Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Kommentaren til @Ravioli referer til neste tweet i tråden fra KyivIndependent. Beklager surret med to forskjellige emner i samme post.

1 Like

Interessant om en sønn som kjemper på Ukrainsk side, men faren (pro-russisk fra Donbas) er oberst på russisk side. Begge er ved frontlinjen, og de sender jevnlig meldinger til hverandre.

9 Likes

Bra hvis historien er sann.

1 Like

Ja, det høres litt sprøtt ut. Men det virker plausibel, og Guardian pleier å være etterettlige - i alle fall på sånnt.

Det hadde vært veldig godt å slippe noen flere nyheter om sivile drept av missiler fra Ukraina.

Bra at Tyskland kom på banen her

14 Likes

Ifølge ukrainerne minker beholdningen også

5 Likes

To avhoppere vil vitne mot Russland.

Interessant artikkel! Funker fint å lese med google translate :sunglasses:

5 Likes

Rimelig optimistisk, mener vi vil se framgang innen et par uker for Ukraina. Kjenner ikke analysten, men han ble retweetet av en jeg ser på som veldig troverdig.

1 Like

Hvis man skrur på CC og autotranslate kan man forstå hva de sier. Ganske interessant å se hvordan Ukraina operer.

4 Likes

Merker meg at de ikke driver artillerispotting, men stridsledelse. Antar at det er egne lag, med egne droner, som finner mål for artilleriet.

3 Likes
3 Likes

Brukte de noe artilleri i det hele tatt? Såvidt jeg forstod, så var det russisk?

Det så slik ut tidlig i filmen. Var kanskje ikke forsvarlig når egne styrker kom langt nok frem.

Brua åpner opp for lastebiler igjen lørdag, sies det. I tillegg til biler og tog som allerede kan passere.

Godstog ser ut til å passere også. Man trenger altså ikke to spor for å kjøre et tog over ei bru, som de fleste på twitter ser ut til å tro.

Spent på første lastebil som kjører over. Siden de sender over 1 og 1 personbil.

https://twitter.com/warmonitor3/status/1581211707619258368?s=46&t=0-_-nmmxt-O2fLzMsC5wuA

Ser ut som det kommer til å bli et nytt blodig slag nord for kyiv.

1 Like

Rent militært sett burde Ukraina brukt Himars til å ødelegge troppekonsentrasjonene mens de ble samlet inne i Belarus. Regner imidlertid med at politiske betraktinger vil trufe de militære.

2 Likes

Ser ut som det er ny massiv kherson offansiv nå.

De gode ukr kildene er stille, mens russiske kilder har full panikk.

9 Likes

Interessant artikkel. Viser at i Ukraina er det hjerneflukt INN til militæret, mens i Russland har de som har vettet i behold forsvunnet UT. Gjerne helt ut av Russland.

12 Likes

Oouff det var litt av en kraftsalve av USA’s mest populære nyhetsmann. I samme innslag omtalte han Zelensky som “kjendis-støttet diktator i det mest korrupte landet i Europa”.

Er det lov å si at jeg i dette tilfellet beroliger meg på at USA til enhver tid har en stabil “stat i staten” som aldri i verden kommer til å gi seg? :see_no_evil:

5 Likes

USAs mest populære nyhetsmann i Russland ja!:stuck_out_tongue_closed_eyes:

Fyren er jo kjøpt og betalt av Russland

7 Likes