Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Any guesses whats going on?
Paolo (A’dam)
](https://twitter.com/paoloadam)

24m

Kremlin camera crew making a run for the border before it is shut and they all get forcibly mobilized and sent to Ukraine as cannon fodder?

Talen er utsatt til onsdag meldes det fra Moskva…

" Russiske medier meldte at Russland-president Vladimir Putin skulle tale til nasjonen klokka 19 norsk tid, men to timer seinere har verden fortsatt ikke hørt fra ham. Nå meldes det fra russisk hold at talen utsettes til onsdag, mens en britisk general spekulerer på om det utspiller seg et kaos i Moskva."

4 Likes

:joy: :joy: :joy:

6 Likes

Er Lavrov fremdeles I USA?
Kanskje han ikke vil hjem hvis Putler setter igang mobilisering / erklærer krig)

Alt går etter planen. Det var planlagt at putin skulle holde en tale og så avlyse.

6 Likes

Vet ikke hvor god denne kilden er…

Ved demningen, så var det en bro over slusene som Ukraina sprengte med himars. Nå har Russland fylt hele området med grus, så de kan bygge en vei oppå. Ukraina kan ikke sprenge demningen uten å samtidig ødelegge kherson by og drepte hundretusener.

Så er jo spørsmålet, hva gjør Ukraina med dette? Jeg er helt sikker på at de har en plan. Dette var noe jeg har fundert på om ville være mulig, så da visste Ukraina om dette også

1 Like
7 Likes

Det tydes på kaos i Kreml mht talen til Putler.

1 Like

Håper det er utsatt fordi det er planlagt en begravelse i Kreml.

11 Likes

Det gikk rykter om at sentralbanksjefen kom til å gå av ved mobilisering.

Som alle diktatorer, så har putin kun makten når nok av toppfolkene støtter han. Risken for en oligark ved en mobilisering vil jeg si er rimelig akutt. Risky nok til at opprør er tryggere?

2 Likes

Disse to tweetene oppsummerer vel ganske greit den desperate strategien til russland nå:

Men så er altså status fra denne beskrivende kontoen:

1 Like


Der kom det…

Tass: Putin varsler delvis mobilisering

Det melder Reuters, som siterer det statlige russiske nyhetsbyrået Tass.

Noen kompetente skribenter her som kan forklare hva som ligger i «delvis»?

Gir mulighet for mobilisering

Folkeavstemningene i Øst-Ukraina kan nemlig gi en dominoeffekt:

  1. Deler av Ukraina blir ulovlig innlemmet i Russland under dekke av folkeavstemninger.
  2. Det betyr at russiske myndigheter kan hevde at Russland blir angrepet.
  3. Det gir dem mulighet til å bruke alle virkemidler, også atomvåpen.
  4. Da kan Russland sette i gang en full mobilisering.

Nyhetene skaper sterke reaksjoner både i Russland og i resten av verden. Ifølge The Telegraphs Russland-korrespondent Natalja Vasiljeva, er det rapporter fra Russland om at det er flere som forsøker å komme seg ut av landet.

Tenker nr 2 og 3 her vil gi ham de unnskyldninger han trenger for full mobilisering.

2 Likes

Reservister.

1 Like

Galskapen og ondskapen er komplett blant ledere i russland,men jeg liker den krystall klare advarselen i fra USA og Nato.