Kommentaren til @Ravioli referer til neste tweet i tråden fra KyivIndependent. Beklager surret med to forskjellige emner i samme post.
Interessant om en sønn som kjemper på Ukrainsk side, men faren (pro-russisk fra Donbas) er oberst på russisk side. Begge er ved frontlinjen, og de sender jevnlig meldinger til hverandre.
Bra hvis historien er sann.
Ja, det høres litt sprøtt ut. Men det virker plausibel, og Guardian pleier å være etterettlige - i alle fall på sånnt.
Det hadde vært veldig godt å slippe noen flere nyheter om sivile drept av missiler fra Ukraina.
Bra at Tyskland kom på banen her
Ifølge ukrainerne minker beholdningen også
To avhoppere vil vitne mot Russland.
Interessant artikkel! Funker fint å lese med google translate
Rimelig optimistisk, mener vi vil se framgang innen et par uker for Ukraina. Kjenner ikke analysten, men han ble retweetet av en jeg ser på som veldig troverdig.
Hvis man skrur på CC og autotranslate kan man forstå hva de sier. Ganske interessant å se hvordan Ukraina operer.
Merker meg at de ikke driver artillerispotting, men stridsledelse. Antar at det er egne lag, med egne droner, som finner mål for artilleriet.
Brukte de noe artilleri i det hele tatt? Såvidt jeg forstod, så var det russisk?
Det så slik ut tidlig i filmen. Var kanskje ikke forsvarlig når egne styrker kom langt nok frem.
Brua åpner opp for lastebiler igjen lørdag, sies det. I tillegg til biler og tog som allerede kan passere.
Godstog ser ut til å passere også. Man trenger altså ikke to spor for å kjøre et tog over ei bru, som de fleste på twitter ser ut til å tro.
Spent på første lastebil som kjører over. Siden de sender over 1 og 1 personbil.
https://twitter.com/warmonitor3/status/1581211707619258368?s=46&t=0-_-nmmxt-O2fLzMsC5wuA
Ser ut som det kommer til å bli et nytt blodig slag nord for kyiv.
Rent militært sett burde Ukraina brukt Himars til å ødelegge troppekonsentrasjonene mens de ble samlet inne i Belarus. Regner imidlertid med at politiske betraktinger vil trufe de militære.
Ser ut som det er ny massiv kherson offansiv nå.
De gode ukr kildene er stille, mens russiske kilder har full panikk.
Interessant artikkel. Viser at i Ukraina er det hjerneflukt INN til militæret, mens i Russland har de som har vettet i behold forsvunnet UT. Gjerne helt ut av Russland.
Oouff det var litt av en kraftsalve av USA’s mest populære nyhetsmann. I samme innslag omtalte han Zelensky som “kjendis-støttet diktator i det mest korrupte landet i Europa”.
Er det lov å si at jeg i dette tilfellet beroliger meg på at USA til enhver tid har en stabil “stat i staten” som aldri i verden kommer til å gi seg?
USAs mest populære nyhetsmann i Russland ja!
Fyren er jo kjøpt og betalt av Russland