Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Ja, vil nok tro at eneste grunn til å si nei er at det eventuelt er fullt der allerede. Ikke at de motsetter seg å reparere noe.

1 Like

Frigjort by. Russian style.

1 Like

Alle eiendelene til oligarkene burde blitt solgt og brukt til å gjenoppbygge landet (ja jeg vet det ikke dekker alt, men det er nå et bidrag).

3 Likes

Before the damaged equipment is delivered to repair plants, it gets completely dismantled, while spare parts and units are sold or exchanged for alcohol. In some cases, only charred bodies of BMPs and tanks make it to repair factories.

At the same time, Ukrainian intelligence reports, chiefs of repair companies instructed their staff not to accept the incoming equipment. The reason behind their stance is the lack of components and insufficient funds paid by the military for the work already completed.

1 Like

General Lord Dannatt suggested Russia’s Donbas campaign could mark the end of its active attempt to advance. He said: “They very nearly achieved taking the Luhansk province, and then they will turn their sight to try and get control of Donetsk. At that stage, I believe the Russians will be exhausted.“They won’t have won the war, but they will have achieved some of what they wanted, getting those two Donbas provinces. Ukrainians will also be exhausted, so the Russians won’t have won, the Ukrainians won’t have lost. “At that point, I think the war will effectively go into the deep freeze and that’s when meaningful negotiations are going to have to start.”

Putin may agree to peace talks if war in Ukraine enters 'deep-freeze' | World | News | Express.co.uk

Nord Korea tilstander i Russland under psykopaten Vladimir Adolf Putin

2 Likes

Det hadde jo vært perfekt for Putin å fryse krigen i noen år, så kan han ta den opp igjen når det passer han. Som etter fredsavtalen i 2014. Der tok Putin en 8 år lang pause før han angrep igjen.

6 Likes

Jeg leste for lenge siden nå at det var Putins mål å oppnå en fastfrysning av situasjonen, à la Korea. (Og hvis man fortsetter analogien blir det vel den russiske siden som blir nord-koreanerne) En seier for Ukraina er ikke å drive russerne ut av landet, hvis de når som helst kan komme tilbake igjen med en ny runde, gjerne etter at vesten har brukt enorme summer på å bygge landet opp igjen. En seier for Ukraina ville være en sikkerhetsgaranti som skremmer Russland fra å invadere Ukraina på nytt. At denne krigen liksom skal demilitarisere Russland for all fremtid har jeg ingen tro på.

Med tanke om at tilbudet fra Russland og Putin har vært gjensidig overgivelse tror jeg ikke vi skal håpe at det kommer noe seriøst fredsiniativ derfra.

Er spent på hvor lenge den skakkjørte russiske hæren klarer å oppretteholder noe som minner momentum nå som UKR tar ut store ammo depoer daglig.

2 Likes

Veldig tydelig at de bruker shooot n scooot som strategi.

Blir vanskelig om ikke helt umulig for Russland å ta ut disse.

6 Likes

For Russland, så må det jo være perfekt å få en fastfryst situasjon som den er nå. Da kan de konsolidere sine posisjoner, få slutt på vestlige sanksjoner, få bygget opp militærindustrien og lagrene sine igjen før de starter på det igjen om noen år.

Russland driver jo å bomber sivil infrastruktur i Ukraina så mye som de kan for å gjøre det mer attraktivt for Ukraina å gi opp og så vanskelig som mulig å fortsette å sloss. Sist tall jeg så var på at antall sykehus de hadde truffet var nær 200. Her blir Ukraina reddet av Polen som tar i mot pasienter skadet i krigen.

1 Like

Er meget viktig at Ukraina holder presset oppe og ikke lar russland få hvile. Får Ukraina inn nok våpen vil de på sikt klare og drive russerne ut,da de har flere folk og ta av,og rotere. Om da ikke putin erklærer krig,burde dette gå Ukrainas vei .

5 Likes

Heh, har sett litt diskusjoner på dette og som det er nå, så har alle valg Russland tatt gjort dem mindre i stand til å føre en lang krig. De har satt inn folkene som kunne trent opp nye folk, så evt folk som blir innrullert nå blir trent opp ute i felt.

2 Likes

Ingen kjære mor i krig

Her er jo faktisk GB til stor hjelp for Ukraina, de trener opp 40k soldater hver 3. måned, eller 120k soldater i året.

2 Likes

Snart en av verdens største armeer. Og hva er de der? 40 millioner innbyggere eller noe?

Tror russerne tar Donbass rimelig kjapt og at det etter det blir fremforhandlet en våpenvile som markerer slutten på krigen.

Tror også Zelensky er inneforstått med det.En delegasjon fra den ukrainske regjeringen har i dag vert i Sveits og lagt frem en beregning på hva gjenoppbygginen vil koste.Du gjør ikke det hvis du ikke tror at krigen er nær en slutt.

1 Like

Så du tenker at Russland bare trekker seg ut av kherson? Og nøyer seg med donbas og Krim?

3-4Ammodumps er truffet idag.

Ukraina har varslet en større offansiv som skal gå mot August og etterpå er de villige til å prate om fredsforhandlinger.

Spennende tid.

5 Likes

Det er vel i hovedsak Donesk og Luhansk russerne er ute etter.Usikker med Kherson.

Ellers tror jeg det skjer mye bak kulissene nå der jeg mistenker at vestlige “krefter” nå vil ha en slutt på krigen.Tiden går fort og krigen bør være over lenge før vinteren kommer.

Dessuten er det vel en kjensgjerning at russerne etter å ha tatt de områder de skal vil bruke bl.a supersoniske raketter til terrorbombing hvis Ukraina prøver å ta tilbake områdene de har mistet.