Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Trengs da ikke kuler å krutt for å ta ned disses droner som er innenfor sikkerhetssonen til plattformene. Er ikke akkurat Reaper droner vi snakker om her. Finnes mange gode alternativer.

4 Likes

Fordelen med goalkeeper, er at de kan ta ned missiler også. Og faktisk senke både skip og småbåter om det skulle bli nødvendig.

Med EX godkjente hagler?

3 Likes

Jeg vet ikke hva som er beste metode, men jeg synes det er for dumt å ikke fange inn / skyte ned ,.,.,droner som flyr rundt i nordsjøen.
Antar det ikke er konsentrasjoner av gass i lufta som kan antennes av et hagleskudd. Daville ikke jeg ha jobbet der. Men det var bare et forslag. Er ikke min bransje (forsvar)

Det «banale» naive må være å ikke gjøre noe med dronene (@polygon )

1 Like

Kan vi bringe denne tråden tilbake til litt viktigere ting enn fantasifulle (og banale!) ideer om hvordan skyte ned droner fra oljeplattformer?

4 Likes

Hva med Russland har begynt å bruke kjemiske våpen i Ukraina?

https://nitter.nl/TrentTelenko/status/1575545302274043905#m

2 Likes

Russiske milbloggers sier nå Lyman er omringet.

5 Likes

Og at det fortsatt er ≈3k russere der?

Passende at det andre store nederlaget for den russiske hæren blir på samme dag som Putin skal holde “sin store tale” i Moskva da. Da tenker jeg disse milbloggerne blir varme i hjertet.

2 Likes

Skal fortsatt være godt med russere der ja.

3 Likes

Ukrainsk ettertning mener sansynligheten for bruk av atomvåpen er høy.

Samtidig har de et narrativ å spille for å få mest mulig våpen fra vesten.

1 Like

Her på tråden sier 92% “Nei” og 8% “Ja”, så da trenger vi ikke stresse :wink:

A senior Pentagon official told reporters that the newly committed HIMARS systems are intended to be a “core component of Ukraine’s fighting force in the future.” Earlier this year, Ukraine received 16 HIMARS from U.S. military stockpiles and 10 equivalent systems from western allies, but the new HIMARS will take “a few years“ to deliver, the official said.

2 Likes

For et tragikomisk folk!

5 Likes

Bare om det finnes et lik som bekrefter døden :wink:

Er jo derfor russerene brenner likene eller forlater dem.

No body, no payout.

9 Likes

Jeg blir mer og mer beroliget. Ser ikke hvordan russland kan bruke a-våpen uten å være ferdige.

9 Likes
7 Likes
5 Likes

9 Likes

Den riggen jeg jobbet på hadde hagle liggende i beredskap. Hovedsaklig for å antanne brennerbommen fra avstand i tilfelle utblåsing og uten mulighet til å chokemanifolden.

7 Likes