Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Hvordan stiller dette seg vs avfall fra atomkraft?

Til en annen ting, siden den ene læreren gav stryk og F og den andre gav toppkarakter og A så bestemte de seg for å gi eleven en C…Noen lærere her som kan forklare hvordan det er mulig?

2 Likes

Det står i artikkelen at andre premisser ble brukt for å gi karakterten A enn F-en og C-en. Så “reelt” sving her burde vært fra F til C. Fortsatt rimelig drøyt.

1 Like

Men inntil man har en løsning på plass så synes du man skal vente da eller?

Hva er grunnen til at det kommer så mye mikroplast fra disse bladene?

Syns det hadde vært drøyt i 8. Klasse. På universitet er det uhørt. Når det dreier seg om religion blir jeg ekstra nysgjerrig på besvarelsen og oppgavelyden her.

2 Likes

Historiens atomavfall så langt får plass under en fotballbane, med rundt 10 meters dybde.

Poenget i innlegget er jo 100 % spot on. De aller rikeste er blitt groteskt mye rikere det siste året, mens de fattigste er blitt fattigere.

Han er nok klar over at Fredriksen er blitt kypriot.

1 Like

Papirpenger pga økt verdsettelser med nullrenter gir ikke penger i banken til milliardærene.

Tullete poeng, og banal populisme fra Moxen.

2 Likes

Jeg tenker at den illustrer bedre hvor vanskelig det er å skattelegge ettersom hvis man dytter litt for hardt, så pusher man flere ut av Norge.

Det er derfor jeg i samme innlegg skriver om andre måter å skattelegge enn formueskatt. F.eks. en global minste skattesats. Mener å ha lest at hvis den sattes på 15%, så ville det gi rundt 17mrd inn i felleskassa (vs de 12 mrd formueskatten gir i dag). Dette blir da hovedsakelig skattelegging av multinasjonale selskaper, gjerne eid av verdens rikeste. Mao en skatt som er mer fornuftig å fokusere på i stedet for formueskatten. Som hvis jeg noensinne må betale vil være helt happy med. Da har jeg sikret meg en grei formue. :slight_smile:

*Tall etter hukommelse

1 Like

Ikke mikroplast. Kompositt materialet.

Man har prøvd å lage noe så sterkt og lett som mulig.

image

2 Likes

Vanvittig. At det skal være så ulike oppfatninger på hva som er en god besvarelse forteller oss enten at karakterer bør bort for en del fag, eller at flere sensorer må sette karakter, og da kanskje den beste karakteren bør gis mest vekt?

1 Like

Det hadde vært helt fantastisk men så er det alltids noen land som nekter og så flyr alle dit på papiret og gjør nettopp det landet mer velstående, paradoksalt nok på grunn av deres lave skatter…?

Har jeg sagt noe om hvor mye jeg hater skremselspropagandaen til media i det siste?

Dette fra forsiden til Dagbladet.

Hvordan man rammes, er vanskelig å vite. Det er ikke arvelig eller smittsomt, forklarer legen.

Så bra at man skremmer folk så mye som mulig da.

Dette er jo nytt i den forstand at det først ble beskrevet i 2020. Men syndromet har alltid vært der. Det er bare nå man har fått forklaringen.

Superviktig å slå dette stort opp! På tide med litt FUCKINGS PANIKK FOLKENS!!!

Noen dager hater jeg media mer enn andre dager, og dette er en av de dagene :slight_smile:

11 Likes
1 Like

Garantert noe som står med liten skrift bak overskriften.

Skal vel gjelde fra 2040 eller noe slikt.

1 Like

Kanskje hun leverte inn en kjemi-oppgave i Kjemi, Programmering og Ex. Phil?
A i Kjemi, F i Programmering og C i Ex.Phil for originalitet? :stuck_out_tongue:

Seriøst sett tar lærere/professorer feil innimellom, men det er ikke normalt at eksamener får feil karakter fra min erfaring. Vi visste alltid hvilke karakterer vi kom til å få på eksamen hos NTNU, de virket veldig presise da jeg gikk der ihvertfall. Hørte bare om en som mente de hadde fått feil i vennegjengen over en haug med fag.

Hvis så få klager høres det ut som de får for gode. Men nok om det, nå er det vindmøller som er i vinden

Kan ha med politisk syn å gjøre. Lærere er ikke objektive når det kommer til politisk undertone i oppgavebesvarelsene.

5 Likes

Korrupsjon…i Norge? :norway::partying_face::worried:

2 Likes