Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

Det beste som kan skje nå er at USA gjør et gjennom brudd med laser forsvar,slik at de kan skyte ned alle atomraketter, også hypersoniske. Slik det er nå har kina og russland et farlig overtak ,og det er meget alvorlig med tanke på Taiwan.

4 Likes

Enn så lenge, så har de kun noen få hypersoniske missiler.

Og, joda, de kan sikkert klare å få til overraskelsesangrep med de, men de vinner ikke en atomkrig med de.

1 Like

Sansynligvis har de ingen. De har hevdet å skutt hypersoniske missiler mot ukr, men ingenting tyder på at det stemmer.

Kina har noen. Om Russland har er uklart, men de har uansett ikke kapasitet til å lage flere nå.

Nyty lavmål i Russland

3 Likes

Også snakk om ett tog som har blitt sporet av pga partisaner i Russland og ett tog som har blitt truffet av artilleri, himars?, i Ukraina

Også holder Ukraina på å trekke seg tilbake til neste forsvarslinje i donbas. Den første og den andre er brutt.

4 Likes

Jeg tenker jo at hvis man er ute etter å ta et land, så holder man seg til militære mål. Hvis man bare er interessert i å ødelegge, så driver man på som Russland. Da driver man ikke med frigjøring som Russland påstår de gjør.

Russland driver i tillegg med ren terrorbombing hvor man bruker feks 2x500kg bomber mot et teater hvor det står “barn” på bakken utenfor uten et militært mål i nærheten.

Jeg må si Ukraina har holdt seg godt i skinnet når de ikke har angrepet noe særlig med mål i Russland. Det handler jo om at det er ikke sånn man vinner en krig. Det er også derfor jeg tviler sterkt på påstander om at Ukraina bruker det svært lille lageret sitt med artillerigranater på noe annet enn militære mål. De har ikke nok til å kaste bort på noe annet. De ønsker også å ta tilbake landet sitt. Ikke ødelegge det.

11 Likes

Vi bør være forberedt på at Putin kan forsøke å eskalere konflikten ved å fremkalle andre konflikter rundt om i verden.

Jeg har nevnt “FSB-brevene” tidligere, og her er det foreløpig nyeste:

1 Like

Kan se ut til å bare være en salgs-gimmik, lite nytt i den i hvert fall.
(Mulig jeg har delt lenken før).

While it’s technically accurate to call the Kh-47M2 Kinzhal a hypersonic missile, it’s accurate in the same way we might call Hitler’s V-2 rocket a hypersonic missile . Modern hypersonic weapons like China’s DF-ZF or America’s Hypersonic Attack Cruise Missile (HACM) (still in development) belong to completely different classes of weapons.

1 Like

Det er det samme som min konklusjon, at hvis Ukraina slår ut nok lager opp mot fronten, så vil det kunne få Russland sine forsyningslinjer til å knekke der det teller mest. Ved fronten.

3 Likes

Russland er ansvarlige for alt som skjer av jævelskap i denne krigen ene og alene fordi de startet den, holder den i live og ikke trekker seg ut. 100% Russlands feil. De kan når som helst dra hjem.

11 Likes
2 Likes

Ukrainske styrker har valgt å trekke seg utav byen “Lysychansk” for å unngå å bli direkte knust :sweat:

Ellers er det enda samme områder Russland sitter på etter mange måneder med dette j*velskapet!

1 Like

Kan ikke si jeg er enige. Ukraina må holde seg for gode til å synke ned på Russland sitt nivå.

2 Likes

En times lang video som etterhvert tar for seg hvordan Russland gjør alt for å holde moment på som side, men bruker opp alt de har av reserver når det kommer til offiserer og materiell.

Min tolkning er at hvis Ukraina først klarer å få momentet på sin side, og Vesten fortsatt gir våpen, forsyninger, trening osv, så er Russland rett og slett litt fucked. De vil da ikke ha noe å sette inn.

De snakket også litt om situasjonen i donbas på starten og om at Ukraina det spilte inn i hendene på russerne som fikk brukt artilleri et sitt til maks effekt. Noe jeg synes kan stemme med hva Ukraina har sagt om tapene de tar.

Samtidig lurer jeg på om Ukraina har tenkt at det er verdt det for å kunne starte offensiven i kherson.


Synes det var en god observasjon. Samtidig, etter sist Nato møte, så var de enige om å sende totalt 500, da er oddsen ikke 20:1, men 8:1. Det høres mulig ut i hvert fall. Uten at det tar 1000 år også…

2 Likes

Her må russerne betale alt av hva det koster og bygge opp,pluss erstatning til de familiene som har mistet sine,for ikke og snakke om alle skadde som følge av krigen.

4 Likes

Det kan du gjerne tro. De som skal betale er deg og meg, og de som skal tjene på det er de multinasjonale selskapene.

5 Likes

Har vanskelig for å tro at dette kan stemme, men er jo lov å håpe.

3 Likes

Jeg synes det høres usannsynlig ut, Russland har penger. Nå har de også lovgivning som gjør at de ikke kan si nei, så …

1 Like