ikke på Kina her da jeg mener de er ett diktatorisk samfunn, har alle mulige motivasjoner for å dekke over sannheten hvis det var “deres skyld”, og alle muligheter til å gjøre det siden de tross alt er Kina og har total kontroll over medier osv. Alt kunne dekkes overfør de lot WHO og andre komme inn i landet. Men uansett om viruset oppsto i ett laboratorium eller i naturen, så ser jeg ikke helt hvorfor det er relevant for framtiden.
Er liksom ikke sånn at det er en farbar vei å saksøke Kina for erstatning Blir litt som å saksøke USA for å bedrive terror gjennom dronebombing og invasjoner. Mulig man har ett moralsk argument der, men er bare å gi opp med en gang i mine øyne.