Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

For få dager siden var det også et ammunisjonslager som tok fyr i den samme byen.

Ydstebø sier dette er første gang det har kommet noe offisielt på at ukrainske helikoptre, som det ble sagt av guvernøren, angrep depoet.

– Det er litt fristende å tenke seg at den eksplosjonen som skjedde for et par dager siden kan skyldes en tilsvarende årsak.

6 Likes

Det er bare 60 mil til Moskva. Det hadde vært noe
En liten surprice til Putler :partying_face:

1 Like

Kan pinadø ikke få en bedre snack til mårrakaffen enn film av ukrainske helikoptre som peprer oljeanlegg inne i russland!

Ukrainerne er så ballsy at etter at krigen er over kommer de til å investere tungt i norsk biotec for å opprettholde spenningsmomentet i hverdagen.

21 Likes

Min yndlingstwitrer, Darth Putin, har forklaringen på nattens hendelse :smiley:

8 Likes

Angrep på det oljeanlegget kan også være false flag.

Det støtter opp om at RUS trenger buffersone i Donbas.

Men jeg håper det er UKR angrep.

Briefing fra USA. Bombes fortsatt vilkårlige sivile mål rundt kyiv.

2 Likes

En veldig god artikkel, som basically skriver deg jeg har tenkt hele veien, og som forsåvidt Ukraina har sagt hele veien. De kan ikke godta noen våpenhvile med russiske tropper på Ukrainsk jord som de kontrollerte før 24. feb. Halvparten av problemene til Russland er jo nå at de ikke får inn forsyninger og at de russiske troppene er utslitte. Det er ikke tidspunktet å gi dem litt lenge etterlengtet hvile og muligheter til å få fram forsyninger (om ikke mer, så i hvert fall til grensen).

There is no room for an independent Ukraine in Putin’s “Russian World.”

Russia regularly violated ceasefires in Syria and framed its troop rotations as “withdrawals” to buy time for its military operations

Russia would use a ceasefire to try to break the momentum of Ukraine’s Armed Forces.

The Kremlin would use a ceasefire to put Ukraine’s forces on the defensive in the information space by blaming Ukraine for any ceasefire violations.

Oppsummert:

The West should resist Russian ceasefire offers that give Putin leverage on Ukraine and instead provide Ukraine with everything it needs to win as long as the Ukrainians are willing to fight. Ukraine has a chance to defeat Russia’s objectives in the second phase of this war. The West’s highest priority should be providing all the lethal aid that Ukraine needs to do so.

Specifically, the West should prioritize helping Ukraine defend its cities from Russia’s air and artillery strikes, deny Russia the ability to resupply, and increase the mobility of the Ukrainian armed forces. The priority capabilities include long and mid-range ground-based air defense systems, combat aircraft, counter-battery radars, tanks, armored vehicles, demining vehicles—in addition to an increased supply of Javelins, Stingers, and combat drones.

Faster Western assistance is critical to helping Ukrainian forces maintain their momentum and reducing the number of lives it takes to preserve Ukraine’s sovereignty.

6 Likes

Hadde ikke overraska meg om det var russere selv som bombet for å få ett påskudd for å krige. Så syke i hue er det. M

Men, kanskje Ukraina ser at Russland er totalt blåttlagt. Det høres jo sykt ut at de har få flydd rett inn der og bomba fritt.

Det er ingen tvil om at det er Ukraina som har bombet. Ei heller at de vil fortsette å bombe kritisk infrastruktur på Russisk side.

Alexander Bolsjunovs trener mener Norge bør utestenges fra internasjonal langrenn på linje med russere og hviterussere. Årsak: Norges bidrag til bombingen av Libya. Men da er det vel i så fall på sin plass å nevne Russlands bombing i Syria. Jeg forbløffes stadig over den manglende ydmykheten fra russiske offentlighetspersoner over det grove overfallet landet deres har gjort mot et naboland. Bolsjunov-trener mener norske løpere bør utestenges – VG Nå: Sportsdøgnet

7 Likes

Hvordan kan du være så skråsikker på dette?

FNs sikkerhetsråd godkjente en internasjonal militærintervensjon i Libya for å beskytte sivile. Norge var med, og operasjonen bidro til at Gaddafi-regimet falt.

4 Likes

Joda men operasjonen siste fase gikk langt utover FN-mandatet, og det er ganske tydelig at Norge brøt folkeretten, se f.eks. Geir Ulfstein (som for øvrig har vært ganske tydelig på at Ru også har brutt folkeretten)

1 Like

Hva i all verden har denne diskusjonen med Russland/Ukraina debatt å gjøre?

Edit: ser det nå. En skitrener mener noe. Skal vi ta slikt seriøst? Nei. Han er bare sur fordi de ikke får gå løp. Forstår han godt. Han bør vende surheten sin mot regimet i Kreml.

1 Like

Det var den russiske langrennstreneren som uttalte dette til VG, med bakgrunn i at Russaland og Hvite-Russland er utestengt fra internasjonal langren som følge av Ukraina-invasjonen.

2 Likes

Bolsjunov som offiser i Rosgvardia burde definitivt blitt sendt et egnet sted på fronten.

5 Likes

Akkurat .

De prøver å rettferdiggjøre djevelskapen.

ruskiene er dumme nok til å forsøke noe sånt, men inntil videre håper jeg fortsatt at det er Ukraina som gjør en innsats for å gi meg underholdning til morgenkaffen.

Kina redder verden

Ikke så underholdene om de svarer med atomvåpen. Eller kjemiske etc.

1 Like

Også en måte å si det på :stuck_out_tongue:

7 Likes