Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Noen som sa izyum? Whooooooo

5 Likes
12 Likes

Nattoptikk også.

10 Likes

Ser for meg et par plausible scenarioer her.

  1. Myndighetene i Russland proklamerer overfor befolkningen at alle mål med den “militære operasjonen” er nådd, og de flykter hals over hode.

Dette vil muligens fordre at Putin sklir på et såpestykke og faller ut av et vindu, eller en annen “uforklarlig” hendelse, enten før eller etter proklamasjonen.

  1. Putin vil ønske å bruke taktiske atomvåpen. De vil måtte brukes mot ukrainske byer som i dag ikke er truet av russerne for ikke å ta ut egne styrker.

Her tror jeg også det fort kan bli glatt i dusjen.

3 Likes

Ojdå en ficka!

2 Likes

Elsker hvor deilig mye trolling som kommer fra Ukrainerne :joy: Kjører like gjerne på med litt popkulturreferanser i samme slengen :heart:

10 Likes

It’s not the first time the Smolninskoye municipality has tried to get rid of Putin following the beginning of the war in Ukraine. The council had already addressed a letter to Putin in early March, calling the invasion of Ukraine a “sudden and unmotivated aggression against a neighboring state.”

Så ikke veldig sannsynlig at det skjer noe som helst. Overrasket over at de fortsatt lever :stuck_out_tongue:

3 Likes

Enig. Mistenker det er en by hvor husene bare har 1 etasje.

2 Likes

Holder man det knutepunktet, så er det heller ikke mulig for Russland å få forsyninger på noe fornuftig vis til Izium. Så det gir mening at det er omtrent like høyt prioritert som Kupiansk.

1 Like

Det er virkelig talende at ukrainerne bruker humor hele tiden, mens russerne er stivere i formen. I en fryktbasert kultur er det lite rom for humor.

6 Likes

Så de siste dagene, så har Ukraina tatt tilbake alt de har mistet de siste 3 månedene og litt til. Russland grindet og grindet og grindet med artilleriet sitt i ukesvis før de klarte å få noe framgang. Mens Ukraina viser hvordan man kan drive krig i 2022 hvis man har noe mer enn masse artilleri og ammo. Det beste er jo egentlig at Ukraina ser ut til å kunne ta tilbake land uten å ta altfor store tap selv og uten å smadre det de befrir.

2 Likes

Forsyningslinjen til russerne i Izium ser “litt” utsatte ut :stuck_out_tongue:

image

Phillips P. OBrien, Professor of Strategic Studies, @univofstandrews. Author: How the War was Won, and Second Most Powerful Man in the World. Editor in Chief, War in History

Jeg synes O’Brien virker som en relativt grei kar å følge på twitter, analyser av slikt som dette er basically jobben hans :stuck_out_tongue:

4 Likes

“AMMO AMMO .50 AMMOOOOO!!!”

Ukrainerne: her er et par bazookaer :laughing:

“La gå… :rocket:

2 Likes

Det jeg tenker kan redde russerne fra å oppleve flere slike situasjoner er været. Yr - Kharkiv - Langtidsvarsel

Når nattetemperaturen går ned mot 0, så skal det ikke mye nedbør til før jord- og grusveiene man ser på bilder blir ganske så umulige å kjøre på. Da er det vanskeligere å omgå landsbyer og forsvarspunkter.

… dette er først og fremst på våren, ikke høsten, og jeg tenker det kommer senere til Ukraina enn til Russland.

2 Likes

Men det samme problemet vil Russerene ha.

Og hvis dem faller tilbake og samler tropper i diverse knutepunkt er de bare primetarget for HIMAR eller annet langtrekkende artilleri.

1 Like

Russerne har allerede folk samlet i knutepunkt, men du må huske på at Ukraina er gigantisk. “Samlet” er et vagt begrep. Den operasjonen Ukraina driver på med nå kunne ikke ha skjedd hvis jord- og grusveiene var gjørmehav. De hadde måttet sloss seg gjennom en og en landsby. Mao, de måtte ha kjørt en helt annen taktikk hvor det er nesten umulig å omringe.

1 Like

Dette er bra!

7 Likes

Det ble bekreftet at det ikke var samme karen i kommentar feltet.

2 Likes

Vel, vorta på venstre kinn har samme plassering på alle bildene.

3 Likes

Jeg ser på dette som et løst rykte. Sant? Ikke sant? Aner ikke.

2 Likes