Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Derfor går min stemme til Krf denne gang.

2 Likes

Jens tinglyste bruksrett til Thorvald for å spare arveavgift da dette reduserer taksten siden ingen vil betale like mye for en eiendom som Thorvald kan bruke. Man kan alltids argumentere for at Thorvald liker hytta, men ingen tviler på hva motivasjonen egentlig var.

Slik er det her også. De tilpasser seg og strekker strikken fordi de kan.

Jeg ville personlig heller betalt skatt enn å bli offer for alle landets komikere de neste 5 årene.

Tastaturkrigere på gutterommet fikk plutselig to ansikt :wink::sweat_smile:

2 Likes

Se her ja.

kommer de på løpende bånd.

3 Likes

For et clusterfuck det her har blitt, få de frem alle sammen! Her trengs det oppvask :poop:

5 Likes

De som er rike klarer alltids å lure seg unna. Sånn er det. Røkke tok ut utbytte i 2004 (det var skattefritt da) som han så satte inn i selskapet som kapital som han så har redusert alle år etter det, så han slipper å betale skatt. Noen tror han snart må begynne å betale skatt igjen. 17 år uten skatt hadde vært noe!

1 Like

At en næringsdrivende gjør det er ikke på langt nær det samme som at de moralske vokterne våre gjør det.

2 Likes

Nå er det bare om å si mest mulig dumme ting… :man_shrugging:

Noe av det bedre jeg har lest i en norsk avis…

4 Likes

Det finnes jo dummere ting enn å kjøpe seg opp i veldrevde selskap. Feks å selge tech ut av Norge, feks Kongsberg gruppen.

https://arkiv.klassekampen.no/article/20150127/ARTICLE/150129970

2 Likes

«BESKREV NATURGITTE RETTIGHETER SOM “NONSENS PÅ STILETTER”. HAN AVVISTE IDEEN OM AT GITTE MENNESKERETTIGHETER STO HØYERE ENN STATENS AUTORITET. HAN ARGUMENTERTE MED AT MENNESKERETTIGHETER IKKE ER GUDOMMELIGE, DE ER NOE STATEN KAN VELGE Å TILDELE DEG.»

Det er vel ikke så anderledes i USA (Snowden), England (Assange).

Er det egentlig anderledes i Norge?

Og hva med justismord?

1 Like

Helt klart!

Laksenæringen/fiskenæringen generelt burde helt klart ha skatt på linje med oljenæringen, eller i hvert fall tilsvarende ordninger med høyere skatt. Det ville skapt mye nyvinning ved drift, og bedre produkter til sluttkundene.

Det er annerledes pga så mange selvstendige fiskere, men kvotesystemet og beskatning bør revideres.

Er det ikke betenkelig at de som tjener seg søkkrike på fisk er de samme som forsøpler og sprer sykdom i fjordene våre? Mer eller mindre uten ansvar?

Det blir mer og mer automatisering i alle næringer, også i fiskerinæringen. Er det riktig at dem som sitter på løyver og teknologi skal tjene seg søkkrike på fisken i evig tid, eller bør det skattlegge mer, også ved mer robotifisering…?

4 Likes

Folk vil snart finne ut at gratis penger ikke er gratis:

1 Like

Nettavisen vs “Kommunisten” :sweat_smile:

1 Like

NRK beklager propagandaen sin :sweat_smile:

5 Likes

Både NRK, VG og Dagbladet har vært heeelt stappa med heiarop for venstresiden siste måneden.

Ganske spesielt, men kan hende jeg er inhabil som borgerlig anlagt.

7 Likes

Det synet man har påvirker hva man reagerer på og hva man ikke reagerer på. Om du f.eks. er borgelig anlagt vil en positiv sak om Høyre e.l. se normalt ut og en tilsvarende positiv sak om Arbeiderpartiet/SV/MDG/Rødt etc. trigge propaganda-filteret. Synes det er for mye fokus på negative ting ved politikerne og partiene jeg, generelt sett i denne valgkampen. Vil også kalle meg borgerlig anlagt, men det er jo nivåer på det også. Om jeg ser på Nrk.no nå ihvertfall ser det ganske greit ut: https://www.nrk.no/
Forsåvidt på VG og Dagbladet også, men kanskje du ser det annerledes eller kanskje sidene er tilpasset brukerdataene dine og mine?
Vet ihvertfall at de mest provoserende sakene er de som blir vist på Facebook og Twitter pga. algoritmene der.

2 Likes

Jeg tenker spesielt på reklamen Mdg, SV og delvis Rødt har fått pga klimapolitikken deres.

Saker som sier at man bør stemme MDG for å bli kvitt angst osv😂

Men som du sier, det er nok i det minste delvis pga min politiske ideologi at jeg oppfatter det slik.

Spesielt Dagbladets valgomat syntes jeg også var ekstremt uprofesjonell, men det var kanskje meningen.

…Marie Lan er enda aktiv som politiker?? :astonished:

hva skal til for at en politiker kan få “sparken”,-du vet,sånn som vi andre får brev om når vi får når vi driter oss ut på arbeidsplassen!?
image

Tjah, andre siden av bordet fikk jo faktisk “sparken” fra jobben sin (som justisminister). :slight_smile:

3 Likes

Passende at motdebattant Listhaug også fikk fyken av rødt, da.

Edit: Listhaug har attpåtil blitt forfremmet til partileder i ettertid. Forstå det den som kan :roll_eyes:

3 Likes