Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Hva i alle dager er dette her? :joy:

Programleder foreslår å sende pedofile og kunststudenter til Donbas istedet…

1 Like

Her kommer det jeg tror, men det er ikke mitt fag.

Rørene er nok rustfri (men ikke syrefast). Det er mye stål. Korrosjonsbeskyttelse baserer seg på en overflatebehandling (plastbelegg) på innside og utside og katodisk beskyttelse i form av noen offeranoder av zink eller at det kjøres DC spenning på røret - jeg vet ikke 100% om katodisk beskyttelse. Jeg mistenker at den katodiske beskyttelsen ikke er dimensjonert for å ha røret fullt av sjøvann. Overflatebehandlingen dekker ikke skjøtene pga at her sveises det. Når rørene er sveiset vil de bli dekket av noe guffe utvendig (om det er bitumen eller noe annet vet jeg ikke) mellom skjøtene. Jeg tror det er slik at alle skjøtene innvendig da er eksponert for sjøvann. Det er ikke sikkert sveisen ser perfekt ut fra innsiden (hull det kan legge seg salt i)

Det var mye antakelser - men jeg tror det er et stort problem å få saltvann inni. Jeg tror også det er et miljøproblem å kjøre gass i rørene. Det beste er kanskje om man kan bruke kompressorene på land som hører til dette røret til å blåse luft inn i røret.

En ide jeg har er å sette en eller annen form for plugg inne i røret fra den ene enden som delvis stopper lekkasjen - noe squishy greier av gummi, polyuretan, en luftballong eller noe. Denne pluggen kan da automatisk blåses til der det lekker ut og gjør at man med enda mindre luft kan holde røret fra å bli fylt med vann. Har man en propp av noe gummilignende og setter på stort trykk fra begge sider vil den kanskje presse mot veggene og tette helt. Eventuelt kan piggene til concorde under man ha med trykktanker med luft og blåse opp ballonger for å tette røret på ulike punkter.

Marine grade stainless - Wikipedia
Untitled

4 Likes

Enkleste måten er å kjøre en «pig»

3 Likes

Dette er dessverre tull. Teksten er fritt oversatt for å si det mildt. Den som tekstet denne hadde STORE friheter…

1 Like

Det er vanskelig for Putin å selge historien om at dette er en seier for Russland. Jeg tror hans liv bare er timer eller dager fra slutten.

2 Likes

2 Likes

skjedd litt på lyman fronten.

24 sep.

27 sep

3 Likes

Det er kødd hele greien! :rofl:

1 Like

Tekstingen her er bare tull. De snakker om et helt annet tema. Jeg har fått den oversatt. Burde vert slettet fra tråden.

1 Like

Lar den stå men merker den som spøk.

4 Likes

Den videoen med Solovyov er veldig morsom og en ren fiksjon. Underteksten er en spøk, fri fantasi. gøyal fansub.

Tenker det er greit at det blir gjentatt en rekke ganger, ikke minst på twitter er det er mange som misforstår. Hele oversettelsen her er en trollsub, altså ikke bare store friheter, men rett og slett oppspinn som prøver å passe inn i konteksten…

1 Like

Russisk TV er jo på det nivået, så forstod det ikke :stuck_out_tongue:

8 Likes

Jeg skulle merket det tydeligere.

Men det er som du sier. Er jo så absurd mye av det som kommer, at det er ikke lett å se hva som er ekte eller ikke :joy:

6 Likes

Kanskje du kan informere oss?

Det er jo det som er det komiske, de sier så mye drøyt på det programmet at det blir hardt å skille fiksjon fra virkelighet

1 Like

Tenker det er greit å poste sånne klipp. Bare merk dem som satire. Siden det faktisk er vanskelig å vite om det er seriøst eller tull fordi Russland er så fucka land.

8 Likes
8 Likes

Helt utrolig hvordan russland taper nå,meget bra. Nå gjenstår bare og få styrtet putin og co.

3 Likes

Det var på nivå med Juan Joya. Kan få det oversatt men vil ikke bruke tid på Russisk propaganda. Men morsomt var det.:slight_smile:

Ser for meg et komisk scenario der putin på bursdagen 7.oct får trynet trykket ned i bursdagskaka og blir påsatt håndjern
Problemet er er at den som overtar kan være farligere. Tror neppe det er Navalny for å si det slik