Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Det kan forklare hvorfor Ukraina ikke har angrepet mot Zaporizhzhia, den fronten er nok relativt enkel å nå med fly fra Russland uten at det er lett for Ukraina å ta ut russiske fly. Samtidig, det burde jo ha vært enda enklere over Kharkiv og nå Luhansk. Så kanskje greia er at Ukraina ville ha Russland vekk fra Kharkiv, som er Ukraina sine andre største by.

Jeg tror UKR sine push handler om å utnytte svakheter i de russiske forsyningslinjene samt å skape så mye kaos som mulig.

enkelt å flytte rundt på tropper for UKR, rent helvette for RUS.

2 Likes

Jeg trodde faktisk det var russiske tropper i Belarus, men tydeligvis ikke.

Kilde: https://twitter.com/savaadaak/status/1579636210397745152/photo/2 Oleksii Arestovych - Wikipedia

4 Likes

Du glemte den mest sexy delen av tweeten;

image

:sunglasses:

16 Likes

Med det inntrykket jeg har fått av Ukrainene tror jeg de kommer til å jage russiske krigsforbrytere i 50 år. Ikke faen om de gir seg før den siste er i graven.

12 Likes

For å si det så fint som russerne lirer av seg på russisk TV: “I have no pity for them” :slight_smile:
Spesielt han her:

3 Likes

Ser for meg at det blir litt Mossad over den jakten ja. Jeg ser for meg at hvis du mistet familien din i Mariupol, så er du riiiiimelig forbanna.

5 Likes

Hvis (Trump-)republikanerne har alle tre kamre ved neste korsvei må vi forvente at han her og hans likesinnede går rett inn og bestemmer i NATO fra 2025.

Det er flere her på forumet jeg har sett som både har uttrykt Trump-støtte og uforbeholden støtte til Ukraina. For meg er det helt inkompatibelt, og jeg håper folk åpner øynene for hvor Trump og hans toppfolk stiller seg i konflikten.

Synes det er veldig viktig å understreke akkurat dette poenget, så dristet meg til en politisk kommentar her. Hvis noen har behov for en videre debatt av dette utsagnet kan det tas på PM eller egnet tråd.

12 Likes

Støtten Ukraina har fått fra USA har vært bipartisan med rundt 100% støtte. Så der har du amerikanske senatorer og kongressmedlemmer som støttet Trump og som støtter Ukraina.

3 Likes

Denne regjeringen fornekter seg ikke…

4 Likes

image

MAGA = Putin, så enkelt er det

15 Likes

Hej Norge

Ukraine bliver ved – nu logestik forbindelse på Crim :skull:

Dansken

5 Likes

Nøyaktig artilleri suger når du er i mottakende ende.

6 Likes

Dette er Tom og jerry missiler. Ble faset ut her til lands i år og skal brukes i hæren fordi de ikke kan bæres av f35.

It can also engage targets behind the launching aircraft, the latter made possible by the extreme close-in agility allowing turns of 60 g at a rate of 60°/s via thrust vectoring and Lock on after launch capability.[10][3]

In addition, the IRIS-T has the unique ability, in comparison to other similar missiles such as the AIM-9X, to target and shoot down other air-to-air and surface-to-air missiles thus offering 360° defence capability.

3 Likes

Slapp av Lavrov. DEG får vi ihvertfal tak i. Du blir stilt!!

3 Likes

Nøyaktig samme ordlyden som var i del innlegg på politikken-tråden. Skulle nesten tro Lavrov hadde bruker på TI :wink:

Fascinerende å se at folk i Norge og Vesten kan sluke det russiske narrativet med søkke og snøre

9 Likes

Ja han er helt off-grid på en del områder, jeg hørte hele lydsporet.
Ca litt over midten sier denne ex-russerenen eller hva han nå er noe interessant om bruk av nukes.
Han har tydeligvis noe kjente i det russiske myndighets apparatet.

1 Like

Hej Norge

Fundet en Russer der er værre end Lavrov – troede det ikke muligt :skull_and_crossbones:

Video: Former head of “Donetsk People’s Republic” Gubarev: If Ukrainians don’t want to become russians, we’ll just kill them, however many it takes, 1 million, 5 million, or all of them if needed

Dansken

2 Likes

average russer :laughing:
Han vil egentilig bare “overbevise” men må ty til stygge metoder da nazi ukraina ikke spiller på på lag :confounded:

1 Like

Hvis russerne fortsetter å bombardere Ukraina bør det vurderes å gi dem noen Tomahawkraketter
Da vil de kanskje tenke seg mer om.

7 Likes