Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Jeg mener politiet skal la være å bøtelegge det de ser på som demonstrasjoner, i stedet for som i dag hvor utgangspunkt ser ut til å være at det skal bøtelegges.

1 Like


Dette er nylig oppdaterte tall fra Israel.

Det først fullvaksinerte landet… ser ikke bra ut, dødstallene fortsetter å stige.

Og her er de godt i gang med tredje dose.

Interessant å sammenligne med Palestina hvor bare ca 10% er fullvaksinert:

Det kan være Palestina er noen dager bak bølgen, vi bør kanskje vente litt før vi konkluderer?

Det er riktignok en del færre døde i Israel nå sammenlignet med forrige bølger, foreløpig. Men det samme er jo sant for Palestina, hvor de ikke er fullvaksinerte i det hele tatt.

Uansett, for meg ser dataen fra Israel sammenlignet med Palestina veldig rar ut. Det er som om vaksinen har hatt null effekt.

1 Like

Men hadde de ikke tatt vaksinen ville tallene vært ENDA høyere :clown_face:.

Det kommer til å være forklaringen som blir brukt.

Gjør klar for vaksinering minst et par ganger i året. Bare for sikkerhets skyld og for å beskytte bestemor, så klart.

Dette er jo tidenes forretningsmodell for Big Pharma.

2 Likes

Vel, det har jo vært rimelig vanlig å vaksinere seg mot influensa da…

1 Like

Og frivillig.

1 Like

Øker vel revenue for Pfizer en del om man aldri får nok vaksiner…

Det stemmer.

4 Likes

Har du selv vaksinert deg hvert år? Og flere ganger i året?

Det er slett ikke vanlig, nesten bare oldinger som gjorde det.

Og ikke minst - ingen tvang.

Jobben til kjæresten tilbød vaksine og hun pleide å ta. Greit når du har små unger og du nesten et garantert smitte og du ikke orker å ha feber samtidig med kidsa :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes
3 Likes

Kanskje de glemmer influensaen når sulten slår inn?

Tomme butikkhyller i en butikk på grunn av streik. Skjønte ikke helt relevansen her.
Hva skyldes streiken?
Er det en stor streik eller er det bare noen få butikker/område som er rammet?

1 Like

Man streiker på grunn av tiltakene.

Selvsagt ingenting i media om dette.

KrF-leder Kjell Ingolf Ropstad sier til NRK at han ikke vil betale tilbake noe av den økonomiske fordelen han har hatt som følge av at han i flere år har vært folkeregistrert hos foreldrene samtidig som han og familien har bodd i Oslo.

– Jeg har ikke brutt noe regelverk, sier Ropstad til NRK.

Aftenposten avslørte søndag hvordan fikk stortingsbolig samtidig som han var bostedsregistrert på gutterommet hjemme hos foreldrene.

KrF-lederen sa mandag at selv om han ikke har brutt noen regler, så er han lei seg.

– Jeg har forståelse for at folk mener jeg burde handlet annerledes, sa Ropstad tidligere mandag.

Til NRK påpeker partilederen at han hele tiden har vært åpen overfor Stortinget om bosituasjonen.

Hva er han egentlig lei seg for? Han mener jo at han har gjort alt riktig og ville ikke ha gjort det anderledes hvis han hadde muligheten. Som noen andre kommenterte, han virker lei seg for at det ble dratt fram nå, midt i valgkampen.

Rødt foreslo allerede i 2019 å endre disse reglene slik at dette ikke lenger ble mulig. Bakgrunnen var at DN samme år avslørte at stortingsrepresentant Himanshu Gulati (Frp) fikk dekket pendlerleilighet i Oslo. Samtidig eide Gulati allerede fire leiligheter i hovedstaden.

Det var kun SV og MDG som støttet Rødts forslag. KrF stemte mot.

Så, ikke bare synes KrF dette var innenfor regelverket, de mener dette er riktig måte å gjøre det på. Det strider i hvert fall mot min rettferdighetsfølelse.

10 Likes

Så er det jo spørsmål om han faktisk også bodde i Oslo samtidig, slik som Ropstad gjorde.

Dette er innenfor regelverket. Men det er kun fordi regelverket var mangelfult, hensikten med ordningen var aldri at man skulle kunne leie ut leiligheten sin i Lillestrøm for å så få leilighet av stortinget.

Skikkelig drittpakke, hvem som står bak kan man bare spekulere i. men det blir nok lite taktiske stemmer fra Høyre til KRF iår.

Samtidig virker KRF sine strateger totalt lammet.

De hadde egentlig 2 valg når nyheten sprakk.

  1. Kaste Ropstad under bussen, ta stor avstand og hurtiginnsette ny partileder.
  2. Ropstad kunne beklaget og si at han kom til å betale alt tilbake. Angrende synder osv.
4 Likes

Vet ikke hvor han «hører hjemme», men han har vært politiker i Skedsmo(<40km fra Oslo). Så vidt jeg husker flyttet han utenfor 40 km-grensa.

Giske gjorde samme greie. «Flytta» til leiligheten sin i Trondheim der han leide ut 2 enheter (skattefritt), leide ut leilighet på løkka som han stort sett hadde bodd i, og bodde gratis på Frogner.

En oversikt over leieinntektene til alle på Stortinget kunne jo vært noe å se på.

1 Like

Og regelverket er mangefullt fordi KrF (med flere) stemte i mot Rødt sitt forslag og heller ikke lagde sine egne forslag for å rydde opp.

Helt enig! Venstresiden sin versjon av milliardærklubben til Spetalen som har rotet fram dette. Ganske taktisk da, for noen små prosenter mindre stemmer og KrF under sperregrensen er den beste måten å ta stortingrepresentanter fra høyre-siden. Mao, det mest effektive stedet å slenge dritt. :stuck_out_tongue:

1 Like

Kan også komme fra De kristne eller hva de heter, de har spist MYE Krf stemmer.

Men er jo desverre tydelig at dette hullet er utnyttet av mange politikere fra flere partier. Bondevik gjorde vistnok også det samme i årevis.

De ser vel basically på dette som endel av lønnen og vil ikke endre på regelverket for det blir å “gå ned” i lønn :stuck_out_tongue:

2 Likes