Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Joda jeg ser poenget ditt, i deres versjon var jo dette en “lovlig” konspirasjon.

2 Likes

Takk for det, men nå insinuerer du ulovligheter… Kan du ikke lese Time-artikkelen selv da, og deretter sakse inn noe konkret fra den som DU (ikke Steigan) da mener er ulovlig av det som beskrives der og begrunne dette selv? Uten å bare slenge ut nye lenker… Når du starter et innlegg med å anbefale lesing av en lang artikkel så forventer jeg at du kan diskutere nettopp innholdet i den.

Mye fra Times-artikkelen, deriblant det som er uthevet over overlapper mye med innholdet i Trump sine påstander om at valget ble stjålet. Men mens Trump kaller mye av dette for ulovligheter og rigget, “brander” Times dette, slik som du også påpeker - som en lovlig konspirasjon. Jeg har for så vidt ikke gjort meg opp noen meninger om ulovligheten i akkurat det som kommer frem i Times-artikkelen, men valg-rigging kan det nok uansett kalles, lovlig eller ei.

Men det er jo klart, den sterkeste og den med mest midler, vinner jo, så sånn sett kan man jo kanskje argumentere for at det var et fortjent valgresultat uansett.

Hadde vært fantastisk om hun hadde gjort dette. Lykke til demokrater :grin:

7 Likes

The handshake between business and labor was just one component of a vast, cross-partisan campaign to protect the election–an extraordinary shadow effort dedicated not to winning the vote but to ensuring it would be free and fair, credible and uncorrupted. For more than a year, a loosely organized coalition of operatives scrambled to shore up America’s institutions as they came under simultaneous attack from a remorseless pandemic and an autocratically inclined President.

Litt av en konspirasjon, ja! Tenk å jobbe for et fritt og rettferdig valg. Skandale!

Dere som mener at Trump vant valget og domstolene er gjennomkorrupte: Væpnet revolusjon må jo være eneste alternativ snart? Med en slik forståelse av verden har jo systemet kollapset på verst tenkelig vis.

Media liker demokrater tydeligvis :zipper_mouth_face:

De er gode på å være “nøytrale nå”

4 Likes

Kan Islam please ta et oppgjør med begrepet vantro? På forhånd takk

vs. i den hensikt å ta livet av «vantro», skriver lagmannsretten.

3 Likes

Man kan ikke «ta et oppgjør med…»
Det er ikke noe som heter det. Allah ord er det reneste som finnes.
Ingen feil, ingen mangler, 100% ren perfeksjon.
Det allah sier, er sånn det skal være, udiskutabelt punktum.

Det er både lettere og bedre for oss vantro at vi innser at de ser slik på det.

Inshallah…

Watson on point.

Tom Brady blir kjefta på for å vinne superbowl mens det var «black history month»…i tillegg gikk han uten maske…og er hvit… og er kristen…og pro trump.
Holy sh*t for en fyr der altså.

Skulle ønske jeg kunne si «only in ‘merica», men som vi alle vet, så har ikke (fake) woke kulturen slått til for fullt her enda. Men det kommer.
Noen tafatte forsøk hittil, men de gir seg nok ikke, «for det er så digg å være god»

5 Likes

Dette kan ikke forsvares.

Det ble sagt noe her om omstendighetene rundt skytingen av Ashli Babbit. Vinkelen som vises fra ca. 9 minutter har ikke jeg sett før. Dette var utvilsomt dramatisk for kongressmedlemmene som var under angrep. Dette kunne gått så mye værre.

2 Likes

Ahh, good old times, helt tilbake til for to dager siden når jeg skrev det.

3 Likes

Bare vent…det kommer mer,-Dette er det Media og politikere kommer til å trøkke over hodet på oss via alle kanaler de neste årene…og som et gammelt ordtak sier,“Når en hører en historie mange ganger nok,så begynner man å tro på den”.

Det er bare til å sette eg tilbake og nyte kaffen i godstolen…vi vil oppleve flere “Kaytlin Jenner`s” i tiden fremover…og andre egendefinerte skapninger :alien: :ghost: :robot: :smiley_cat:

4 Likes

Candace forteller oss om hvorfor alt du blir fortalt om “Capitol Riot” er en løgn.

Se den før Youtube fjerner den.

4 Likes

Kikket innom TV2-Nyhetene i går, og jeg ble så satt ut av det jeg hørte der at jeg måtte pause, spole tilbake og filme det:

I motsetning til stormingen av kongressen var aldri BLM-bevegelsen voldelig.

Deretter satt de videre til Fredrik Græsvik som kauket om at det kom til å komme noe ut av riksrettssak mot en avgått president. Noe det selvfølgelig ikke vil gjøre.

Det er teater. Og det ovenstående er noe av den drøyeste feilinformasjonen jeg har sett i norsk media.

9 Likes

Merkelig det der, at de bare overser fakta på den måten. I hele 40% av demonstrasjonene siden juli ble det rapportert om voldsbruk fra grupperingen som er nominert til nobels fredspris.
image

https://acleddata.com/acleddatanew/wp-content/uploads/2020/09/ACLED_USDataReview_Sum2020_SeptWebPDF.pdf

I løpet av 3 måneder utgjør dette 570 voldelige demonstrasjoner.

4 Likes

Folket sluker det rått :slight_smile:

Sunn fornuft er det tydeligvis ikke åpning for lenger :rage:

Jobber som namsfullmektig. Sannsynligvis har de fått varsel og nektet å flytte ut. Rigid system vi ikke har noen kontroll over, det er sant.

Er jo en fryktelig skjebne, men er vel mulig å leie seg et sted? Men det ser jo spesielt rart ut med halve politistyrken på slep og null skjønnsmessig vurdering.

Vi kan vel bare si at livet er urettferdig, men nå får en annen mer trengende familie plassen istedenfor.

1 Like

Er jo dette som er problemet…

Jepp, men i noen jobber har man ikke mandat til å vurdere så mye på skjønn.

Man skal få samme behandling, uansett hvem som behandler saken. Det er jo helt essensielt i mange juridiske spørsmål. Skjønnsmessige vurderinger kan til og med åpne for anklager om diskriminering.