Igjen, det er forskjell på å mene at Trump var den legitime vinneren av valget og dermed skulle vært president, og å mene/tro at han fremdeles er president.
Det første er det mange som mener. Det andre er det ingen som tror.
Igjen, det er forskjell på å mene at Trump var den legitime vinneren av valget og dermed skulle vært president, og å mene/tro at han fremdeles er president.
Det første er det mange som mener. Det andre er det ingen som tror.
Slik spørsmålet er stilt spør de om hvem denfaktiske presidenten er. Det er et helt annet spørsmål enn hvem de mener den legitime presidenten er.
Jeg tror det er greit å skille mellom de jure og de facto her.
De jure er et fast uttrykk som kommer fra latin i betydningen «av rett/ifølge loven». Skillet de facto og de jure brukes når det er et vesentlig skille mellom den rent formelle rettstilstanden, og hvordan det er i praksis.
De facto sitter Joe Biden i det hvite hus og er president. Mange republikanere mener nok likevel at Trump er de jure president. Men det er da ingen som tror at Trump sitter i det hvite hus og utøver presidentembetet sitt.
Dette blir en tullediskusjon
Og hvordan kan dette bagatelliseres som en tulledislusjon? De anerkjenner ikke den valgte presidenten og dermed ikke sin egen lov.
Slik som Demokratene heller ikke anerkjente Trump altså?
Altså, de mener jo at loven er brutt (med det de påstår er massivt valgjuks). Ergo mener de Biden er urettmessig president. Men vi trenger da ikke å begynne på den diskusjonen igjen?
Det blir uansett spennende å følge med på hva som kommer ut av de forensic auditene som foregår nå. Både i Arizona, Georgia, Michigan, Pensylvania og New Hampshire er man i gang med å inspisere stemmesedlene til den minste detalj.
Dette burde avklare en gang for alle hva som har skjedd og ikke skjedd.
Hva mener du konkret med den påstanden?
Trump var fullt ut anerkjent av alle folkevalgte demokratiske representanter.
En gjeng Trump-supportere som har lagt beslag på stemmesedlene og teller dem i skjul - hvordan skal det avklare noe som helst med noen troverdighet?
De som mente at han hadde samarbeidet med Russland/var en russisk agent (sykeste konspirasjonsteori ever) og som arbeidet fulltid med å stille ham for riksrett fra Dag 1?
Mener du at han var anerkjent av dem?
Har Republikanerne sagt at de vil stille Biden for riksrett?
Om jeg skal oppsummere all tekst skrevet på internett siden første bokstav ble postet, og frem til idag, så vil jeg rangere disse fire ordene på topp 1 lista mi over bomskudd.
I presidentembetet? Ja. Alle anerkjente valget. Inkludert taperen av valget.
This is the quickest that any president has faced a potential impeachment.
Rimelig svak anklage det der. Hvordan skal de få bevist noe sånt?
Må si jeg savner litt Corona trådene. Det var mye konspirasjons-sprøyt, men også en relativt effektiv måte å holde seg oppdatert på det som skjedde rundt temaet.
Det er mer og mer skriverier om laboratorie- lekkasje teorien. Ingen grunn til å stemple dette som noe konspiratorisk. Jeg har hele tiden holdt denne muligheten åpen, selv om jeg tenker det er større sannsynlighet for at det har vært en feil og ikke med hensikt.
Synes det er teit å ikke kunne ha en egen tråd om det viktigste temaet i verden, som påvirker livene til alle hver eneste dag og som også har en enorm effekt på økonomien.
De som ikke vil følge med kan jo dempe tråden. Menmen
Tenk litt på hva det ville si om Kina hadde laget viruset med hensikt om å infisere verden. Det hadde blitt verdenskrig av mindre. Tror man virkelig de ville tatt den risikoen?
Nah… vesten er blitt en gjeng feige apologeter. Og det hadde vært/er vanskelig å bevise eller si for sikkert. Så jeg tror ikke det hadde vært den største bekymringen. Men har mer vanskelig for å se et klart motiv med det.
Vil ikke si vi er blitt feige apologeter, vi dominerer proxy-krigene med Kina og Russland, og bomber “taktiske mål” daglig i deler av Afrika, Pakistan og noen få andre land i Midtøsten. Synes vi fortsatt er ganske brutale jeg, men at det er fjernet helt fra folkets oppmerksomhet er jeg enig i.
Er vel lite som er mer feigt enn å proxy krige med drone bomber…
F.eks. å sette ut et virus?