Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 5

Ikke alle som er helt enige.

3 Likes

“That this muddle headed thinking is still in place 10 months after the invasion is depressing. Will write my substack about it tommorow”

Gleder meg til den. Jeg synes Phillips har et godt poeng i å påpeke de feilaktige implisitte antakelser om raf - som vi fortsatt sliter med.
Likevel synes jeg fortsatt dette er en svært bra artikkel. Nå er det ut på ski for min del:)

4 Likes

Det er forferdelige skjebner i det russiske styrkene også,er vel mange av de som har blitt tvunget ut i strid. Er det så ille tror jeg det er mulighet for at hele styrken til russerne bryter sammen i vinter.

5 Likes

Må være et helvete på jord i disse skyttergravene som er full av leire. Skulle tro det var muligheter for og legge drenering men det er vel for flatt i Ukraina.

2 Likes

Hej Norge

Fantastisk historie som forhåbentlig snart udfolder sig :shushing_face:

Flere hit :coffin:

Og dagens pollental :scream:

Alligevel den bedste – Cirkusklovne og Sabelslugere --skal nok hjælpe :rofl: :christmas_tree:

Wagner slider med at holde skansen i Bakmuth :firecracker:

Girkin ved at han dage er talte – siger Perskov vrøvler. Hvis ikke Putin får ram på --ja så gør vesten nok med den dusør der er på hans hoved :fire:

Dansken

18 Likes

Putin skal visstnok møte Lukasjenko imorgen. Og deretter vil han komme med en kunngjøring sammen med ledelsen i forsvarsdepartemmentet
Så kan en spekulere om det har en samenheng, om Lukasjenko er mer på gli for å delta eller hva det nå er
Men putin er trolig ganske desperat. En kan håpe han ikke har tenkt å bruke mer uakseptable våpen
I beste fall kan en håpe at han vil foreslå en ny Minskavtale selv om den tidligee avtalen har vært en fiasko

3 Likes

Ny brann

11 Likes

Umulig å ikke like ukrainerne.

9 Likes

Det fylles på med Nato våpen… alle vil ha track record å vise til ved seinere post-war salg verden over…

Storbritannia bekrefter å gi Ukraina Brimstone 2-missiler

  1. desember 2022

Storbritannia bekreftet at de hadde sendt Brimstone 2 presisjonsstyrte missiler til Ukraina for å hjelpe dem med å avvise den russiske invasjonen i en tweet fra det britiske forsvarsdepartementet 17. desember.

«Som en del av sin hjelpepakke har Storbritannia levert Brimstone 2-missiler, et presisjonsstyrt missil, til de ukrainske væpnede styrker», heter det i meldingen.

11 Likes

Russisk familieidyll :hot_face:

5 Likes

Dette må være 3 leveranse isåfall. De har hatt brimstone i snart 6 måneder

Svenskene forbereder seg…

3 Likes

Jeg er sjeleglad for at ikke «nei til NATO»-kreftene i Rødt og SV har vunnet frem her i landet. Da hadde Norge vært fritt vilt, akkurat slik som Sverige og Finland nå er.

10 Likes

Ruzzland får nok 100.000 kister før jul i år (veldig glad jeg er ikke far til gutter i vernepliktig alder der bort):

11 Likes

Putler skal til Minsk. Kan det være enklere å gi ham en liten julegave der enn i Russland?

1 Like

Hadde du vært i Russland, så hadde du sikkert vært mobilisert? :stuck_out_tongue:

1 Like

Nå vet du nok ikke så mye om min alder og fysikk - dessuten hadde jeg nok hatt en ekstrem reiselyst nå i 2022…

2 Likes

alder + fysikk spiller mindre rolle, det viktige er å fylle opp skyttergravene

5 Likes

Ja! Det hadde vært et grusomt feilsteg. Egentlig helt hårreisende at disse stemmene har vært såpass høylytte som de har vært. En kan lure på hva som har drevet dem. Et irrasjonelt hat til USA er i hvert fall en del av det.

Uansett, synes disse slipper ALT for billig unna de ekstreme feilstegene de har stått for. De skulle legge seg paddeflate, og bli liggende der i noen år…!

10 Likes

Vi må lære av Finland ,om Trump skulle bli valgt igjen kan det bli ny usikkerhet i Nato.

1 Like