Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

USA hadde ikke tatt ut Nord Stream 1 og latt halvparten av Nord Stream 2 stå igjen for å si det sånn. :stuck_out_tongue:

Ingen av rørene var i drift :stuck_out_tongue:

1 Like
1 Like

Tror du USA ville funnet på noe sånt? Glem det. Russland derimot, ja absolutt

3 Likes

Mon tro hva Putler ønsker seg til 70-årsdagen i morra. Ikke lett for en kleptokrat som har alt. Så vi må tenke kreativt og finne på noe spektakulært som han ikke har tenkt på.

Hva med å blåse det største våpenlagret deres på okkupert land til himmels? Eller kanskje et strålende røykshow med fulltreffere mot de største diesellagrene? Uansett: litt ekstra oppmerksomhet må han få.

5 Likes

Noe på gang i Kreml?

1 Like

Spiller det noen rolle om gassrørene er ødelagt eller intakt?

Russland er ikke å regne som handelspartner på flere tiår frem i tid uansett. Så å insinuere at Norge eller US skulle tjene på å ødelegge dem er bare dumt og useriøst

9 Likes

Ny Paranoid leder aka. Stalin på gang?

Dette kan dra ut i laaaang tid

1 Like

Fordi… du er allvitende?

Eller fordi det bare virker rart?

Det virker nemlig også litt rart å sabotere en rørledning sabotøren selv tjener store penger på.

Og hvem har mest å tjene på å sørge for alternativ levering av gass?

U.

S.

A.

Hadde begge rørledningene blitt sabotert ville man vel ikke kunnet legge skylden på Russland heller.

I mine øyne er det slett ikke sikkert at Russland står bak - tvert imot holder jeg en knapp på at det er Usa, fordi det er Usa som har mest å tjene på sabotasjen. Både økonomisk og politisk.

Det er også i mine øyne et ganske tydelig narrativ vi blir servert i media - som selvsagt ikke trenger være riktig.

EU arbeider intenst for å bli helt fri fra gassimport fra Russland, så det er vanskelig å se hvordan USA kan tjene på å ødelegge rørledninger som blir liggende ubrukte i fremtiden.

3 Likes

Jeg vil si USA hadde hatt mest å tape hvis det ble oppdaget. Det hadde vært tidenes krise.

Russland har drevet med skremsler siden før krigen startet. Bl.a med atomvåpen. Putin visste at han uansett aldri ville kunne selge gass gjennom rørledningen. Det passer perfekt inn i deres skrudde planer.

Jeg er ikke 100% sikker. Bare 99,99999

12 Likes

Tjente…. Er en vesensforskjell der

8 Likes

Ja, kommer ikke til å bli noe business på lang tid i rørene så ikke noe problem for Russland å ødelegge de. Var for å skremme, i kjent stil…

2 Likes

Det røret som er igjen har nesten nok kapasitet til Tyskland sitt behov. Resten kan sendes gjennom Ukraina. (det er bare 17% utnyttelse der pr i dag).

Mao, det har ingen praktisk betydning at rørene ble tatt ut. Derfor mener jeg det er Russland som står bak. Også har de gjort dette til ganger før.

At du tror USA risikerer hele forholdet til USA på å ikke få gjort en dritt er for meg lite logisk. Hva skulle formålet være?

11 Likes
1 Like

Tror at Ukrainere spiser Kadyrov til frokost, han er kjent for ekstrem vold mot sivile og er veldig PR kåt.

1 Like

Kanskje Putin ønsker å sende Kadyrov så nær frontlinjen som mulig :slight_smile: :slight_smile:

Easy come, easy go

3 Likes

De kan vel dra begge to,putin kan vel ri på en hest i bar overkropp, for fortsatt bevise hvor tøff han er for folket.

3 Likes

Jeg mener den argumentasjonen her er god!

7 Likes

Helt klart russland ja,han glemte et moment, og det var at russerne håpet på splid mellom Europa og USA.

4 Likes

Trekk alt av styrker ut av hele Ukraine samt Krim så kan vi snakke!!

Hun foreslår at parlamentene i de to landene skal snakke sammen for å finne en vei ut av krigen. Det er sikkert ikke noe hun kommer med bare på egen hånd.

2 Likes