Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Litt morro at gutta bois i NAFO bare plukket denne ifra hverandre.

Her er hva russerene egnetlig angrep :stuck_out_tongue:

8 Likes

Det er i det minste i nærheten av der de skrev da :sweat_smile: Jeg tenkte det var et gammet opptak fra en øving et helt annet sted. Men fint at de bruker opp rakettene sine da.

Forøvrig morsom kommentar under der: “Well, at least it technically qualifies as an attack against Nazi infrastructure.”

15 Likes

Aserbajan - Armenia konflikten begynner å bli spennende.

Vil noen land stille opp? Normalt er det Russland som stiller opp så kommer resten etter.

Samtidig virker det som man prøver å provosere Russerene så mye som mulig for å vise at de ikke har noe å stille opp med.

4 Likes

Første Russiske T62 tatt til fange av UKR.

Hvorfor er dette viktig eller spesielt. Jo fordi det er ene SHITgammel tanks. Den var heller ikke med (såvidt vi vet) i tidenes tidlige faser og er hentet inn som erstatning. De som kan mye om panser ser at den heller ikke er oppgradert med reaktivt panser ( disse firkanta boksene som man henge utenpå).

4 Likes

Oryx er på saken.

2 Likes

NRA!! Interessant.

Før trodde jeg Putin kunne holde seg ved makten i minst ti år til. Nå gir jeg han ikke mer en ett år.

Jeg tror det går mot et internt opprør mot det russiske regimet. Partisanbevegelsen er bare et tidlig tegn på noe mye større. Vi jobber for å splitte eliten i landet, skape usikkerhet og fare blant dem. Slik kan det oppstå panikk

8 Likes

Zelensky synes jeg virkelig har imponert. Virkelig stått frem som en stor leder i vanskelige tider.

17 Likes
1 Like

Denne denazifiseringen av bropillaren er så lite overbevisende at man nesten lurer på om det er en muldvarp som prøver å sabotere propagandaen, noen som husker sim-city spillene som lå ved siden av nazi-flaggene?

4 Likes

Samme her. Å bli i Kiev når det stod på som verst, å besøke alle frontene underveis i krigen. Ikke minst, å klare å samle Ukraina til å framstå sterkere enn noen gang nå, midt i en krig.

12 Likes

Han kommer til å bli stående igjen som vår tids Churchill og bli brukt som ledereksempel i generasjoner fremover.

16 Likes

Og det virket, gjorde det ikke? Det gjorde det også i Korea når en million kinesere stormet over grensen og dyttet USA og co tilbake. Ser på dette som en helt reell mulighet.

1 Like

Det virket å offre 14millioner sovjetiske soldater fordi USA foret sovjet med utstyr.

Denne gangen har de ikke utstyr. Men isteden er det Ukraina som har USA på sin side. Moderne våpen mot russiske soldater er litt som soldater som stormet maskingevær i WW1.

6 Likes

Er ikke så stødig på jussen her, men burde ikke Ukraina kunne kreve finnerlønn av Russland for alt materiellet de finner?

4 Likes

Kasakhstan melder seg ut av CSTO, dagen etter at kineserne har vært på besøk.

10 Likes

image
image

5 Likes
6 Likes

He, he :blush:

Må regnes som “abandonerte objekter”. Slike kan fritt plukkes opp og benyttes som man vil, jf. forlatt avis på togsetet du velger.

5 Likes

Her snakker vi under ti kilometer unna sentrum av Kherson by.

Edit: duh, det står jo i tweeten :roll_eyes:

4 Likes

Dette i sterk kontrast til den norske regjeringen og kongehuset…I 1940