Som sagt har jeg gitt opp. Satte forøvrig opp avtale for å shorte tesla tidligere, men fant en bedre investering, så droppet å signere den. Det er vel det eneste jeg har hatt med Tesla å gjøre. Du får lese artikkelen fra henne. Husk at jeg ikke er deg, slutninger basert på hvordan du tenker gir feil resultat for hvorfor jeg skriver det jeg skriver.
Å få brua tilbake til den tilstanden den var før eksplosjonen tar nok tid. Men et annet spørsmål er hvor lang tid det tar før de kan bruke den i krigsøyemed, for transport av militært materiell.
Veldig gode nyheter om det gjelder bilbroen, fantastiske nyheter om det gjelder togbroen🥳
Dette gjelder begge, fiks ferdig for sivil trafikk, er min gjetning.
Før bruen er tilbake i orginal stand kan den ikke fult ut frakte krigsmateriel.
At de får noe utstyr/forsyninger over er jo helt ok. Står brae 900 lastebiler i kø for å komme over.
Visste ikke at han gikk så langt. Problematisk. Han har enorm innflytelse.
Det er problematisk, spesielt når hele den “russiske” befolkningen er russere som flytter til området etter at det er okkupert.
Det er veldig mye hjernedødt fra den siden der, jeg har lest mer enn nok derfra.
Dette går nok begge veier Martins😉
Til info er jeg hverken long eller short Tesla.
Ukraina vil helt sikkert prøve og ta resten av brua vil jeg tro? De produserer vel fortsatt Neptun missilene ?
Jeg tror ikke de ønsker å ta ut hele broen.
De har nå skapt en logistikkutfordring for kremlin, samtidig som Okkuperende russiske sivile på krim har mulighet til å flykte.
Jeg tror målet til UKR er flest mulig av de sivile russerene på Krim skal forlate området frivillig.
Nå lenger? Ser ut som vi var inne på samme tanke, bare jeg to år etter deg da.
Ja det viktige var bare tallene fra artikkelen. Bryr meg ikke om det moralske tullet.
Ikke nødvendigvis så enkelt, men kan jo håpe. Som det sto i artikkelen jeg la inn over er det ulik vurdering av risiko og aksept for utnyttelsesgrad for ulike typer transport. Tror jernbanebrua (i hvert fall ett spor) blir operativ for militær transport en god stund før hele rehabiliteringsprosjektet er fiks ferdig.
Nammo har jo de siste dagene testet med stor suksess artilleri granat som drives med ramjet i fart av 2-5 ganger lydens og oppnår rekkevidde x3 av de beste idag, vi snakker 150km. Ketsj broen hadde kanskje kommet innen rekkevidde …
Jeg tror også jernbanedelen kan brukes til en hvis grad.
men de kan ikke kjøra fullasta tog med panser lengre. Og må de ha 2-3tomme vogner mellom hver vogn med panser… så er formål oppnåd.
Har du noen kilder?
Det eneste jeg har lest er at den ene veibroen kan brukes av biler, ikke lastebiler og jeg vet ikke status på jernbanebroen.
Finnes ingen film eller bilder av jernbanebroen i bruk. Dette er bare mine antagelser av den delen som ikke er skaddet.
Heh, jeg trekker tilbake det jeg skrev om biltrafikk, det kan godt være den ble stengt igjen
Vet ikke om noen filmer jeg heller. Den eneste jeg har sett er denne fra Dmitri, sivile som klager over lange køer mens det militære går som det skal (?) Får ikke dette helt til å stemme, vet ikke om jeg skjønner hva som menes.
“When it comes to military echelons… osv.” Høres merkelig ut.
Russland som kilde, aner ikke hva som faktisk er status
Såå… passasjertog, men ikke godstog? Biler på broen, men ikke lastebiler? Så alle forsyningene til Kherson går nå med lastebil i ferge? Og så landeveien til Kherson? Eller laster de om?
According to the Russian ministry of Transport, rail traffic had resumed already slightly by Saturday night. On Sunday, all freight and long-distance passenger trains were running according to schedule, and ferries would help transport additional freight and passengers across the Kerch Strait, the Wall Street Journal reported.