Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

Det kan ikke være noe annet enn skremmende når slik tanker og meninger ytres gjennom offisielle kanaler. Hva tenker de skal komme ut av et atomangrep? At USA stille og rolig sitter og tar i mot missil på missil? Vanskelig for å se for meg at noen av Russlands “venner” ønsker en slik utvikling.

1 Like

Kun det landet på balkan du ikke har på listen som har vært litt bob bob.

2 Likes

Det landet har jeg vært i tidligere å hatt det kjempestas med fantastiske folk. Det jeg har fått med meg i nyhetene er grunnen til at jeg ikke har det på listen denne gangen. Synd for dem, for de går glipp av direkte døgnomsetning i tre eller fire døgn.

2 Likes

Veldig gode nyheter på morgenkvisten.

" Ukraina: Russisk kommandopost er ødelagt

Ukrainsk etterretning hevder at landets styrker har ødelagt en russisk kommandopost i byen Kherson sør i landet.

Kommandoposten ble angrepet fredag. To russiske generaler ble drept og en tredje ble kritisk såret, ifølge ukrainsk etterretning.

President Volodymyr Zelenskyjs rådgiver Oleksij Arestovytsj har også omtalt angrepet. Han sier at 50 høytstående russiske offiserer var til stede i kommandosenteret da det ble angrepet av ukrainske styrker, og at skjebnen deres er ukjent.

Russland har ikke kommentert de ukrainske påstandene, og opplysningene er ikke bekreftet fra uavhengig hold.

Russiske styrker inntok Kherson på starten av krigen."

11 Likes

få med deg en grottevandring hvor axolotl bor.
(Proteus anguinus)

Du sier noe der, forferdelig amatørmessig å kræsje rett inn i raketten.

Rapporteres om britiske spesialstyrker på bakken i Ukraina:

3 Likes
3 Likes

3 Likes

Sanksjonene begynner og svi,får bare håpe det fører til putin sitt fall.

7 Likes

Hvordan er muligheten til å sparke russersvina ut av Krim? Burde være kurant å «gå manngard» få de til å legge på svøm i Svartehavet.
Jeg er glad jeg ikke er NATO sjef, kunne fort vært skummelt.:sweat_smile:

2 Likes

Russland skal etterforske om landet de angriper får hjelp av en 3dje part :smiley:

Du kan liksom ikke finne på dette engang :smiley:

7 Likes

Det tror jeg mange andre er glade for at du ikke er også… :rofl:

3 Likes

Jeg har heldigvis en ørliten selvinnsikt, ikke alltid, men når det kommer til de store avgjørelsene😀

Har norsk media sluttet å kalle Trump en Putin-beundrer?

2 Likes

«Krigen presser opp prisene i hele verden»

Det har selvsagt ingenting å gjøre med massiv pengetrykking de siste årene.

3 Likes

Hiv dem ut av landet. Prokrigerne.

7 Likes

Helt enig. Svin. De kan dra tilbake…samme gjelder forøvrig islamistene. Men det er mer korrekt å ønske at russerene drar hjem…

7 Likes

Putin vet utmerket godt at han aldri kan vinne en krig mot NATO. Derfor bør NATO nå åpent fortelle Putin at vesten kommer til å forsyne Ukraina med så mye og avanserte våpen at de knuser russerne.
Makt er eneste språket han forstår. Det kan også redde Moldova, Bosnia og vesten.
Av med silkehanskene, fuck the nazis!

La dem møte en sverm av droner, gjerne styrt fra vesten.

12 Likes

Ingen tror vel på ramme alvor at Putin vil tape en krig?

Må han bruker han kjemiske våpen og om nødvendig sine taktiske atomvåpen.

Nytter ikke det heller tømmer han også siloene for strategiske atomvåpen.

Det som skjer i Ukraina nå er tragisk og nærmest surrealistisk ssynes jeg men det er ikke verdt å legge kloden øde for.

2 Likes