Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 5

Tror dere krigen i Ukraina får sin endelige løsning i løpet av 2023.

  • Ja
  • Nei

0 stemmegivere

Det er vel herfra infoen i Kyiv independent kommer fra. Her heter det “eliminert personell”. Det er vanlig å anta , blant annet i denne tråden, at dette er tall på drepte (og så ganger man gjerne disse tallene med en passende faktor for å utlede antall skadde. Jeg vet ikke om “eliminert” er en militær term for “drept” her. For det jeg vet kan det tenkes at en som er skadd slik at han er “ikke stridsdyktig” for all overskuelig framtid også er “eliminert”.

3 Likes

Forklaring på de høye tapstallene.

UKR har angrepet Russiske Brakker med rekrutter. Kjip start på militær karriære, men sånn er krigen.

9 Likes

Alt går etter planen. I Saratov (der Engels-flybasen ligger), måtte de riktignok slipe ned alle navnene på minnemonumentet og gravere inn på nytt da de gikk tom for plass …

Denne kontoen inneholder for øvrig mye fascinerende bilder fra begravelser fra den mindre asfalterte delen av Russland, i tillegg til å føre regnskap over falne offiserer.

2 Likes

Putler gir seg ikke på tørre møkka samtidig som :ukraine: aldri vil gå med på å overgi en centimeter så lenge støtten fra vesten er der så dette kan i verste fall bli laaangdrygt de neste årene.

4 Likes

Hej Norge

UKR Jubelsener :rocket:

Russikiiees provoganda – der bliver prøvet alt :shushing_face:

Så kan de lære det :rofl:

Solovyov er på krigsstien igen – knallert :rocket:

Hjernevask.Russikiiiss :scream:

Dansken

3 Likes

Når man omgir seg med ja-folk og aldri blir korrigert, risikerer man å bli ufrivillig komisk. Kadyrovs push-ups er egentlig bare en metafor for når putin og de andre snakker.
Guttene her i huset lo godt!

2 Likes

Russland begynner virkelig å bli ett uvirkelid sted for normale mennesker… den dannede/ opplyste del av befolkningen er totalt kuet !

3 Likes

Den dannede/ opplyste delen av befolkningen bor i stor grad i Moskva/ Sanktpetersburg. De nyter direkte godt av det eksisterende regimets politikk med å dra inn ressurser fra regionene, og bruke de i disse to storbyene.

Jeg er ikke overbevist om at de har så veldig sterke incentiver til å protestere. Det høres mer sannsynlig ut med protester i østlige og sørlige regionhovedsteder.

4 Likes
4 Likes

Han her kjøper inn satellittbilder

Får mao neppe vite akkurat hva som skjedde på engelsk flyplass.

2 Likes

Dette gir mening, håper de sender et par hundre.

11 Likes

Kanskje han trener for å bli sterk nok til å nå helt fram til basket-kurven.

4 Likes

Interessant om det stemmer; Kan vi se første republikk i Ruzzland som bryter ut?

Fra Wikipedia;
The Republic of Bashkortostan is one of the richest territories of Russia in mineral resources with deposits of some 3,000 mineral resources. Bashkortostan is rich in crude oil reserves, and is one of the principal centers of oil extraction in the Russian Federation. Other major resources are natural gas, coal, ferrous metal

The republic has enough mineral resources to provide its power and fuel complex as well as petrochemical, chemical, agro-industrial complex, ferrous and non-ferrous metallurgy, glass-making and ceramic branches with raw materials.

11 Likes

Jeg vet ikke hvor mye det hjelper uavhengighetsbevegelsen med annerkjennelse fra Ukraina. Det er den russiske føderasjonen som har makt til å fredelig la Bashkortostan gå (ikke at det virker sannsynlig). Eventuell internasjonal annerkjennelse av utbryterregioner blir bare enda et punkt på den lange listen av ting verden og Russland er uenig om. Men bråk i rekrutteringsområdene til den russiske hæren er jo unektelig gode nyheter.

https://euromaidanpress.com/2022/10/19/bashkirs-launch-armed-underground-movement-against-russias-war-and-for-national-independence/

6 Likes

Storskala brann i St. Petersburg

3

  • 30.12.2022, 8:16
  • 7,150

Storskala brann i St. Petersburg

Hundrevis av mennesker ble evakuert fra det berømte forretningssenteret.

11 Likes

Undrer meg over at ikke disse angrepene konsentreres enda mer. Må vel være værre å stoppe om de hadde sendt dronene samtidig som gårsdagens raketter? Ikke at jeg klager altså…

5 Likes

Alle riktige land borde erkjenne Bashkortostan som eget land snarest mulig, hvis Bashkortostan så ønsker. Ikke før at de er det, men før at sette litt skruv på p00tin og hans nazi-gjeng.

6 Likes

Det kan hende at innenriks propaganda i Russland er viktigere enn hva de faktisk oppnår i Ukraina. Det høres mektig ut å si at de har slått ut mål over hele Ukraina, mens “vi sendte alt vi hadde mot ett mål” undergraver bildet av å være en supermakt.

5 Likes

Jeg tror ikke ‘mødrene’ i Russland over tid vil finne seg i at barna deres blir sendt rett i ‘køttkverna’
I den enkelte familie er et liv like verdsatt som i familier ellers i verden. Selv om det ikke blir tatt hensyn til av myndighetene
Putin tenker tydeligvis omtrent som Stalin gjorde for nesten hundre år siden
Det som har gjordt dette mulig til nå er narurligvis at rekrutteringen er foretatt i grisrendte støk der eventuelle demonstrasjoner og motstand har vært lett å stoppe
Jeg tror det ulmer ganske kraftig , og en får se hvor lojale de såkalte sikkerhetsstyrkene er
Blir sivilbefolkningen desperate nok og får organisert seg er Putin i alvorlig trøbbel

2 Likes