Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Dette en militær flyplass?

17 Likes

Det er så høyt trollenivå at man kan mistenke at Lyman er en avledning for noe viktigere.

2 Likes

USA gir ytterligere 12,3 milliarder dollar til Ukraina.USA har nå tilsammen gitt 65 milliarder dollar. Utrolig bra.

10 Likes

Ukraina har imponert like mye i sosiale media som på slagmarken. Det er ikke lett å få vestlige liberalere til å heie på at russiske soldater blir drept. Men Ukraina får det til. Det skulle egentlig bare mangle når russerne massakrerer sivilie, men det er ingen selvfølge at såpass mange skjønner tegninga. Ukraina på twitter er en del av gamet som de mestrer.

14 Likes

Det Russland har drevet på med i Georgia og Ukraina i 2014 slapp de unna med fordi de ikke klarte å få nok oppmerksomhet. Jeg vil si at zelensky har vært kritisk for å få fram et moderne Ukraina som har forstått media i 2022.

Han professoren her i strategi mener at lyman er mer imponerende enn izium offensiven fordi her var Russland så klare som ee kunne bli. Som de gjorde ved lyman kan de repetere andre steder. Også vet Russland at de ikke kan risikere å ha tynt befestede strekk, ellers straffer Ukraina dem som ved izium.

20 Likes

Nå skylder de på at et fly har havarert .

1 Like

En avledning som ga ukr 5000døde og fanga russere isåfall

2 Likes
4 Likes

Masse meldinger om ny ukr offansiv nord i kherson.

Noen av meldingene går på ukr panseroffansiv som ble enkelt slått tilbake.

Er uansett så mye meldinger at noe tydelig skjer der må.

3 Likes
15 Likes

Putin could ‘escape’ within months, says former Russian PM

1 Like

Tyskerne kommer seg, det skal de ha

10 Likes

Ser ut til at dem legger på lydeffekter…

1 Like
4 Likes

Lyman virker å være katastrofen som knekker russerene i Nord. Mengden dødeog fanga virker å være ekstremt.

7 Likes

Blir spennende å se om Russland har nok trenede folk til å få satt opp en seriøs forsvarslinje lengre øst. Inntrykket fra vidoene av mobiliserte fulle på propaganda og vodka, er at dette ikke er avdelinger som klarer seg uten veteraner med noe erfaring fra fronten. Aner selvsagt ikke hvor representative videoene er. Selv de som har trening fra før synes dårlig forberedt. Har lest mye om at treningen i russiske hæravdelinger er mangelfull og lite realistisk.

2 Likes

De mistet akkurat det som var av tungt utstyr som utrustet 5k mann. Har Russland dette i reserve? Eller folk som kan bruke det? Jeg mener nei, eller så hadde de vært der og sloss.

Jeg tenker dette er en følgefeil etter at de mistet utstyr til 15k mann utenfor kharkiv.

Jeg håper den følgefeilen blir stadig verre helt til det kollapser.

Dette er ikke som når Ukraina trakk seg tilbake i donbas lommen tidlig i sommer. Da hadde de allerede trukket unna det tyngre utstyret.

5 Likes

Yep, enig med deg. Jeg er spent på hva som skjer når kherson lommen faller.

2 Likes

Jeg er usikker på hvor hardt Ukraina vil trykke på rer. Det må suge til seg enormt med ressurser og hvis de hadde klart å trekke seg tilbake, eller holde unna et angrep, så kunne de forsvart resten av fronten bedre.

TV - dude mener Russland burde ha en general ved fronten som finner ut hvor skoen trykker. Perfekt, det er en grunn til at de har tapt så mye befal.

Utfra hva jeg har forstått, så er en god del av problemet mangel på gode underoffiserer. Heldigvis ikke noe som går av å løse på et blunk.

I tillegg, så har de nada nix som kan beskytte mot himars innen 85km fra fronten. Noe de ikke ser ut til å klare å håndtere.

6 Likes