Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 5

Er det noe som har røyka på flyplassen på Krim igjen .

3 Likes

Godt nytt år til dere her på tråden, og enda mer til Ukraina!

13 Likes

Godt Nyttår til alle ja
Er for øvrig enig med de som mener en burde sløyfe rakettene i år i respekt for Ukraina
Meningsløst å sløse bort 500mill for raketter, når befolkningen i Ukraina går rundt i redsel for å bli drept av raketter

14 Likes

Det er ikke noe enten eller.

2 Likes

Som om alle hadde donert pengene til Ukraina i stedet? Nei, dette ville bare vært symbolsk solidaritet uten effekt.

2 Likes

Helt enig, fullstendig idiotisk resonnering…

PS: De feirer nyttår i Ukraina også.

Vel, en får mene hva en vil Jeg trodde de som skriver her hadde kommet over stadiet der de har
noe glede av fyrverkeri. Tror mange her ser på krigen som en lek. Omtrent som 10-åringer

1 Like

En ny offansiv fra Hviterussland vil bli en dødelig greie uten artilleri.

Helt absurd forbruk.

5 Likes

Ja, de leverer i beste Stalinstil
Forøvrig sier Sjoigu :

  • “Det utgående året vil for alltid gå inn i fedrelandets militære kronikk, fylt med dine udødelige gjerninger, uselviske mot og heltemot i kampen mot nynazisme og terrorisme,” sa Shoigu.

“Vi vil alltid huske våre kamerater som ofret seg selv mens de utførte kampoppdrag i navnet for å redde sivile fra folkemord og vold bare for retten til å snakke russisk,” la han til.

Ha. Jeg har venner i Ukraina som er etniske russere, og de sier de aldri har blitt diskriminerte

7 Likes

Så da handlet det ikke om Ukraina altså, men at du ser ned på folk som feirer nyttår med fyrverkeri.

5 Likes

Klarer du ikke å se sammenhengen mellom raketter her , og raketter i Ukraina?
Jeg kan forstå at barn liker å se på raketter. Og her jeg bor ble dette gjort på en fin og organisert måte for barn kl 21.00
At voksne har noen glede av fyrverkeri har jeg faktisk problem med å forstå ja

Da har jeg et problem med å forstå at det fremdeles ikke finnes en liten gutt i deg som syntes det er utrolig gøy med det som smeller & blinker. :boom::zap::dizzy:

6 Likes

Årets dummeste sammenlikning så langt i år

6 Likes

Hej Norge

Godt Nytår :rocket:

Det nye år starter da meget godt for Ukraine :smiley:

Glade Ukrainer — alligevel tid til at fejre Nytår trods ovenstående tab for Russiiikiiies – sover Urainerne aldrig :rofl:

Dansken

9 Likes

Tror vi avslutter fyrverkeri diskusjonen, den blir en liten avsporing fra krigen.

1 Like

Er rykter på nett at 100-500 mobiks røk med i det angrepet her.

7 Likes

Interessant artikkel. Virker som helsen til Putin er skrantende.

Conversely, Ukraine stands a good chance of recapturing more of the occupied territories. How much depends partly on how many weapons are provided by the West to help the Ukrainians, and partly on how hard the winter will wear out Russian morale.

»Ukrainians are well equipped to last through the winter. The Russians are not. Especially not the mobilised troops. So what will that make them do? Abandon their positions when it gets really cold?«

Kulda skal sette inn fra 5. Januar, fra 8. Januar skal temperaturen på natta komme ned i -19 ved Svatove. Det vil da også ha snødd. Hvis kulda holder seg noen dager burde det gå av å komme seg fram der man vil med tanks.

4 Likes

Russiske milbloggers holder på å tilte.

image

Hvor mange som er døde er enda usikkert, men dette var jackpot for UKR.

7 Likes

Skal være restene av skolen som ble brukt som brakke og ammolager.

GG.

2 Likes

Propaganda teamet i Russland virker å ha gitt opp :smiley:

4 Likes