Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Da har han i det minste vært mer innafor enn Ropstad, selv om det virker som om han også har vært veldig taktisk.

Ropstad sin versjon minner om direkte svindel. Folkeregistrert hjemme hos mor og far, mens man bor med kone og barn i Oslo.

2 Likes

Usikker på om drittpakken fungerer, for virker som folk er villig til å se gjennom fingrene på alt så lenge kandidaten tilhører et parti de selv stemmer.

Tror selv at dette vil påvirke KRF, men må si jeg blir stadig overrasket over hvordan folk ikke evner å dømme “sine egne” på samme grunnlag som de dømmer sine “motstandere”.

2 Likes

Ordningen med at de selv skal stemme over hvilke goder de skal ha må avskaffes, man ser jo at dette tatt helt av i forhold til kompenasasjoner, lønn og pensoner. De er jo helt distensert fra den virkelige verden.

1 Like

å…så jeg skulle ønsket at vi kunne ha en statsminister som signerte et program der det ble obligatorisk for MDG politikere å ta et kurs ilag med et selskap som til eksempel Aker Horizons,der de forteller hvordan både kapasitet og utnyttelse og inntekter ser ut for havvindsektoren…men jeg tror ikke heller DET ville ha fungrert :sweat_smile:

1 Like

Og der dropper Aftenposten info om at Rotevatn i V også har benyttet ordningen mens han bodde på gutterommet. Sikkert helt tilfeldig at 2 av støttepartiene på høyresiden som ligger nær sperregrensen får sånne nyheter sluppet nå.

Etter valget kommer infoen fra alle andre som har gjort dette i andre partier.

3 Likes

Fælt så sent de flytter ut fra barndomshjemmet disse politikerne. Kan de ikke lage mat eller hva er det?

5 Likes

“Helt uten visjoner”, ja det får vi håpe :slight_smile:

Tirsdag skriver avisen, som har kartlagt statsrådenes bruk av pendlerbolig, at også Sveinung Rotevatn (V) tidligere har benyttet seg av gutterom-unntaket.

I motsetning til Kjell Ingolf Ropstad, eide han ikke bolig i nærheten av Oslo

Ser ikke problemet her. Det er jo nettopp dette ordningen skal dekke.

2 Likes

Så det er en ikke sak, men alikevell skriver Aftenposten om det med klikkoverskrift.

1 Like

Men hvorfor bodde han hos foreldrene for 4 år siden? Det er jo ikke normalt! Er det politikerne som sitter i kjellerne hos mora, som vi stadig hører om?

3 Likes

Nøyaktigt! :exploding_head: :man_shrugging: :exploding_head:

Jeg vet ikke, men hvis man ikke har bolig i Oslo-området og blir valgt inn på Stortinget, så er det greit for meg at de får støtte til å bo i Oslo.

1 Like

Nekkar har fått støtte fra Innovasjon Norge for to “grønne” prosjekter. Jeg tenker at det var tatt med i beregningen når de startet opp prosjektene. Mao, slike ordninger fungerer. Jeg synes det er litt rart at staten får ingenting igjen for støtten de gir da :stuck_out_tongue:

= Det offentlige må gi oss masse subsidier.

1 Like

…oljen idag gir ingenting tilbake? :wink:

Oljen har 50% høyere skatt enn vanlig, tenker du at flere næringer burde hatt det? :slight_smile:

…idag ja,-subsidier først! :laughing:

Det er jo ikke så enkelt da. Alle er vel enig i det? Her er det vel mer snakk om at politikerne later som om de fortsatt bor hos mamma og pappa når de er voksne folk, bare for å kunne gjøre krav på goder de egentlig ikke har rett på.

3 Likes

Tjah, la oss si du leier i Trondheim (samme sted som foreldrene dine og du har ikke giddet å melde flytting) og så får du plass på Stortinget, da må det vel være greit å få bostøtten til Stortinget? :stuck_out_tongue:

Nå er det ikke bostøtten som det reageres på her, selv om den er generøs.

Jeg hadde en situasjon når jeg var student, hvor jeg tok sommerjobb i annen by. Da fikk dekt midlertidig leilighet av arbeidsgiver. Fordelen av å få dekt bolig ble inberettet til skattemyndighetene, men jeg fikk skattefradrag siden jeg allerede betalte en annen leilighet der jeg studerte.

Hadde jeg derimot flyttet, sagt opp leien i eksisterende bolig, så måtte jeg skattet av fordelen, men da hadde jeg også spart penger ved å ikke betale leie for tidligere leilighet.

Når man driver å melder flytting hjem til foreldrene for å slippe skatt, så skjønner alle at det ikke er en reell situasjon, men noe de gjør for å spare skatt. De kan gjerne få støtte til å betale leie i annen by, men det er allerede en stor fordel som de fleste ikke har. Når de trikser det til for å slippe å betale skatt av fordelen, så er det klart skattebetalere reagerer.