Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

9 Likes
1 Like

– Han har malt seg inn i et hjørne. Han har fullstendig malt seg inn i et hjørne, og som en hai, så er han nødt til å bevege seg fremover. Han fortsetter å bombe Ukrainske byer. Han fortsetter å slå kloa i folk. Han fortsetter med å bite fra seg, og jeg ser ikke at han gir etter i det hele tatt, sier Baer.

Problemet hans er at mobiliseringen godt kan bare ha framkyndet kollapsen. Folk er jævelig dårlig utstyrt. Får satse på at noen snur han over på ryggen som den haien han er.

6 Likes

Hvis USA er overbevist, (deres E tjeneste har vært god) så er det ingenting å tape på å ta ut Putler, men alt å tjene.

3 Likes

Det neste spørsmålet som dukker opp, og det gjør det allerede til helgen, er hva som skjer når Russland offisielt erklærer de okkuperte territoriene som russiske. Hva vil de gjøre når de ukrainske angrepene fortsetter, som de ganske sikkert vil gjøre, og dette nå skjer inne på det Putin&Co mener er russisk territorium?

4 Likes

Var jeg kineser så ville jeg tenk at vi har mer å tjene på å nuke putin enn vesten har.

De vil aldri vente angrepet fra oss, og har ingen innsiktede mål i Kina. Vi redder verden og vil surfe på goodwill i mange tiår, om ikke hundrede år.

2 Likes

Det er det fjerneste jeg har hørt på lenge!

6 Likes

Faen så skremmende!

2 Likes

Interessant om Russland sin atom-doktrine:

1 Like


Anti tank rifler fra 1940.

4 Likes

Er det egentlig det? Jeg tenker at om kineserne får visshet om at russerne planlegger et angrep med atomvåpen i Ukraina, så må de vurdere risikoen og sikkerheten ift. radioaktivt avfall på sine innbyggere, opp i mot at de ikke skulle agere, om det i ettertid kom frem at de hadde denne kunnskapen, og hvordan x-antall millioner kinesere etterfølgende ville agert i gatene når det ble kjent.

1 Like

Hvis det blir atomkrig og Russland, EU og USA nuker hverandre får Kina verdensherredømme. Da bryr partiledelsen seg neppe om det går med noen millioner.

Jeg lurer på om det kan befinne seg en sprengladning som ikke gikk av som den skulle på den siste gassledningen, og om analyse av den kan gi svar på hvem som står bak.

11 Likes

Nå tror jeg misforstår du meg, men mulig jeg jeg var uklar. Poenget mitt er at Kina som nasjon er den som har mest å tape på en konflikt i Europa, som er av sine største handelspartnere, hvor atomvåpen kommer til bruk.

Nevnte strålingsfare etter atomskyer er for å si det pent, lite akseptabelt om du ser på dagens null-kovid-politikk, hvor mange av landets innbyggere står på randen av opprør i de rammede regionene.

Med det som bakteppe så er det ikke illusorisk å forestille seg at Kina vil bruke alle tilgjengelige midler for være med på å slå ned at atomangrep fra Russland.

Ja og på den står det made in china!

2 Likes

Det vi trenger, er at noen overbeviser Putin om at han har behov for en ferie, og tar han med på en båttur der han faller over bord

2 Likes

Tror det smeller snart nå. Hvis noe kan forhindre det er det Kina.

Chinese President Xi Jinping and then-Ukrainian President Viktor Yanukovych signed the agreement on Dec. 5, 2013, promising that China’s nuclear forces would protect Ukraine from nuclear threats. The bilateral treaty described the two states as “strategic partners.”

“China pledges unconditionally not to use or threaten to use nuclear weapons against the nuclear-free Ukraine and China further pledges to provide Ukraine nuclear security guarantee when Ukraine encounters an invasion involving nuclear weapons or Ukraine is under threat of a nuclear invasion,” a joint statement on the pact said.

4 Likes

Nå snakker du ikke et par taktiske nukes, nå snakker du full atomkrig. Da er USA også med. Uten USA som verdenspoliti, så kan komma gjøre som de vil.

1 Like

Jeg tror du undervurderer utfordringen for myndighetene av å forklare for kineserne at taktiske nukes er “no worry”. For å sette det litt på spisen, er fortsatt folk her på berget som går med geigerteller når de plukker sopp.