Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Kjekt å lese!

Støre: Norge har takket ja til utenlandsk tilstedeværelse i norsk sektor – Siste nytt – NRK

8 Likes

Det er bare å krysse fingrene å håpe at søknaden blir innvilget!

Det vil være for alles beste. Det er på høy tid å få slutt på denne meningsløse krigen

5 Likes

Stemningsrapport fra dagens tale. Det var også sånn jeg tolket det.

4 Likes

Blir jo ikke direkte skremt av Ivan

1 Like

Ser Twitter spekulerer i en mulig løsning på krigen med denne NATO-søknaden.

Ukraina gir slipp på de okkuperte områdene i bytte mot NATO-medlemskap, eventuelt forhandlinger rundt dette.
Kan være en potensiell avslutning på denne elendigheten

Oppdatert kart rundt Lyman nå, hvor det er usikkert hvem som kontrollerer området øst og nord for lommen.

3 Likes

Skjer sansynligvis ikke.

Russland har på papiret anektert områder de aldri har eid. Og Ukraina er i ferd med å gjøre et nytt push alla kharkiv.

Men jeg tror Krim fortsetter å være russisk. kanskje grensene fra 2014 blir fasit etter et nato medlemskap

3 Likes

Krym tilhører UK, fint at de i så fall får Nato helt fram dit…

Jeg ser for meg disse tre scenarioene:

  • Ukraina tar tilbake alt
  • Ukraina tar tilbake alt utenom Krim
  • Ukraina tar tilbake alt utenom Donbas (2014-grensene)

Jeg tviler på at Ukraina lar Russland sitte igjen med det de erobret i 2014.

3 Likes

Tror ikke det heller,Ukraina har gjort det klart at det blir ingen forhandlinger så lenge putin sitter med makten.

2 Likes

Har alltid tenkt at James Bond filmene og andre lignenede filmer med russiske soldater som bad guys har vært litt urealistiske fordi soldater burde være bedre enn det de fremstår.

Nå så ser jeg jo at det er ganske realistisk allikevel…

15 Likes

Dersom Putin kan holde sham elections, annektere områder og dermed definere områder som russiske med påfølgende massemobilisering og nukes burde det ikke være et problem for NATO å innlemme Ukraina i en forsvarsallianse heller.

11 Likes

Litt spesielt av mannen å angripe Ukraina, rulle inn med tusenvis av soldater. Erklære deler av områdene som sine egne, for så å be at nye grenser blir respektert…

4 Likes

Men i Luhansk er det topp stemning. Endelig annektert!

6 Likes

Merk sjåføren kommer seg ut, bruker ikke et sekund på å sjekke kompissene, bare løper avgårde.

2 Likes

Mja, umulig å spå veien videre her.

Men vil tro ukrainske mødre, fedre etc er mer interessert i beholde sine sønner og ektemenn i live i bytte mot land

1 Like

Det er nok derfor de ønsker mest mulig land frigjort, man vet jo hva som skjer i okkuperte områder. Død og fordervelse.

5 Likes

De som bor i områdene som da ender opp i Russland, tror du de er fornøyde med det? :thinking:

3 Likes

Ryker fortsatt mye moderne russisk panser.

5 Likes

Evakueringen ut av Lyman virker slitsom og blodig for russerene.

5 Likes