Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

Jeg lurte på hva Russland kunne få av å kjøre en false flag operasjon her, men det du sier her gir jo mening @Arkimedes. Putin har jo gått ut og sagt at de som sendte vernepliktige inn i Ukraina må straffes osv osv. Nå trenger han disse, så da må man fikse et påskudd.

1 Like

Man må jo bare le av de idiotiske uttalelsene fra Russland :rofl: :rofl: :rofl:

Blame the victim

Kreml sier at angrepet gjør fredssamtalene med Ukraina vanskeligere.

2 Likes

Er jo så man har lyst å sparke både lavrøværn og putlærn i skinnleggen med verneskoa

5 Likes

Minerydding for folk uten dårlig nerver…

Jepp, Russland trekker seg tilbake, eller holdt på å bli fanget og trekker seg nå unna. Spørsmålet nå blir hvordan det kommer til å gå i sør/øst.

Man kan virkelig begynne å lure på om de har gitt opp. Men hvem vet.

Vanskelig å tro at de har det. Man må anta at det er en omgruppering, basert blant annet på deres påstander om en offensiv i øst samt at de kanskje har erkjent at Kyiv vil kreve for mye å ta.

Vel, dette åpner opp en del interessante muligheter:

Kan se at helikopteret “lobber” rakettene i videoen.

“Some new video shows Russians in Ukraine are turning their helicopters gunship into airborne multiple launch rocket systems.
This method extends the range of the rockets but is far from accurate”

2 Likes

Tror vi snart får se detaljer om full kollaps av de russiske styrkene på begge flankert nord av Kyiv.

Fytterakkern som ukrainerne herjer nå altså😁

7 Likes

Kina viser seg muligens som ikke helt uskyldige:

1 Like

Har ikke fått med meg siste tids hendelser mtp krigen. Er russerne i full retreat?

Russland trekker seg tilbake fra kyiv og chernihiv, men hva som ligger bak? Tja.

Jeg synes det er mer interessant hva som skjer i Kherson, sumy og kharkiv. Iflg noen kilder jeg så i dag har Ukraina noen styrker nord for Mariupol. Det er det mest interessante.

De gule prikkene nede til høyre er det jeg tenker på.

Det er veldig mange teorier om dette på nett.

Ifølge pro-ukrainske kilder så er de på retrett pga massive tap.

Ifølge russiske kilder så er det en taktisk tilbaketrekking fordi hele angrepet mot Kyiv var en manøver for å binde ukrainske styrker der så det gikk lettere å ta øst og sør Ukraina. Disse styrkene som trekkes vekk fra Kyiv skal nå være på vei for å styrke Donbas fronten.

Uansett så har de tapt enormt med personell og materiell i angrepet på hovedstaden, så det var en dyrkjøpt avledningsmanøver isåfall.

Det mest interessante i dag er om angrepet i dag inne Russland faktisk ble utført av Ukrainske helikoptre. Fortsatt ikke sett at noen offisielle kilder melder dette fra ukrainsk side og virker rart om de ikke fronter det mer isåfall…vil jo være en massiv boost for moralen!

5 Likes

False flag er blitt nevnt, men det er umulig å vite

Ukrainsk Psy-ops:

Belgorod in the boiler! Only a couple of hours left to leave the city. Possible exit routes on the map of the city’s surroundings! Expand urgently! Already on #Россия24 #Белгороде #Белгород #Россия #Россия1 [#Россия24]

(https://twitter.com/hashtag/Россия24?src=hashtag_click) [#АрмияРоссии]https://twitter.com/hashtag/АрмияРоссии?src=hashtag_click)

1 Like

Sånn ser det ut etter angrepet. Gikk iallefall med en del olje/drivstoff der.

Prøver Ukraina å fremprovosere et atomangrep?:face_with_monocle:

Isåfall vil Russland og Putin ende opp dønn alene

Trekker de ut mannskap for å bruke ‘‘større’’ bomber? Har de virkelig ikke mer å gå mtp luftvåpen. Virker rart om putin plutselig bare trekker seg. Var sanskjonene så effektive?