Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

En liten gladnyhet:

8 Likes
8 Likes
4 Likes

Uaktuelt for Zelensky å forhandle med Putin. Tror ikke Ukrainerne gir seg før den russiske bandittgjengen er kjeppjaget ut av de opprinnelige grenselinjene

14 Likes

Dette var et nytt svar av Stoltenberg når han ble spurt om Nato medlemskap for Ukraina.

1 Like

DO NOT FUCK WITH AMERICA! RUSSIA DO!

1 Like

Hvis du ser nøyere på kartet fisker de på tvers av der dyobdekotene går. Det er der vannet rullerer, altså der næringen er, mao. der fisken er.

5 Likes

1 million nye soldater gjør ikke logistikkproblemene mindre. Det blir bare mer kjøtt i kverna.

3 Likes
15 Likes

På et plan en veldig dustete og triviell tweet, men samtidig et dypt tragisk og presist bilde av situasjonen - for det er helt samtidig:

On another level; Lavrov driver med desperate smisking av Kina i talen i FN nå i kveld (hvis dere støtter oss nå, så skal vi støtte dere med Taiwan). Jeg tror ikke det funker.

Når jeg nå hører på Lavrov, så tolker jeg det faktisk som at Russland hadde et reelt håp om at dagens fantasi-annektering ville legge grunnen for forhandlinger.

Står sikkert andre steder nå, men landene som ikke stemte for resolusjonen var fortsatt Kina, India Brasil og Gabon, i tillegg til selvfølgelig Russland

3 Likes

De var hacket? :sweat_smile:

Skjønner ikke at det ikke finnes kapasitet iform av selvkjørende droner som melder fra om det er noe uvanlig aktivitet. Burde være lett for kongsberg gruppen å bygge.

1 Like

Salige er de enfoldige, thi de skal arve jorden., amen
Da blir det vi nordmenn som arve jorden i følge bibelen…

9 Likes

Det tror jeg du har helt rett i, og jeg tror hele rekken av eskaleringer den siste tiden (i alle fall delvis) har hatt til hensikt å fremtvinge en forhandling fra en “position of strenght” - den ekstreme mobiliseringen, atom-truslene, gass-sabotasjen osv.
At det skulle funke er jo helt utenkelig for oss, men kreml stryker i “theory of mind” - de virker stadig ute av stand til å forstå at ukrainenes og vestens beslutningsprosess ikke følger den banale mafialogikk de har pønsket ut.

20 Likes

Det er noe uklart om putin vil annektere hele fylkene(oblast) eller om det er de områdene som er okkuperte. I Lugansk og Donetsk er det vel ingen tvil, men hva med Zaporozhye og Kherson fylker?
Det vil jo bli å annektere store områder der det ikke har vært noen ‘avstemning’

2 Likes

I den grad tidligere folketellinger viser noenlunde riktige tall idag, har hovedstaden i Zaporizhzhia oblast (Zaporizhzhia) om lag Halvparten av fylkets folketall ?og større enn Norges hovedstad). Og denne har ennå ikke Putler kontroll over.

Bombingen av en sivil bilkolonne for å hente ut dolk fra hovedstaden, føyer seg inn i rekka av grove krigsforbrytelser som vi dessverre vil se mange fler av.

Måtte det komme en dag hvor all denne faenskspen dras inn for et rettsoppgjør á la Nürnberg.

PS
Lyman faller i løpet av helga.

5 Likes

Ukrainerne står på…
Da vi allerede har nyhetene har de vel valset forbi for lenge siden

4 Likes

Ny måned, nye muligheter for shitshow-tragedie:

5 Likes

Vestlige ledere stoler på at Russland ikke har baller til å gjøre noe, men etthvert såret og redd menneske kan gjøre de mest ulogiske ting. Den talen han holdt var direkte skummel. Håper du har rett i at hensikten er forhandlinger og ikke påskudd for å gjøre noe mer voldelig.

1 Like

Vestlige ledere har jo en mye mer aktiv tilnærming enn det.
En ting er i alle fall sikkert: det er hensikten til russland at vi skal bli skremte. Helst så skremte at vi gir opp å støtte Ukraina.
Den talen var ikke bare skremmende, den virker helt vrangforrestillt. Jeg synes putin minner om Anders Behring Breivik.

7 Likes