Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

5 Likes

De her kommer aldri til å vinne noen krig

4 Likes

Fullt push i kherson idag.

Slava ukraina!

Glemte denne

Ser flere rapporterte om nesten 2 timer med smell og morro.

9 Likes

Mye artilleri og rakettartilleri som ble tatt ut, rundt det dobbelte av snittet. Er det et tegn på at Ukraina begynner å få orden på motartilleri, eller er det bare litt tilfeldig?
image

ref: Total Estimated Losses of the Russian Occupiers as of August 29 | UACRISIS.ORG

5 Likes

DE to siste pakkene har innholdt mye anti artilleri radarer, så tror du er inne på noe.

1 Like
3 Likes

Må jo tas med en klype salt, men noe skjer i Sør, og det virker ikke å være russland som vinner.

6 Likes

Ryktes at prisene på gummibåter og oppblåsbare madrasser er skut i været hos forhandlere langs Dnipro.

7 Likes

Blir interessant å se hvor ambisiøs denne delen av offensiven er. Skal de bare ha bedre artilleriposisjoner for å knekke logistikken, eller forsøker de å fremprovosere et sammenbrudd på russisk side?

Klarer de å skape panikk blant russiske soldater for å bli avskåret fra retrett, kan det gi store bevegelser i frontlinjene. Vil tro at de lengst i nord er skikkelig bekymret.

6 Likes

Yep, ekstremt mye rykter.

Det vi vet er at UKR har bombet og herjet med russiske stillinger hele natten og at UKR fly er svært aktive.

Resten er sålangt i midt hode iallefall, kun rykter.

1 Like

Jeg tror Ukraina ønsker å få tatt styrkene som er vest for elven Dnipro ut av krigen ved å få dem til å overgi seg. Da trenger de først å få kontroll på broene og pontongfergene. Det er lett å tenke at landområdene er det Ukraina sloss for nå, men det mener jeg er andreprioritet. For at Ukraina skal kunne vinne krigen, så må de ha slått de russiske styrkene.

Hvis Ukraina hadde klart å få tatt ut en større del av styrkene som i dag er vest for Dnipro, så vil de ha et materielt og tallmessig overtak som de kan ta med seg til andre deler av fronten. For meg virker det logisk å da angripe sørover fra byen Zaporizhzhia. Da slipper de å bale med å komme seg over til østsiden av Dnipro elven.

Så, i mine øyne, de vil prøve å få artilleriposisjoner som gjør at de kan kontrollere Dnipro med annet enn Himars hvor de har relativt begrenset med ammo sammenlignet med 155mm ammo.

3 Likes
2 Likes

Jeg tror at du er inne på noe. Russerne trekker funksjoner ut av Melitopol, selv om det er langt unna offensiven.

1 Like

Ser ut som russerne også trekker flyene sine tilbake fra Krim. Denne saken er tre dager gammel btw. Det er ikke så hot å ha flyene på en flyplass som Ukraina kan angripe og Russland ikke klarer å forsvare. Hvis dette stemmer, så vil flystøtten Russland kan gi til Kherson og Zaporizhzhia være begrenset. Samtidig som Ukraina har brukt HARM missiler fra flyene sine til å ta ut russiske radarer så de kan bruke sine egne.

4 Likes
5 Likes

Mye som skjer. spent på fasit.

7 Likes

Tenker dette stemmer hvis de ikke får russerne til å trekke seg tilbake. Noe som også kan skje. Tror ikke du er så høy i hatten som russer på kherson fronten.

3 Likes

Tror dette er ganske godt og korrekt oppsumert.

2 Likes

Denne er bra

2 Likes

Direkte motbydelig av Barth Eide

7 Likes