Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

Så du tenker vi skal la ukrainere dø? Siden andre også har hatt det fælt? Hvor trekker du grensen? Polen ? Baltikum? Finnland? Sverige?

Enn om de kommer inn å tar deler av Finmark? Russiske offisielel tjenestemenn utalte jo senest i forrige uke at deler av Finmark historisk er Russisk.

4 Likes

Som sagt: NATO.

Det var liksom derfor den alliansen ble opprettet.

1 Like

Så om han tar Ukraina, Sverige og Finland mener du at vi bare skal se på uten å gjøre noe?

6 Likes

Det er jo ikke slik at bare vi får en stor nok krig så løser alt deg. Det er nesten alltid en eller annen krig i verden. Løsningen er neppe i noen av disse tilfellene å eskalere til verdenskrig. De to seneste verdenskriger har virkelig vist oss hvor mye død og lidelser de har ført med seg. Likevel har det kun kort tid etterpå oppstått nye konflikter.
Vi må håpe på at kostnadene for Putins Russland blir så store at det ender opp i en fredsavtale som er bedre enn at sivile skal måtte bli bombet over hele Europa.

Det er ikke noe poeng å sensurere lengre.

Folk som ikke klarer å se sannheten får bare logge av…

:rotating_light:GRAFISK LINK :rotating_light:

Hva mener du “vi” skal gjøre? Og når du sier “vi”, mener du inkludert deg selv? Hva gjør du selv for å hjelpe Ukraina? Gjør du noe konkret, utover å hisse til 3. verdenskrig på diskusjonsforum?

2 Likes

Hahaha! Jeg men vi som i NATO, du stilte en haug spørsmål isteden for å svare på spørsmålet. Kanskje det var litt ubehagelig å svare på?

2 Likes

“Vi” inkluderer også deg… Og meg… Og ungene mine… Og alle andre i landet, og i NATO og EU.

2 Likes

Spørsmålet ditt er så hypotetisk at det blir meningsløst.

Og NATO sender masse bistand til Ukraina, både i form av våpen og annen nødhjelp.

Gjør du noe selv?

Grensen for Nato går når baltikum eller Polen blir angrepet. Ikke Sverige eller Finland. Ser ut som Finland har tenkt å bli nato medlem, så da flyttes de innenfor grensen.

Er jo flere her inne som har donert penger direkte til det Ukrainske forsvaret. Foreløpig det mest effektive vi kan gjøre lovlig. ( er usikkerhet om det å dra ned å krige er lov).

De kan jo bare prøve,er på tide at vi tar lærdom av invasjonen i 1940 og Ukraina krigen. Russland hadde ikke hatt en sjanse om vi virkelig forbereder oss. En god start er og øke heimevernet til 500 tusen.

Det er lov så lenge du ikke tar på deg norsk uniform.

I motsetning til deg så kan jeg både svare på spørsmål og stille spørsmål.

Jeg donerer penger til hjelpeorganisasjoner, helt i orden å svare på dette for meg, selv om jeg sliter å se relevansen til spørsmålet.

1 Like

Et svært relevant spørsmål er det. Jeg tar det for gitt at de som er så utrolig oppsatte på at Norge skal gå i krig, med de ufattelige lidelser det vil medføre for hele landet faktisk er det første som ofrer alt de eier og har.

1 Like

Putin skal feire seierparade 9 Mai. Spennende og se hva han finner på for legitimere en seier ?

V day er jo for ww2
Jeg er mer spent på om han har soldater nok til å holde paraden.

Okay. Men, du stiller spørsmål uten å svare på spørsmål selv. Hvor skal vi gå videre nå, siden du ikke stilte noen spørsmål? (Du trenger ikke å svare, det var jo tross alt et spørsmål :stuck_out_tongue_winking_eye:)

Takk for praten, det var veldig givende.