Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Heftig den beskrivelsen der! Lite av kontrollert overgivelse å spore der tydeligvis. Tragisk hvordan Putin sender en generasjon russiske gutter og menn i døden nå.

3 Likes

Poenget er vel at russere har trukket seg tilbake dit fra Lyman nå i løpet av den siste uken.

Virker som Russland har samme taktikk som vinterkrigen i disse områdene. Kvalmende, bare dytter soldatene sine i døden. Ukrainere som opplever dette vil antageligvis slite mye i fremtiden de også.

16 Likes

…og sånne som han her, som sannsynligvis er fra San Francisco.

Sånn apropos fremmedkrigere; hvor mange er det man tror opererer i Ukraina pt.?

3 Likes

Mener du at den uttalelsen ikke har noe substans og er totalt frakoblet virkeligheten? Hva enn Lavror mente med det så ville jeg ikke ha gamblet med det akkurat. Putin invaderte Ukraina dette året. Det indikererer bare at Kreml er villige til å foreta seg drøye slutninger. Selv om vi alle motsier Russlands aggressivitet ovenfor nabolandet sitt, betyr det vel ikke at en skal ignorere alt som kommer fra munnen til “fienden”. Da er man rett og slett naiv.

1 Like

ikke desto mindre har de taget byen i nat

Flere kilder bekræfter det ---- mugliens den har været forladt længe.

dansken

1 Like

Orket ikke lese hele tråden, men det han sier er jo bare 100% projisering🥱

2 Likes

ISW om talen og potensiell bruk av taktiske atomvåpen:
https://www.understandingwar.org/backgrounder/special-report-assessing-putin’s-implicit-nuclear-threats-after-annexation

I Moskva er det annekteringskonsert :stuck_out_tongue: Se for deg hvordan dette kommer til å bli mottatt i Ukraina.

1 Like

Hej Norge

UK er nu langt forbi Lyman :slight_smile: Zoom ind :smiley:

Dansken

5 Likes

Lyman er frigjort og det meldes om mye drepte russere. Mye

5 Likes

Jeps. Nå er situasjonen minst sånn her:

Mye nyheter om naturgass denne uka.

1 Like
8 Likes

Er dette som Hitler i sin tid… operere i sin egne absurde verden samt dytte vekk generalstaben for selv å flytte rundt på fortapte bataljoner…

3 Likes

Mangler punktet på erstatning til UK … var det 6.000 milliarder sist noen gjorde et anslag

Det du sier er nesten ordrett det Hertling også sier.

Det jeg mente er mer at putin har levd i en slags Truman-show, hvor han har kunnet diktere sannheten, eller i alle fall diktert hva som skulle oppfattes som sannhet i russland. Det tror jeg gjør noe med personligheten over tid, og jeg jeg mener det er helt reelt at han ikke bevisst lyver - han oppfatter seg selv som en halvgud som kan diktere sannheten.

6 Likes

Enda finere bilder:

10 Likes

Blodig alvor !!

1 Like

“Nothing to see here, move along” :roll_eyes:
Bare et fly som landet litt utenfor rullebanen sier TASS.

7 Likes