Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Da begynner dødsfallene og komme frem her også…

At vi kan ende opp med 500-1million drepte sivile. Hadde ikke overrasket meg. Kanskje 100.000 døde i Mauriopol alene.

3 Likes
5 Likes

Er det ikke meldt 110k døde i Mariupol?

Offisielle FN tall er 50-80k tror jeg. Ordføreren har meldt 100k.

Vi får se om en uke eller tre når byen er i ukrainske hender.

6 Likes

Han her har kommet med endel bullshit tidligere, men enig med han her. Det vil ta litt tid før ting lander og vi får fakta igjen.

2 Likes

Kan vel tiltale disse umenneskelige djevlene slik at putin og co aldri kan dra ut av russland uten og bli arrestert ? Verden burde reagere på slik ondskap.

1 Like

Virker å være så bekreftet som det kan bli.

Lurer fælt på hva som skjer i Russland nå. Med Putin som gjemmer seg i atombunkeren sin i Sibir.

4 Likes

Jeg kan lite eller ingenting om krigføring, men synes denne var bra formulert:

1 Like

Ang deployment, det kan være så banalt som at de “trente” soldatene trengs på donbass og luhansk grensene for å holde sine lojale borgere ute av russland (er vel tilnærmet militant mafia de ru lojale som gjenstår i disse regionene)

1 Like

Russland har en ganske massiv grensevakt som ville utført den jobben.

Russlands svakhet gjør at andre prøver seg.

3 Likes
6 Likes

Komposisjonen av misnøye mot Putin blir stadig mer merkbar. Det er åpenbart at det er kolossale interne konflikter i det russiske maktapparatet nå. Vi får se om han i det hele tatt kommer til å få sitte ut 2022…

5 Likes

Azerbaijan får jo lånt ut tusenvis av islamistiske sunni-jihadister fra Tyrkia som gjennomfører en god del av jobben der.


Yehuda Amzallagh


@YAmzallagh

Ukrainians have seized P66. They are flanking several RU bde and can force the surrender of RU trps West of Sverodonetsk. 20k trps plus 2 X arty brigades. This could lead to total collapse of RU forces in Donbas

image

4 Likes
6 Likes

Det vet jeg ingenting om, men Bayraktar dronene får lekt seg der opgså.

1 Like

Dagbladet kommer med nyheten flere dager etter at det har skjedd. Wow…

2 Likes

Begynner å bli mange som tør å åpne kjeften i Russland. Klarer Putin seg ut 22 :thinking:

Å denne!!

7 Likes
2 Likes