Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Støtter du Russland i denne krigen? For hvorfor skulle du ellers legge inn en video med Russisk fake propaganda?
Jeg har rapportert ditt innlegg!

6 Likes

Man må også se dette med åpne øyne. Russland er ikke redd for Nato Europa men USA er jo en del av nato. Om Ukraina ble en del av nato vil USA kunne utplassere våpen og annet nær grensen til Russland noe de ikke ønsker. For dem og resten av verden er det bra om det finnes en nøytral sone med land mellom Nato og Russland.

Ta Japan som ett eksempel. Om USA plasserer atom våpen der vil nok ikke Kina sitte stille. Jo nærmere Nato kommer stor makter jo mer vil jo de bli urolige selv om Nato er en forsvars allianse men i deres øyne vil jo USA som kriger mest her i verden komme nærmere.

Om Russland og Sverige inngikk ett samarbeid og Russland plasserte tunge våpen ved grensen til Norge ville vi i Norge hoppet i taket. Det er jo sammenlignbart med at Ukraina blir med i Nato.

2 Likes

Hørte det var bombing av et ammunisjonslager, og at bomben derfor minnet om noe mer alvorlig enn det i utgangspunktet var.

Gått rykter om at de har startet med bomber av en type som er svært alvorlig (husker ikke navnet, noe på B) , men tror de ryktene stammer fra nettopp den eksplosjonen jeg antar du sikter til.

3 Likes

Tror du förhastar dig lite. De har väl inte tatt över hela Ukraina ännu. Så vitt jag vet.

Min uppfattning är väl att RU också sliter med bränsle och mat.
Det kom även information igår kväll om att Kyiv INTE är omringat som det har var snack om.
Ryssland har väl fortfarande sör/vest sida som är lite krångligare.

4 Likes

Finnes ingen sjanse i havet for at NATO ville gått til angrep på Russland. Det tror jeg også Putin vet. Dette handler om hegemoni tror jeg. De skal ha full kontroll på både Hvite Russland og Ukraina. Marionett president i begge.

3 Likes

Det er nå 2.700 norskproduserte panservåpen på vei fra Danmark til Ukraina.

Det bekrefter det danske forsvarsdepartementets material- og innkjøpsavdeling overfor Danmarks Radio.

Rakettene er av typen M72 EC LAW (Enhanced Capability Light Antitank Weapon), og ble kjøpt av norske Nammo i 2018.

4 Likes

Bare svada. Tror du kanskje at de baltiske landene vil gi tilbake sitt EU-medlemskap?

2 Likes

Et sterkt, selvstendig Ukraina hadde nok vært bra for både Nato og Russland. Nå var det et relativt svakt Ukraina som følte at de trengte støtte mot Russland. Ikke en bra kombo.

2 Likes

Hvordan transporteres alle disse våpnene inn? Hva skjer hvis Russland angriper transportørene, er det da angrep på NATO land?

EU er ikke NATO

Forstår det, men NATO land sender våpen. Feks Tyskland

Dag 1 av angrepet mistet de flere av sine beste helikoptre, fly, panservogner og enheter. De siste 24 timene har propagandaen fra moskva prøvd å få det til å fremstå som putin har spart alt det beste til slutt. Men sannheten på bakken sier jo at dette ikke stemmer.

Men det er ganske praktisk, for man vet hvem som lett lar seg påvirke av moskva propaganda

4 Likes

Beklager. Mente selvsagt NATO. Russland har allerede NATO helt inntil grensen. Som gjør argumentene dine uten mening.

Hva er det du snakker om her? Hvorfor skulle ukrainerne ønske å tape krigen?

1 Like

Russerene ser nok hvor voldsomme reaksjoner de får allerede nå, skulle de bombe landet sønder og sammen og hundre tusen av sivile hadde blitt drept hadde ikke Vesten sittet stille.
UK, Frankerike og Tyskland hadde nok satt i gang en millitær operasjon med eller uten USA.
Usa hadde nok kommet etterhvert når presset hadde øket på.

1 Like

Du går først inn og gjør det du må for å få kontroll og jo lengere dette varer jo mindre mat og struktur har du. Når du vinner kontrollen kan du etterfyll med drivstoff og mat. Ukraina sliter med den biten men Russland har jo alle veier åpne og vil kunne etterfylle enklere.
De har ikke 100% kontroll og det vil de nok ikke få til men de har mer en nok kontroll. Husk, dette er ingenting i forhold til hva Russland har av styrker. Men jeg er enig i at de har møtt mye større motstand en hva de hadde trott

1 Like

Via naboland. Er tonnevis med jagerfly i luften. Russiske jagerfly tørr ikke nær e seg.

1 Like

Om du sitter uten mat med dine barn rundt deg. Ville du ønsket at Norge kjempet videre eller at Norge gav opp slik at du og din fam. overlevde? Om du ville ønsket at Norge gav opp og de gjorde det ville du vært glad for at krigen av over.

1 Like

De har kjempet og vunnet. Verden er i mot Putin så det eneste som gjenstår er hvor mange mennesker som må dø før krigen er over