Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

1 Like

Veldig bra hvis det stemmer at støtten er liten eller at det er kritikk på bakrommet

7 Likes

Høres ut som det er militære som blir arrestert. Putler er livredd for kupp og prøver å komme dem i forkjøpet - arresterer de militære lederne. Tror ikke hr. Putler har lenge igjen nå…

7 Likes

Alt er fint og flott i Russland. Ikke noe maktkamp i det hele tatt. :sweat_smile:

3 Likes

Når det oppstår splid og uro innenfor den militære nomenklaturen i en krigssituasjon (og vi kan anta at det er det vi nå ser tidlige tegn til), er det ikke noe som går over. Det eskalerer og får en brutal avklaring.

Så kan man videre spekulere i hvordan de største oligarkene nå vil posisjonere seg. Stort sett har de lenge gått stille i dørene og holdt lav profil. Men revner regimet, må de gjøre raske valg. Kommer nok derfor noe fra det holdet snart.

3 Likes
1 Like

Wow, historisk bilde. Er det tilfeldig at det er veien inn til Krim som er ødelagt, mens veien ut av Krim og inn til Russland fortsatt er åpen?

3 Likes

I krig og kjærlighet følger man vegtrafikkloven.

2 Likes
1 Like

Er han død, innlagt, mentalt ute av balanse eller… ?
Synes det er mye interessante nyheter nå.

2 Likes

Ser ut som i hvert fall ett spor er/bør kunne bli operativt, om ikke begge. Men må jo være en litt uggen følelse, “velkommen til krim”.

3 Likes
7 Likes

Er ikke Putin på TV hver dag, bortsett fra når han får påfyll med Botox? Samt offisielt program som krever daglige gjøremål i offentligheten, vil merkes ganske fort om noe sånt skulle skje…

1 Like

Så en kommentar på at hvis varmen har vært intens nok til å få armeringsjern til å utvide seg, så kan det være kjørt for jernbanen.

2 Likes

I det intervjuet jeg så, så sa han at Ukraina kunne ha tatt tilbake alt utenom Krim før nyttår og Krim i løpet av 2023.

1 Like

image

9 Likes

TASS melded at jernbanen funker, men klarer ikke helt å tro på det etter å ha sett bilder av den delen av brua tidligere i dag.

1 Like
7 Likes

Det er jo på en måte sant da. Samtidig, så har Tyskland mfl nektet å ha langsiktige kontrakter såvidt jeg vet. Også skrur de av sine egne atomkraft, så jeg sliter litt med sympatien…

16 Likes

Om jeg hadde hvert Russer på Krim hadde jeg nok tatt sjansen på å kjøre over for å komme meg til H*****e vekk derifra, om jeg hadde hvert lokfører og skulle over ville jeg i hvert fall forsikret meg om at bank-kontoen til frue/familie var smekkfull først. :grimacing:

Liten fotnote angående ATACMS diskusjon tidligere, på Pentagon sine lister over våpen som var/blir sent, står det HIMARS ammunisjon, ikke om det er GMLRS eller annet. :thinking:

2 Likes