Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

En ting er å provosere.

En annen ting er å dytte hele spetakkelet i retning av atomkrig.

Så helt seriøst? Er du villig å angripe Russiske styrker, med full viten at konsekvensen av noe sånt innebærer et Europa/Russland i grus. Millioner døde.

Fordi han provoserer deg?

7 Likes

Selvfølgelig. Hva ville USA gjort?

Rumpa i været med andre ord…

Man forhandler ikke med terrorister.

Jeg tror tiltakene vesten har satt i gang kombinert med motstanden de har møtt i Ukraina har fått Putin til å tenke seg godt om.

Og det tenker jeg forhandlingene er et bevis på også

3 Likes

Ikke svart med atomvåpen.

Hahaha, ja, jeg spanderer til og med vaselin om vi kan unngå storkrig og i verste fall atomsopper :joy:

2 Likes

Levde du under Cuba krisen?

Når terroristen sitter på tusenvis av atombomber så har vi dessverre ikke noe annet valg enn å forhandle

4 Likes

Hva tror dere forresten Putin mener om foræring av en haug med våpen og jagerfly fra EU?

Det provoserer sikkert ikke så veldig mye mindre, gjør det?

Det er ikke tilfeldig at Putin sitter på enden av et laaaaaaaangt bord når han skal diskutere med offiserene sine.

Forhandlinger der han begynner å skyte MLRS på sivile områder mens forhandlingene pågår?

Han syns nok ikke noe om det. Men det er ikke NATO styrker som trykker på avtrekkeren i andre enden. Og det er heller for NATO styrker hans landsmenn dør mot.

Derfor blir det et problem for han innad i Russland og folket. Han sender deres sønner for å drepe broderfolk i manges øyne.

Blander man NATO inn, har han plutselig hele Russland på sin side. Da han står opp mot vesten.

Man kan ha så mye rett man vil, eller bli så mye provosert man vil. Men når konsekvensen er at huset ditt er blåst vekk og alle rundt deg er dau, tenker man seg kanskje om 2 ganger før man setter ultimatum eller krysser grenser man ikke kan gå tilbake på.

Akkurat nå er det en risiko, og et tenkt scenario hvis alt går virkelig til helvete.

Man går ikke å hiver en dynamittkube på bålet for å forsikre seg at det SKAL gå til helvete på dette stadiet.

11 Likes

Är hot bilden något förhöjd sedan tidigare eller vad ska till för att hot bilden ökar ? Med tanke på dagen aktiviter i Ukraina

1 Like

Putin spiller gal, for at ingen skal tørre å utfordre ham.

Vi får gjøre som Sovjetunionen gjorde under vietnamkrigen da, og male om flyene våre til ukrainske farger…

1 Like

Ukraina, Vladimir Putin | Norge lider kronisk av en vrangforestilling ➤ [read more news with World Newspapers android - https://play.google.com/store/apps/details?id=smart.news.world]

En helt korrekt beskrivelse

5 Likes

Russia's Putin: The US is parking missiles "on the porch of our house" - YouTube Tenkjer denne er verdt å sjå med tanke på Russlands perspektiv.

3 Likes

Akkurat det med våpenmateriell tror jeg begge sider ser på som “innafor”.

I alle de krigene USA har vært innblandet i de siste 70 åra, har motstanderne skutt tilbake med AK47.

Det er vel viktig for en stor del av økonomien og våpenutviklingen på begge sider

"Her har du et lastebil lass med våpen x.

Åja, du likte samplen du fikk.

Du vil ha 10lastebil lass i året med samme våpen. Dine naboer vil også ha, så flott!"

Samtidig får de testa det ut, “live”.

Våpenindustrien er kynisk.

5 Likes

Enig selv om jeg tror Putin kanskje ble noe hissig over at EU donerte fix ferdig MIG-er til Ukraina. Tror ikke Putin hadde sett for seg mengden våpen Ukraina får nå og ikke at de skulle holde ut lenge nok til å få dem. :see_no_evil:

Jeg håper på en fredsavtale og dernest håper jeg de krigende holder seg unna sivile og infrastruktur. Løpet er ikke fullstendig kjørt sånn sett.

4 Likes

I vietnam deltok russiske piloter i russiske fly, malt i vietnamesiske farger. Og skjøt ned mange amerikanske fly i prosessen.

1 Like

Eksportkreditt eller hva det nå heter kunne godt garantert for beløpene her, så har de i hvert fall noe å spise i Ukraina.

1 Like

Har blitt postet før i tråden, men ja den er meget god :dart: