Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Ikke hvis de bare pusher gjennom :cowboy_hat_face:

Ukraina har litt dårlig tid før høsten gjør alt vanskelig.

1 Like

Høsten er mest et problem for Russland. Kherson fronten viser at Ukraina takler høstværet fint. Der kjører UKr lette angrep med menn og lette kjøretøy. Skyter og stikker. Gradvis død over russiske forsvarslinjer.

2 Likes

Det er mye vanskeligere å omgå russiske forsvarspunkter for å ta store landområder når du ikke kan bruke veiene. Det blir en mer grindy krig.

Jeg tenker også at ukrainske enheter vil være bedre utrustet for vinter og få nok mat. Den russiske logistikken kan du få billig av meg. :sweat_smile:

Det er jo heller ikke så hot med skyttergraver når det renner vann med i dem. med tanke på kvaliteten på russiske feltposisjoner, så er de ikke klare for dårlig vær…

3 Likes

Nå snakker vi klare advarsler ,

15 Likes

Er dette etter boka? :crazy_face:

Etter to ganger på skytebanen, så visste i hvert fall jeg at det var vanskelig å treffe en blink på 30m fra stående, men greit på 200m fra liggende. :sweat_smile:

2 Likes

Ukraina angriper stemmelokaler ,får håpe de klarer og ødelegge valget totalt.

3 Likes

Satser på at han her tar feil :thinking:

Finnes sikkert noen som har drøya, men null trening og mye vodka gjør at jeg tviler.

3 Likes

Svatove er vel et av tre viktige jernbaneknutepunkt for hele donbas. Det neste er type 100 km lengre sør.

2 Likes

Det ble så stille fra Kherson oblast. Har de russiske troppene vest for Dnipro ennå ammunisjon, drivstoff og mat? Og ikke minst; er offiserene der fortsatt? Meldes det om plyndring av sivilbefolkningen?

1 Like
14 Likes

Stille? Kommer nyheter nesten daglig om russiske ting som tar fyr.

2 Likes
5 Likes

Ja, det vil jeg tro. Men ikke så mye som de trenger for å gjøre noe med Ukraina.

Hvis du husker tilbake til når Ukraina var fanget i en lomme i donbas. De holdt ut i flere måneder. Til slutt måtte de trekke seg ut og klarte det uten større tap.

Russerne er nå i samme posisjon, men med mye flere folk. Før eller siden vil de tape. Spørsmålet er om det blir en ryddig tilbaketrekking, eller om det blir en flukt hvor alt tungt utstyr ble etterlatt og stappfulle ferger blir bombet.

4 Likes

Hvordan skal de flykte? Svømme over den 100-400meter brede dnipro?

De er fanga

2 Likes

Ferge? Småbåter? Kano? :sweat_smile:

Russland får jo over ammo og mat.

2 Likes

Små mengder iallefall.

1 Like

Det er vel egentlig grunnen til at jeg mener at enten får de en mer eller mindre ordnet retrett, eller så får de er helvete hvis de venter for lenge.

1 Like

Angående kherson så har Putin trosset alle militærfaglige råd og nektet tilbaketrekning av styrkene, i følge new York times.
https://www.google.com/amp/s/news.yahoo.com/amphtml/seeking-avoid-another-major-failure-021810750.html

6 Likes

Altså mørning by burning :slight_smile:

2 Likes