Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Det er nå meget spendt da russerne trener på missilangrep mot Estland og skal ha krenket noen grenser. Er på tide at fyrer av noen varselskudd ved grenseoverskridelse .

2 Likes

Hvordan skulle Russland hatt ressurser til å åpne en ny front mot Nato, når de strever seg mest fordervet med å holde et landområde øst i Ukraina??
Gjør Putin dette, så vil han bli avsatt.

3 Likes

Han tester ut Nato vil jeg tro,han tror de vil feige ut om det blir litt varmt.

1 Like

Da tror han feil.

2 Likes

Putin bruser med fjærene, men kan ikke få til noe militært uten å bruke atomvåpen mot NATO. Tviler på at han er der. Hadde det vært snakk om en full blokade, så kanskje? Men det er det ikke. De kan sende hva de vil sjøveien.

Med konvensjonelle våpen klarer ikke Russland ta Ukraine. Mot hele nato, så vil nato ha luftherredømme på <24 timer og Russland er fubar?

2 Likes

Ryktene vil ha det til at Moskva er planert på 20 minutter.

1 Like

Putin er nok relativ gal, men neppe totalt idiot. Han skjønner nok inderlig godt at ved en atomkrig så vil alle fjærene hans bli svidd bort.

1 Like

Du mener vel det samme “luftherredømmet” som da en ukrainsk drone fløy 560km inn i Kroatias og Ungarns luftrom uoppdaget? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Jeg tror at Vestens (primært USAs) og Russlands krigføring de siste 20+ årene har overbevist allmenheten om at begge sider er ekstremt dårlige på militære operasjoner. Det eneste som kan skape noe som helst er atomvåpen.

Endelig litt klar tale i fra Nato,selv om de burde ta hardere i mot russerne.

6 Likes

Her er vi ikke enige. Jeg er rimelig sikker på at krysserraketter vil ta ut det som er av russiske fly på bakken samt radar stasjoner rimelig kjapt. Russerne klarer ikke engang ta ut de ukrainske flyene, så null sjanse der. Luftforsvaret til Russland er vel så som så når krysseren Moskva kan bli tatt ut.

1 Like

Tviler sterkt. Hvorfor ta ut byen? Hva gjør det for nytte?

Endelig leverer Tyskland.

6 Likes

7stk, mens Polen har levert 16 elns krab som er ca tilsvarende? og skal levere 60 til (over de neste to årene?)

T62 er treig og har dårlig beskyttelse, men slår APC - er, akkurat som en T72. Hvorfor blir de brukt? T72 er blitt solgt mer til utlandet, så mer attraktivt å stjele deler fra? Det sier noe om at reservene til Russland er rimelig skrapa. Du bruker ikke T62 hvis du kan bruke T72.

5 Likes

De er ivrige, men ikke alltid så gode på patriotisk propaganda…

1 Like

Ikke hva jeg hadde ventet å lese

2 Likes

Noen som vet om USA fortsatt har hangarskip i Østersjøen ?

Dette er hvordan russisk artilleri burde eksplodere. Det starter litt forsiktig og avslutter med et jævlig inferno.

Må forresten si at de folka som jobbet på det ammo depoet tok det veeeeldig rolig til å starte med. De bruker hodet etterhvert da. “Nei, vi burde ikke ta dekning i kjelleren her, vi vil ikke komme oss ut igjen”.

2 Likes

ser ikke sånn ut, Italia er nærmeste (?)

1 Like

Får satse på at han rett og at Ukraina har klart å trekke troppene unna.

@Christian

Her har du 10min av filmen fra den ammo dumpen. :smiley:

1 Like