Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Er du morsom eller? :crazy_face:

3 Likes

Det er masse prorussiske tweeter om en familie som er drept i Kherson by av Ukrainsk artilleri eller HIMARS.

Men begge disse bildene er angivelig bilder av det samme:

Man SKAL være forsiktig her, men det KAN være at barnet måtte hjem og legge seg.

Det er en del forvirring rundt denne. To byer som heter det samme i området. Den nærmeste ligger ca. 25 km Kherson sentrum. Og ingen bilder foreløpig, kun en kilde som har bommet litt før.

1 Like

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/09/14/7367490/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=[twitter]&utm_campaign=[rogue_corq]

Source : Samoilenko on the 24/7 national newscast

Quote : “The village of Kyselivka was liberated yesterday [13 September], which is situated in the immediate vicinity of the [city of Kherson]. The only village that, as of today, stands between the Ukrainian army and the city of Kherson is the infamous Chornobaivka. But everyone in Ukraine knows that Chornobaivka is where the occupiers meet their death.”

1 Like

Dette kommer til å bli fremtiden til russland:

10 Likes

Denne var litt interessant, om hva Russerne tenker om krigen.

6 Likes

Head of Political Philosophy,
The Moscow School of Social and Economic Sciences
(Shaninka)

En interessant analyse. Synes det var mye der som virket veldig logisk.

1 Like

Ikke usannsynlig at vi i tiden nå fremover kommer til å se hodeløs bombing av non military target.

3 Likes

Interessant å se reaksjonene hvis dette stemmer. Mobilisering på Krim. Visstnok mange russiske familier fra FSB, byråkarti, proxy-styresmakter etc. som har forlatt Krim i all hast i det siste også …

6 Likes

Attentatforøk? :thinking::worried:

Det ville ha vært et ekstremt klossete attentatforsøk når han nå unnslapp uten alvorlig skade. Min erfaring fra veiene i Kiev i fredstid tilsier at trafikkulykker klarer ukrainerne fint å lage på egen hånd, uten fremmed innblanding. Jeg ønsker han trygg reise i fremtiden!

7 Likes

En god oppsummering av sanksjoner før og nå, og de økonomiske sidene ved konflikten. Lite nytt for de av dere som har fulgt godt med hele veien, men den mest helhetlige enkeltartikkelen jeg har lest om sanksjonene og Russlands rolle som energimakt.

5 Likes
6 Likes

Jeg tviler på at det er stor avstand mellom bilene i den kortesjen å videre at Stop skilt & rødt lys neppe blir overholdt. Får håpe det ikke er mere dramatikk enn det.

Har vi fått med den siste som døde

Hjerneslag. Høres ikke naturlig ut. Og siden det er en putin alliert kan det være noen rydder unna hindringer for å ta putin.

4 Likes

Men noen av dem som er døde er også kritikere av Putin. Så ikke noe fast mønster her. Iallefall ikke ved første øyekast.

2 Likes

En del av dem har hatt å gjøre med pengestrømmen fra gasshandel. Det kan tenkes at de visste for mye. Det kan være farlig, også innenfor en fraksjon.

2 Likes

Oligarkene har penger og makt. Putin trenger deres støtte. Har de vist tegn til å ikke støtte, så tipper jeg Putin har sendt folk for å ta seg av problemet. Det må være mer risky å være mot Putin enn å være for han. Ellers går jo ikke regnestykket opp for Putin.

2 Likes

Nå står styrkene nærmest og banker på døra i Kherson.

5 Likes

Uansett om de drepte er for eller mot Putin vil drapene øke frykten. Det øker ikke viljen til å støtte Putin og Russland.
Som jeg har nevnt før,- i et demokrati kjemper folket helhjertet mot fienden.
I et diktatur med frykt kjemper de kun for eget liv. Mange av dem (oligarker/russere) kunne nok tenke seg å likvidere Putin.

6 Likes