Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Dette er en ganske russland vennlig kanal.

Men de har noen gode poeng rundt hva UKR kan finne på.

1 Like

Hadde du hatt lyst å teste en sånn @Evilfreud?

Jeg var forresten klart over at de mente to komplette NASAMS. Synd de først kommer i november. Burde bli grei dekning når de har åtte slike komplette systemer.

Også bra de får stash til å ta seg av UAV-er. Lurer på om Tyskland fortsatt selger motoren som brukes i de iranske dronene.

9 Likes

Hva tenker du på da?

Jeg tolker det som at du ikke har noe svar.

1 Like

De der 14,5virker helt syke.

jeg synes 12,7 er heftig på 1,5km.

2Km er mandig treff selv om målet er en APC.

1 Like

Sikkert lett å drasse rundt på :cowboy_hat_face:

6 Likes

Montert 50 skudd trommel magasin, og full auto på den hadde gjort susen.

1 Like
3 Likes

Q swap til granat for raskere movement :sunglasses:

3 Likes

Ganske misvisende den Dagbladet-artikkelen tror jeg. Den hinter jo om militære reaksjoner som følge av annekteringene, men det er ikke tilfellet.

4 Likes

Tror også det. De har nok kokt suppe på spikeren

Det er like viktig med hjelpe utstyr til Ukraina,så meget bra av Frankrike.

10 Likes

Hvorfor skulle det sendes med skip?

Fordi det er effektivt?

Det er på vei til den rumenske havnebyen Constanta, hvorfra forsyningene skal fraktes over land til Ukraina.

Så hva som var med og forstår godt hvorfor det ikke blir sendt med skip hele veien.

1 Like

1000 tonn krever jo ikke mange togvogner. Er bare generelt skeptisk til alt som kommer fra abcnyheter.

2 Likes

27tonn pr vogntog…

Joda. Båt er fornuftig.

2 Likes

Liker teorien. Innsidejobb for å fucke putin.

7 Likes

Ser det er flere som er negativ til Aaslands første offentlige respons etter mandagens ødeleggelser av rørledningene for gass i Østersjøen, og stiller spørsmål ved om ikke sikkerheten bør skjerpes, og hvilke tiltak som gjøres.

Er veldig legitime spørsmål å stille seg, men jeg ville vært ekstremt mye mer negativ om sikkerhetsmessige tiltak skulle blitt delt med offentligheten, og setter min lit til at ansvarlige myndigheter gjør nødvendige tiltak uten å informere om detaljer.

Nå var det i dag lukket møte i Stortingets sikkerhetskomite hvor Regjerningen redegjorde for situasjonen, og alle deltagerne var godt fornøyd med orienteringen, og det bør man merke seg!

Dette er en tid hvor vi skal stå sammen, og ikke lete etter grunner for å splid!

10 Likes

Togvogner, ikke vogntog :slight_smile:

Ukraina har annen sporvidde enn resten av Europa.

3 Likes