Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Hahahaha, det er nesten så jeg gleder meg til vaskemaskinen skal byttes

17 Likes

Hvorfor vil Aserbajdsjan invadere Armenia?

Laaaaaaang historie om konflikt over noe område.

2 Likes

Når isw skriver om det pleier det å være korrekt

3 Likes

Rømmer russerne alt hva de tidligere har okkupert? Og hva skjer om Putin går av, hva kommer i stedet? Noe bedre (med vestlige øyne), verre eller det samme? Mange spørsmål.

1 Like
2 Likes

Hvilket år dør Putler ?

  • 2022
  • 2023
  • 2024
  • Putler blir en gammel mann

0 stemmegivere

Vanskelig med eksklaver… det er ikke alltid det fungerer. Det er eksklaver i europa også - for eksempel i nærheten av der Røkke skal flytte er det en Italiensk landsby inne i Sveits.

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Reflekterer over disse kristiske røstene på russisk stats tv. Er de bare designet for å oppildne regimet til å øke brutaliteten ?

Jeg tror for å lodde stemningen…

1 Like

Men det er jo kontrollert. Så de må ønske at disse stemmene når ut

1 Like

Putin trenger en out, spørsmålet er hva han skal gjøre. Det er min tolkning.

Kontrollert av hvem ? :wink:

Vi kan nok anta at Putin ikke har kontrollen over de røstene lengre.

1 Like

Spørsmålet er: Kontrollert av hvem?

Regimet til Putin har fraksjoner, balansert og holdt i sjakk av en sterk mann på toppen. Nå posisjonerer mange seg for tiden etter Putin.

Sprikende forklaringer kan indikere forskjellige agendaer. (Ser for eksempel «vi taper mot NATO tropper, kontra «planlegging og gjennomføring var elendig».)

Edit:
Ser at jeg gjentok @Evilfreud

2 Likes

Mener bare at staten kontrollerer alle tv kanaler og også hvilke stemmer som kommer frem der
Ingenting hadde vært bedre enn at de mister denne kontrollen, men tør ikke helt tro på det…

2 Likes
3 Likes

Den Italiensk talende delen av Sveits har flere innbyggere enn Island (366 481 innbyggere i 2016). Er vel strengt tatt litt større enn en “landsby”:
https://no.frwiki.wiki/wiki/Suisse_italienne

Etter det jeg har hørt, har disse debattene alltid en kritisk røst som kan bli motsagt, slik at det virker som en troverdig debatt. Alt er koreografert på forhånd, ikke ned til minste detalj, men med “kulepunkter” på disposisjonen. De taler relativt fritt, men rollen i debatten er avklart. De ulike synspunktene som blir presentert brukes også til å lodde stemningen i befolkningen. Han som sa at Ukraina umulig kan beseires har ofte rollen som “NATO-mannen”. Han er også visstnok en smart fyr som prøver å endre systemet i Russland når han ikke er på TV. Han aksepterer tydeligvis spillet for i det hele tatt å komme til orde. Mulig han gikk litt langt denne gangen. Men programmet ble jo sendt.

2 Likes

Mye interessant fra Twitter på denne tråden. Selv liker jeg også å følge med på youtube-kanalen til Maksim Katz. Slett ikke alle russere er hjernevaskede zombier. Vanligvis holder han en litt tørr men interessant analyse av et utvalgt tema på et drøyt kvarter. Denne gangen blåser han i den sjangeren og serverer en skikkelig “rant”

1 Like