Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 5

Denne saken er repetisjon av ting man har hørt før. Men det er fortsatt meget aktuelt.

Men USA har startet prosess for å øke produksjon voldsomt, samme har andre Nato land. Selv Norge så jobber Namo med å gire opp produksjon.

4 Likes

Noe sier meg at Russland kommer til å få mangel på diverse ting snart.

14 Likes
4 Likes

Litt på kanten, men regner med denne dommeren blir tvunget til å pensjonere seg snart.

12 Likes

Traff henne via nettdating i 2018, håper ikke det var "Hey sexy, want to have some fun? Follow this link "-opplegg. xD Sykt i seg selv at en 63 år gammel høyesterettsdommer sitter og flørter med ukrainske kvinner på nettet. Bare risikoen for å bli catfishet og blackmailet eller liknende burde være nok til at han ikke kan jobbe som høyesterettsdommer samtidig. Viser 0 risikoforståelse i privatlivet.

19 Likes

Helt håpløst. Så mange røde flagg her at han må bli pensjonist så fort som mulig.

8 Likes

Han fyren som skriver har hatt rett i det meste rent militære siden før krigen startet, men han var litt tidlig ute å snakke om forhandlinger i vår/sommer også, tenker han er verdt å høre på i hvert fall, og det var vel bare ett lite tanke-eksperiment så vidt jeg forstod.
“Kom dere vekk så Ukraina kan bli med i NATO” er vel ett språk Ru forstår også, men hadde selvfølgelig hvert best om føderasjonen ble oppløst, uansett blir det forhåpentligvis opp til Ukraina.

1 Like
6 Likes

Jeg synes jeg har lest slike “Russland er snart tom for xxx og yyy” siden uke 2 av krigen. Selvsagt kult om det stemmer, men virker litt rart at Russland lurer seg selv så mye som denne forsvarssjefen forutsetter.
image

4 Likes

Leste at Russland bruker noe sånt som 20k artillerirunder om dagen. Tviler på at de er i ferd med å gå tom. Da hadde de redusert til 5k også hadde ammoen vart 4x så lenge uten så stor forskjell i effekt.

4 Likes

Jeg kjenner ikke til denne websiden, men det er samme tema i artikkelen.

1 Like

Det var jo en periode med svært reduserte artilleriangrep fra Russland, virker å ha ordnet seg for dem etter at de startet å handle fra Nord Korea.

2 Likes

Får de ikke kjøpt av Nord Korea ? Mener jeg så en notis om dette for en stund siden der satellitter overvåkning hadde vist at tog hadde gått i fra N.K til russland.

1 Like

De har fått kjøpe fra NK ja. Masse tog og logistikk som tyder på det.

1 Like

Det var fordi Ukraina hadde sprengt alle ammolagrene nærmere fronten enn 75 km. Russland brukte en gooood stund på å ordne opp i det. Russerne måtte reorganisere hele logistikken sin.

Jeg har liksom ikke sette dette bekreftet noe bra sted :stuck_out_tongue:

1 Like

Når man ser tilstanden på forrige runde med russisk mobilisering så leser jeg dette mest som UKR ønsker mer våpen.

Men er også folk som hevder at russland mater på alle fanger og andre rekruterte for å holde linjene mens de trener en stor hemmelig hær. Jeg vet dog ikke hvor den hæren skulle komme ifra.

9 Likes

Du har et poeng at de kanskje bare måtte reetablere forsyningslinjer. Ser at alle store medier skriver at NK nekter alle rykter om leveringer.

1 Like

“One of the contributors to the report suggested that Russia may have found a way to get around the sanctions to get missile components—or had a significant pre-war reserves of those parts.”

Virker mer som utsagn dette her…

3 Likes

Send den samme advarsel til putin og co. USA har vel bomber som tar ut de dypeste bunkere om jeg ikke husker feil.

2 Likes

Eller hva den skulle bli utstyrt med.
Et annet poeng jeg har tenkt på er at alle disse mobiliserte blir sendt uforberedt inn i en krig som er helt forskjellig fra propagandaen de har blitt fodret med. Det er jo en del aflyttede samtaler om det temaet med individuelle soldater, men hvordan i all verden skal det gå med hele nyformede battalioner?

Jeg synes det høres relativt beskjedent ut. Liten pris å betale for å neutralisere russlands trussel en del år.

“To be able to liberate all territories occupied by Russia since the beginning of the full-scale invasion on Feb. 24, Ukraine will need 300 tanks, about 700 infantry fighting vehicles, and 500 howitzers, according to the commander-in-chief.”

4 Likes