Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 5

Bedre å lese Donald Duck enn Steigan.no.
Like sannferdig men Donald er morsomst

12 Likes

Ikke bruk steigan som kilde, med mindre du ønsker å bli villedet.

https://euromaidanpress.com/2022/12/11/the-minsk-agreements-and-merkels-political-amnesia/

Edit: reuters har en kort versjon av påstanden fra Putin. Euromaidan press har en lengre forklaring som tilbakeviser påstanden.

9 Likes

God morgen Norge

Sådan en gang crap for afsige det lige ud-- gud fader en verden Russerne lever i :scream:
Hvis vi (Russikis) får det som vi vil have det – bliver der fred ha ha LOL

Rygning igen igen igen :no_smoking: :fire_extinguisher: :fire:

Nok en video fra Irkutsk – bekræfter ovenstående :rofl:

STOP RYGNING :no_smoking: :coffin:

Ligger ned af grin igen – hold nu op magen til naivitet skal vi helt til Russkiissland for at finde :rofl:

Dansken

9 Likes

Nå har russerne så smått oppdaget at de vil tape krigen .Og da ropes det om bruk av atomvåpen . Er merkelig at de ikke forstår at det høyst sannsynlig vil bli brukt igjen mot russerne.

3 Likes

Dette er endel av kremlins propaganda pakke. Få “vanlige” folk til å “kreve” atomvåpen.

Da kan Putin fremstå som en sterk leder som enten bruker atomvåpen eller avstår fra å bruke det.

5 Likes

Det komiske er jo hvordan abcnyheter virker som rene talerøret for russerne. Bare skremselssaker som blir rapportert derfra.

10 Likes

Sånn er det ganske mange plasser faktisk. Selv NUPI presenterer jo ren Moskva propaganda som verifiserbar forskerfakta.

5 Likes

Må si at NUPI sine talspersoner er de som har fått meg til å klø meg mest i hodet. De kunne ikke talt Russland sin sak bedre hvis de fikk betalt for det.

Kina er svært liten lystne på at Russland bruker atomvåpen, det ville få alt av mindre nasjoner til å se på det som det eneste våpenet som kan forsvare dem også har de plutselig masse mindre naboer med atomvåpen. Ikke en utvikling de ønsker.

7 Likes

Sorry – denne kræver et ekstra indlæg – Russerne lider i kulden :cold_face:
Goden nyhed på vej, ser det ud til :smiley:

Dk

11 Likes

Han indikerer at neste offensiv blir sørover. Bygningen bak er også geolokaliserbar.

• Nesten så man kan tenke at det er en avledning.
1 Like

Du vet hvorfor NUPI er blitt så russisk fisert? De har jo blitt målrettet angrepet og påvirket av kremlin i LANG tid. Det har tydeligvis funket.

5 Likes

Det lukter litt psyop. Tviler på at han bare er vanlig soldat.

1 Like

:rofl: :rofl:

2 Likes

Jeg så dette intervjuet med engelsk teksting i går, og synes abc-artiklen mangler den vesentligste begrunnelsen. Han karen hevder at: Vesten ikke har kapasitet til å svare på atomangrep fordi vi har gitt for mange våpen til Ukraina. Dette ressonerer han ut fra at Vesten stadig sier at atomkrig ikke må skje - for ham et tegn på at vi er redde og svake.
Et resonnement som kanskje slår an i russland (og stiver opp selvfølelsen), men jeg tviler på at de som skal beordre/effektuere et atomangrep kjøper den begrunnelsen.

5 Likes

Altså, Ukraina sa de skulle ta Kherson. Russland sendte masse soldater til Kherson. Ukraina tok tilbake Kharkiv. Så tok de tilbake Kherson etter å ha kuttet forsyningslinjene. Hvis Ukraina skal sloss mot Russland, så er det best at de er i sør, hvor de har dårligst forsyningslinjer.

Forsyningslinjene til Zapo[…] fylke er ikke de tryggeste for Russland. Mye innen Himars-rekkevidde, Jernbane i gult, hovedveier i blått. Spesielt jernbanen er veldig utsatt.

7 Likes

image

9 Likes

Blir slått ut mye artilleri og MLRS nå.

13 Likes

Dette var den beste kommentaren til russisk TV på en stund:
image

1 Like

Laaang lesing. Saken er skrevet av en russer (i Russland), så ta det som skrives med en klype salt. Samtidig tror jeg ikke han er altfor langt vekk fra sannheten.

Min utheving

From the first days of hostilities, Europe and the United States proceeded from a very specific logic, the essence of which was that after inflicting a certain percentage of losses on the Russian Federation in manpower and equipment, it was believed that Moscow should have abandoned its plans and agreed to peace negotiations. For this reason, deliveries were targeted, their goal was to stop certain advantages of the Russian army: superiority in tanks, artillery, and naval forces.

The problem with this approach lies in the very logic of the fact that the notorious “percentage of losses” can generally have at least some influence on the Kremlin or the internal situation in the Russian Federation. Western planners left out of their calculations a fact that should have been taken into account at least from the point of view of military history – Russia is a country with extremely low sensitivity to losses. You can laugh at it, you can dispute it, you can consider it insignificant, but building a strategy based on ignoring such basic principles of national psychology and perception turned out to be not only absurd but also a fatal mistake.

Må si at jeg synes det stemmer relativt bra. I stedet for at russerne klager på at folk blir sendt til fronten for å dø, så klager de på at folk blir sendt uten bra nok utstyr og trening.

During the summer period, factories in Eastern Europe reopened and expanded the production of spare parts for Soviet-type artillery (in particular, new gun barrels), as well as 73-mm, 122-mm, 125-mm and 152-mm shells. This made it possible to significantly improve the supply of Ukrainian artillery, although the situation is still far from covering at least 50% of the needs of the artillery brigades of the Armed Forces of Ukraine.

Mao, Ukraina kommer til å bruke en miks av 152mm og 155mm artilleri. Det er rett og slett ikke nok 155mm artilleri til å dekke hele fronten. Jeg tenker 155mm artilleriet brukes til å ta ut fiendtlig artilleri, mens 152mm artilleri brukes til å stoppe russiske framstøt.

4 Likes

Det må skje noe raskt når det gjelder produksjon av ammunisjon. Vesten burde nesten gå i krigsmodus for og øke produksjonen kraftig. Det er en viss fare for at krigen kan spre seg ,så dette burde de ta med i betraktningen .

6 Likes