Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Veldig bra intervju med Putins tidligere taleskriver.
Putin er fucked :partying_face:

12 Likes

Jeezez er det mulig :see_no_evil:

Vi valgte ikke denne krigen, og vi ville ikke ha den.

8 Likes

Mye av den samme godheten vi har sett den siste uken

24 Likes

Det er nesten så man ikke tror hva man leser, viser bare hvor langt ut på viddene enkelte mennesker er. Galskap og ondskap må være en sykdom i russland.

Skal bli spennende og se hva som kommer ut av dette . Her må vesten stå samlet og ikke gi seg.

12 Likes

Respekt !

15 Likes

Helvetes sviker. Få den møkka ut av Nato så fort som overhodet mulig!!! Burde iallfall ha brent alle broer rundt eu-medlemskap nå. Hvem faen inngår et samarbeid med Russland i disse tider? Ufattelig & ubegripelig!!

6 Likes

Dette er realpolitik i praksis. Vi må se det for hva det er.

3 Likes

Tyrkia. De fikk også kornet ut av Ukraina. Må si at Tyrkia, selv om de er på kanten er på riktig side.

2 Likes

Pfff. Den der får du stå for sjæl kamerat. Tortur/ mobile torturkamre å det som verre er. Å så skal de tjene penger sammen?? Orker ikke gå lengre med posten. Føler meg meg ferdig snakket.

1 Like

Politisk pragmatisme. Slikt driver alle stater med.

CIA opererer med black sites over hele verden. Ingen stormakter er unike.

1 Like

Blir kvalm selv… Men vi er desverre kun vanlige dødelige Concorde. Politikken andre land fører har null moral

2 Likes

Kan du dele litt mer informasjon om CIA sine black sites?
Har de store fangerom og torturkamre med massegraver?

6 Likes

Ahh ok. Det må du gi meg en kilde på. Torturkammer & massegraver.

1 Like

Her har du i hvert fall torturen.

Det er ikke i samme skala som det Russland driver på med og ikke aksepterer fra toppen som i Russland.

USA har dog destabilisert diverse land som har ført til stygge borgerkriger…

Det er egentlig ganske drøyt. Tenk deg å leve med de soldatene som synes å utføre slik tortur er greit. Det må føre til store problemer ellers i samfunnet. Med tanke på hvor utbredt torturen ser ut til å være russisk okkupert Ukraina vil jeg si det russiske samfunnet er langt ute å kjøre.

4 Likes

Skyting i sentrum av Kherson nå:

5 Likes

Jeg refererte til ditt innlegg om samarbeidet mellom Tyrkia og Russland. Dette er et godt eksempel på politisk pragmatisme. Selvsagt støtter ikke Tyrkia invasjonen, men business er business.

De har absolutt store fangreom med torturkamre, hvorav mange er lokalisert i EU. Massegraver er det ikke noe dokumentasjon på der. Så har man også beryktede Guantanamo Bay. Forøvrig så har jo USA operert med massegraver i Afghanistan, men det var jo en stund siden.

1 Like

Så det finnes noen blacksites med torturkamre, men dette er kommet frem og avsluttet. Og det finnes egentlig ikke massegraver.

Så vi snur debatten tilbake til det tråden handler om Russland og UKR.

Om du tar alt kjip USA har gjort siden WW2, så overgikk Russland dem i grusomheter på dag 2. VI er nå på dag 200++.

13 Likes

Jeg kunne ikke finne dokumentasjon på mange store fangerom med torturkamre i EU.

For meg blir sammenligningen absurd. Her sammenlignes tusenvis av dokumenterte tilfeller av bestialske drap med null dokumenterte tilfeller av drap.

Tortur er absolutt forkastelig av alle aktører, men skalaen som Russland opererer i har vi ikke sett i europa siden Gestapo og SS opererte her.

10 Likes

Det skummle er jo at Russisk presse heier fram mer brutale overgrep i UKR.

Sist jeg sjekket så ble USA og spesielt CIA slaktet for oppførselen sin med fanger. Og Guantanamo kontroversene fikk masse folk dømt.

Mens i Russlnad, der heier pressen frem mer brutalitet.

9 Likes

Dette er hva russerene etterlater seg i Izyum.

Uansett hvor mye man hater USA og vesten. Så har vi ikke sett sånn brutalitet mot sivile siden WW2.

8 Likes