Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 4

9 Likes

Hadde vært flott med litt hellig krig i tsjetsjenia

1 Like

Løp og kjøp folkens!

9 Likes

Det er Ukrainas ambassade som arrangerer?

Gode tider for våpenindustrien

2 Likes

Nei, det er en privatperson. Spleis utbetaler pengene til formålet. Man kan selvfølgelig også betale rett til ambassaden, men det hadde vært artig om Norge fikk til «en bayraktar» slik som et par andre land har.

1 Like
5 Likes

Hvis bare halvparten av dette stemmer så kommer russland til å mangle materiell. Veldig.

7 Likes

Kort oppsummert, Russland vil prøve å bruke gass som pressmiddel for å få EU til å pushe Ukraina til å godta en fredsavtale så de får tilbake gassen sin. Også kan Russland fortsette som de gjorde etter 2014 “freden”.

Tyskland virker å fullstendig stikke hodet i sanden når det kommer til å gjøre tiltak slik at de ikke er åpne for utpressing.

6 Likes

Tror du det kommer til å virke som pressmiddel? Det har jeg 0 tro på.

Det er jeg enig i. Det kommer kommer nok veldig lite gass etter vedlikeholdsarbeidet er ferdig. Det er bare å kjøre på med atomkraft og mer kull allerede nå.

1 Like

Jeg tror det vil bli ganske stygt i Tyskland i høst og svært stygt utover vinteren. Det er et tveegget sverd for Russland, for som det er nå, så vingler Tyskland veldig. Full energikrise vil tvinge Tyskland til å velge å velge vei. Noe annet tror jeg ikke opinionen der vil la gå.

3 Likes
4 Likes
7 Likes

Hva betyr egentlig dette?

At de ikke vil bli senket inne i egen havn. HIMARS

2 Likes

Jeg tror de er bekymret for at Ukraina får himars missiler med 300 km rekkevidde. Da er ikke skipene trygge. Nå skal det sies at dette vel ikke er bekreftet…

3 Likes

Og nå en gladsak fra russisk tv!
Foreldre mister en sønn i krigen, men får råd til å kjøpe en helt ny Lada for erstatningen de fikk fra staten. Russisk tv lager sak med fullt fokus på bilen - den døde sønn derimot handler innslaget ikke om

3 Likes

Skjebnen til fire år gamle Liza i denne artikkelen bør være en tankevekker til Putin sympatisørene her på forumet.

10 Likes

Putin sier på et videomøte at sanksjonene gir kolossale problemer i russlands tech-industri.
Det var kanskje ikke meningen at vi uten for møtet skulle høre det

7 Likes

Håper de klarer og ta ut alle russiske Hurricane.

8 Likes