Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

bilde

6 Likes

Aner intet om det er noe hold i dette, men ser ikke helt for meg at de kan drive på som dette uten opprør.

17:16 Läsare rapporterar om en familj där rekryteringspolisen knackade på dörren och plockade alla tre männen hemma. En pappa 54 år, och sönerna 22 och 26. Syster och mor lämnades kvar som enda i hushållet. Detta var i Moskovitryssland, någon timme från Moskva på vad som skulle klassas som landsbygd, typ Katrineholm i förhållande till Stockholm i förhållande till Stockholm. Bloggen har ändrat åldern något för att de inte ska kunna identifieras och utelämnar faktisk plats. Läsaren menar att “det rör sig inte om några 300 000” .

Ref UPPDATERAS: Över 200 Azovstahlfångar frisläppta efter förhandlingar – Lyman fortsätter inringas – mycket stora ryska förluster – panik i Ryssland över mobilisering – Cornucopia?

1 Like

Ryktene går i at det skal tvangsrekrutteres en milllon (og spekulasjonene videre går i alt fra hemmelig ordre fra putin, til rekrutteringsoffiser kvota der de skor seg på å kalle inn 3 ganger så mange, tar i mot bestikkelser for å ikke bli rekruttert og sender de som ikke kan betale i krig.)

5 Likes

Jeg må jo si at dette høres ut som verdens verste plan hvis det er tilfellet. Plutselig er det veldig mange russere ved fronten, eller på vei til fronten som ikke vil være der.

3 Likes

Det er en liste på 1 mill navn som liksom er hacket av Anonymous, men dette er antakelig bare en bløff. Til og med i Russland foregår dette mye mer lokalt. Uansett hvor mange som blir sendt til fronten, så har nå Putin brutt en stilltiende pakt med den tause majoriteten. Dere lover å ikke engasjere dere i politikk (min business), og jeg lar dere være i fred, veldig godt forklart av bloggeren under (oversatt av Dmitri). Putin sa til og med rett ut i sin 8. mars tale at det ikke var aktuelt med mobilisering, kun “profesjonelle” skulle benyttes (kontraktssoldater).

https://mobile.twitter.com/wartranslated/status/1573065823174135808

Alt går etter planen:

Ikke så gøy med Z lenger når sammfunnskontrakten med Putin brytes og krigen ikke lenger bare er en TV-sport.

14 Likes

Kilden her er ikke helt til å stole på.

“Det er NATO sin feil” i historisk perspektiv - det var også jødenes feil.

2 Likes

Skjønner selvsagt at mange er redde, men selv pasifistene blant oss må nå skjønne at dette er en krig. En krig der der Fuhrer er like gal som Hitler.
Å tro at Russland gir seg frivillig er ikke lenger noe noen tror på. Vi vil bli direkte involvert.

Jeg er for følgende ultimatum:
Hvis Russland gjennomfører valg i Ukraina vil NATO gjennomføre valg i Russland.

7 Likes

Er det en sånn liten enklave her? hei på dere, vi er nato, la oss bare snurre noen fly rundt den med transponderene på full squawk

image

10 Likes

Det er ingen som vi gi seg her. Og det vil være katastrofe på sikt for demokratiet som vi kjenner det hvis Putler kommer seirende ut av dette.

Så hva er en mulig løsning på denne konflikten?

Situasjonen virker veldig fastlåst og det er ikke sikkert det holder og kun mate Ukraina med våpen.

“Noen” må sørge for at Putler ramler ut av et vindu, men han er vel så godt beskyttet at det blir vanskelig.

6 Likes

“Complete destruction of Russian forces in Ukraine and the Black Sea”. (General Hodges)

Det vil skje før eller senere uansett.

7 Likes

Og hva skjer så? Om Putin fortsatt spiser kaviar på kontoret så er ikke problemet løst.

1 Like

Drone ?
Valg i Ukraina = droner til Ukraina
Det ble gitt ultimatum under Cubakrisen. Hvor mye skal vi finne oss i nå ?

1 Like

Ukrainerne ser ut til å ha hatt en effektiv dag i går. Tok ut et tog med stridsvogner og personell idet toget ankom Donetsk.

Russland har ikke realistiske alternativer til jernbane for mengdene de må transportere, og nå har de ikke så mange linjer igjen å velge mellom. Det er en risiko for nylig mobiliserte styrker, at de aldri kommer seg av toget i Ukraina.

https://mobile.twitter.com/JayinKyiv/status/1573199140057743363#m

11 Likes

Jeg vil omformulere ideen din:
Hvis Russland gjennomfører valg i Ukraina, bør Ukraina gjennomføre valg i Russland.

Ikke minst har man den faktoren at det nå er vesentlig flere ukrainere i Russland enn før 24 februar. RU har vist stor “entusiasme” i å hente ukrainere over til Russland.

3 Likes

NATO kan tilby seg å hjelpe til å sikre frie valg i hele Ukraina. Ettersom Russland anser seg for å være samme land som Ukraina vil de inngå.

2 Likes

Det jeg ikke skjønner, er hva Russland skal med et land de bomber fullstendig sammen.

3 Likes

Puttin trenger mer lebensraum, for Russland er jo lite som det er ! …

5 Likes

For de som lurer på hva dette flyet er.

8 Likes